سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

اسمش پریا بود و محصل کلاس چهارم ابتدایی. می گفت تو نامه ام به آقا نوشتم خیلی دوست دارم از شما یه یادگاری داشته باشم.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، یکبار که با یکی از رانندگان تاکسی های بجنورد صحبت را کشانده بودم. به سفر رهبری، او بدون اینکه بداند من از اعضای تیم خبری سفر هستم، شروع کرد به تعریف کردن که دخترش روز استقبال نامه ای داده است به بچه های ارتباط مردمی و از آقا یادگاری خواسته است. چند روز بعد هم کتابی آمده است دم در که رهبر با دست خط خودشان در ابتدای کتاب به نامه دختر او جواب داده اند.

راننده می گفت: « من اصلا باورم نمی شد اینطور باشه، به دخترم می گفتم آخه این چیه که تو خواستی؟!»

بعد هم تعریف می کرد که دخترش به قدری ذوق زده است که کتاب را از خودش جدا نمی کند و هر کس می خواهد ببیند، در دست های خودش می برد نشان می دهد و بر می گرداند سرجایش!

شماره تلفن راننده را گرفتم و بعدا زنگ زدم تا دخترش صحبت کنم.

اسمش پریا بود و محصل کلاس چهارم ابتدایی. می گفت تو نامه ام به آقا نوشتم خیلی دوست دارم از شما یه یادگاری داشته باشم.

آقا تو کتاب چی نوشته بودند؟

از رو برایم می خواند:

« سلام به دختر خوبم پریا خانم، نامه ات به دستم رسید، خیلی خوشحال شدم. امیدواریم در همه ی مراحل زندگی و در فرائض دینی ات موفق باشی.»

گفتم: فکر می کردی رهبری به نامه ات جواب بده؟

جواب داد: آره چون می دونستم امام خامنه ای ما بچه ها را دوست داره !

پریا می گوید اسم کتاب، قصه های خوب برای بچه های خوب و درباره ی نماز است و او هم در همین چند روز نشسته و تمامش را خوانده است. من هم اگر چنین هدیه ای می گرفتم تا آخر عمر فراموش نمی کردم چه برسد به پریای ده ساله. توجه دفتر رهبری به این درخواست های به ظاهر ساده و کم اهمیت واقعا قابل تقدیر است.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

پیام تبریک ناطق، حضور دو باجناقش در حلقه اول روحانی، شایعه ایفای نقش وی در ترکیب دولت و استانداران و انگیزه وی برای تشکیل حزب فراگیر و سخنان اخیرش در شبهای قدر کافی است تا این سوال مطرح شود که آیا ناطق نوری دوره ای جدید از فعالیت سیاسی را آغاز خواهد کرد؟
به گزارش علمدار بصیر: روزهای قبل از انتخابات دفتر ناطق نوری شاهد رفت و آمد کسانی بود که از وی برای نامزدی در انتخابات دعوت می کردند؛ اما پاسخ وی مشترک بود. او حضورش در انتخابات را غیر مفید می دانست مگر آنکه از سوی رهبری از وی خواسته شود.

زمانی که روحانی نامزد انتخابات شد، حمایت ناطق نوری از وی به صورت عملی آشکار شد. سابقه رفاقت طولانی مدت، نائب رییسی روحانی در دوره ریاست مجلس ناطق و ... همچنین نزدیک تر بودن سن آنها سبب شده بود تا بسیاری معتقد باشند تاثیر ناطق نوری بر وی بسیار بیشتر از هاشمی است.

در مقطع چینش کابینه نیز نام ناطق نوری بارها در خبرها شنیده می شد. خبرهایی که حکایت از مشاوره ناطق به روحانی در سطوح عالی تا سطح استانداران داشت. حتی متن پیام ناطق نیز گویای رویکرد وی در چگونگی چینش کابینه بود، او به تصریح از فراخوان مجدد نیروهای با تجربه و فن سالاران (همان تکنوکراتها) سخن گفته بود.

اما در کنار همه این موارد حضور دو باجناق ناطق نوری در فهرست همراهان تحلیف روحانی قابل توجه است. عباس آخوندی که همچون ناطق نوری داماد آیت الله رسولی محلاتی است، در کارنامه اش معاونت اسبق سیاسی وزارت کشور در دوران وزارت ناطق نوری و وزیر مسکن دوران هاشمی رفسنجانی همزمان با ریاست ناطق بر مجلس دیده می شود.

باجناق دیگر وی سید محمدعلی شهیدی است که مدیر کل وزارتخارجه در دوره خاتمی و معاون سابق کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه دوره احمدی نژاد بود. نام شهیدی در فهرست همراهان رییس جمهور در مراسم تحلیف ارائه شده بود.

آخوندی یکی از نمایندگان موسوی در جلسه با رهبری پس از ادعای تقلب بود، جلسه ای که وی اذعان کرد تقلبی در کار نبوده است و اشکال آنها موارد دیگری است؛ اما پس از آن حاضر نشد این موضوع را رسما اعلام کند. این موضوع به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب در جلسه افطار با دانشجویان یادآوری شد.

شیوه همراهی اخیر ناطق نوری با محمد خاتمی رقیب دیرینه اش از یک سو و شیوه حضور وی در پشت پرده دولت روحانی را اگر در کنار علاقه وی برای تشکیل یک حزب فراگیر در نیمه دهه هشتاد با برخی بقایای حزب جمهوری اسلامی قرار دهیم، کافی است شکستن سکوت چندین ساله اش در روزهای اخیر را هم به یاد آوریم تا این سوال مطرح شود که آیا ناطق نوری دوره ای جدید از فعالیت سیاسی را آغاز خواهد کرد؟

مرجع : نما




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir
فیلم‌سینمایی «فرزند چهارم» با حضور سید محمد خاتمی و عوامل این فیلم در سینما «فرهنگ» به نمایش درآمد.
به گزارشعلمدار بصیر:  در این جلسه نمایش فیلم که شامگاه 21 مرداد ماه برگزار شد، وحید موساییان کارگردان به همراه دیگر عوامل این فیلم از جمله مهتاب کرامتی، علی محمدقاسمی، فریدون شهبازیان و حسین محب‌اهری حضور داشتند.از میهمانان این مراسم می‌توان به دعایی، همسر سید حسن خمینی، مسجد جامعی، عموزاده خلیلی، لادن مستوفی، سام درخشانی، سید فرید قاسمی، سهیل محمودی،ساعد باقری، کاکائی و... اشاره کرد.
 

منبع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه تاکنون توانسته‌ام 274 اختراع به نام خود ثبت کنم، گفت: تمام این اختراعات بدون استثنا برگرفته از آیات و معنای قرآن کریم است.

به گزارش علمدار بصیر: روح‌الله شریفی صبح امروز در افتتاح سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز که در سالن ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، اظهار داشت: با تدبر و تعقل به معنا و مفهوم قرآن کریم توانسته‌ام در زندگی به موفقیت‌های چشم‌گیری برسم.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به معنا و مفهوم قرآن کریم توجه بیشتری کنند، بیان کرد: با تحقق این امر می‌توان در زمینه فناوری، آزمایشگاهی و علمی به موفقیت‌های بی‌نظیری رسید.

 

کتابت قرآن‌کریم در هفت میلی‌متر

متخصص پاتوبیولوژی بادشناسی و سرطان‌شناسی به کتاب انجیل اشاره کرد و گفت: این کتاب که شامل 307 صفحه است فردی توانسته آن را در 29 میلی‌متر بنویسد که این آخرین رکورد ثبت شده در جهان بود.

 

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه بنده موفق شدم کتاب قرآن‌کریم را که شامل 633 صفحه است در هفت میلی‌متر بنویسم، اذعان داشت: با انجام این مهم این کتاب به عنوان کوچک‌ترین کتاب آسمانی در جهان به نام ایران ثبت و ضبط شده است.

 

شریفی ادامه داد: آخرین رکورد نوشتن کوچک‌ترین کتاب به نام ایرانیان در جهان ثبت شد و این اقدام دشمنان را مبهوت و حیرت‌زده کرد.

 

کتابت نهج‌البلاغه به سه زبان دنیا در یک میلی‌متر

متخصص پاتوبیولوژی بادشناسی و سرطان‌شناسی با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه شامل 750 صفحه است، اظهار داشت: بنده توانستم این کتاب را به سه زبان لاتین، انگلیسی و عربی در یک میلی‌متر به خط فارسی نستعلیق کتابت کنم.

 

وی با اشاره به اینکه با این اقدام رکورد کتابت کتاب نهج‌البلاغه حداقل در 100 سال آینده به نام ایران در جهان تثبت می‌ماند، اضافه کرد: بنده این موفقیت را با توکل به خداوند متعال و توجه به معانی قرآن کریم توانستم کسب کنم.

 

انبوه‌سازی خودروی بدون بنزین در بازار

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به اینکه با توجه به یک آیه قرآن‌کریم توانستم ماشین بدون سوخت در جهان اختراع کنم، ابراز داشت: بنده با توجه فنی و تخصصی به آیات قرآن کریم توانستم ارتباط این آیه با تولید این ماشین پیدا کنم.

 

متخصص پاتوبیولوژی بادشناسی و سرطان‌شناسی ادامه داد: با تحقق این مهم توانستم موتور خودرویی را در جهان اختراع کنم که نیازی به بنزین، گاز، برق و گازوئیل نداشته باشد.

 

شریفی با بیان اینکه قدرت موتور خودروی بدون بنزین دو برابر ماشین سمند، 160 و سرعت آن 350 کیلومتر در ساعت است، ابراز داشت: به زودی این خودرو در بازار به انبوه‌سازی می‌رسد.

 

متخصص پاتوبیولوژی بادشناسی و سرطان‌شناسی ساخت لیزر توانمند تحقیقاتی دور برد در کشور را از دیگر موفقیت‌های خود عنوان کرد و گفت: این موفقیت نیز با توجه به آیات قرآنی صورت گرفته است.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

جدیدترین عکس‌های منتشر شده از محمدرضا گلزار در یکی از سایت‌های اجتماعی حکایت از حضور او در کنسرت‌های ضد اخلاقی خارج از کشور دارد.
به گزارش علمدار بصیر: "محمدرضا گلزار" "بازیگر سینما" و "سوپر استار" سال‌های نزدیک سینمای ایران که چند وقتی است به خارج از ایران سفر کرده است، با حضور در "کنسرت‌"های ضد اخلاقی برخی از "خواننده‌های زیرزمینی" در "دبی" عکس‌های تامل برانگیزی را گرفته است.

در میان عکس‌های منتشر شده از گلزار در فضای مجازی، این فرد سه عکس با خواننده‌های لس آنجلسی و خواننده مشهور ضد اخلاقی آمریکایی نیز منتشر کرده است.



 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

مرجع : باشگاه خبرنگاران




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

منابع خبری از دیدار «بشار اسد»،‌ رئیس‌جمهوری سوریه با یک هیئت ارشد مردمی لبنانی خبر می‌دهند که در آن به نقش اخوان المسلمین در مصر و «سوریه» و بهره‌‌برداری آمریکا و اسرائیل از شرایط منطقه‌ای به‌شکلی ویژه و مشروح پرداخته است.
به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه خبری سوریه الآن، منابع خبری و خبرگزاری‌های سوری و منطقه‌ای از دیدار بسیار مهمی خبر می‌دهند که طی چند روز اخیر و پس از سرنگونی حاکمیت «اخوان المسلمین» در مصر میان «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه با هیئت ارشد مردمی لبنانی انجام شد.

این منابع خبری اظهار می‌کنند که در این دیدار بشار اسد به آخرین تغییر و تحولات جاری در عرصه منطقه‌ پرداخت، اما مهمتر از تغییر و تحولات جاری در عرصه منطقه اظهارات رئیس جمهوری سوریه درباره «نقش جماعت اخوان المسلمین» در «مصر» و «سوریه» بود.

همچنین در این دیدار که علاوه بر شخصیت‌های مردمی، شخصیت‌های سیاسی و مسئولان ارشد سابق لبنانی را نیز در برمی‌گرفت، بشار اسد به اسرار آنچه «بهار عربی» نامیده شده و نقش دولت آمریکا در دامن زدن به فتنه‌ها و منازعات منطقه‌ای پرداخت و اینکه تنها استفاده کننده و بهره‌برنده از این اوضاع «رژیم صهیونیستی» است.

این دیدار روز دوشنبه برابر با 19 ژوئیه 2013 از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر در کاخ ریاست جمهوری در دمشق و با حضور شماری از مسئولان ارشد سوری از جمله سرلشکر «على المملوک» و «یوسف الاحمد» و «بثینة شعبان» انجام شد.

در این دیدار اسد برای اولین بار افشا کرد که نسبت به اوضاع جاری در مصر به «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری سابق مصر و دست داشتن در اجرای طرح خاورمیانه هشدار داده بود.

رئیس جمهوری سوریه همچنین تأکید کرده است که آنچه «بهار عربی» در منطقه خوانده می‌شود، اصطلاحی است که غرب و از جمله آمریکا آن را ابداع کرده‌اند تا به این وسیله ملل منطقه را فریب دهند و آنچه در سوریه روی می‌دهد، قابل پیش‌بینی بود و برای اینکه منطقه روی آرامش را به خود ببیند، زمان بسیاری لازم است، اما هم اکنون اوضاع به‌سود اسرائیل در جریان است.

رئیس جمهوری سوریه در این خصوص تأکید کرد که «اخوانی‌ها» با آمریکا توافق کرده بودند تا در قبال سر فرود آوردن در قبال خواسته‌های مورد نظر این کشور، واشنگتن زمینه رسیدن آنها به قدرت را فراهم کند.

وی افزود: پیش از آغاز ناآرامی‌های اخیر در مصر ما به برادران‌مان در مصر نسبت به اوضاع جاری در این کشور نیز هشدار دادیم و در این خصوص ادله لازم را به آنها ارائه کردیم، اما باز متأسفانه این هشدارهای ما نادیده گرفته شدند.

اسد گفت: از آنجا که ما بر این باور بودیم، اخوانی‌ها مجری بخشی از طرح آمریکا در منطقه هستند و از این امر اطمینان داشتیم، به همین دلیل با برادرانمان در ایران تماس گرفتیم و از آنها خواستیم در امور داخلی مصر دخالت نکنند.

بشار اسد آخرین سخنرانی «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر را که در آن از حمایت مصر از گروه‌های مسلح در سوریه سخن گفته بود، یکی از مهمترین عوامل در قیام مردمی این کشور در 30 ژوئن و سرنگونی حکومت اخوانی و برکناری وی از سمت ریاست جمهوری مصر مد نظر قرار داد و تأکید کرد، مرسی درحالی علیه سوریه اعلام جنگ کرد که اسرائیل و تجاوزاتش را فراموش کرد و نادیده گرفت.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت که پس از سرنگونی حکومت اخوانی‌ها و برکناری محمد مرسی، دمشق و تهران تلاش بسیاری کردند تا به اخوانی‌ها بفهمانند، آنچه در مصر روی داده یک کودتا نیست، بلکه انقلابی مردمی است و آنها باید با تأمل و درک و فهم شرایط پیش‌آمده با اوضاع جاری در مصر برخورد کنند، اما ترکیه تمام این تلاش‌ها را بر باد داد.

بشار اسد ادامه داد: ما به برادران ایرانی خود تأکید کردیم که اسلام سیاسی تنها در اخوان المسلمین خلاصه نمی‌شود و سقوط اخوانی‌ها به‌معنای سقوط اسلام سیاسی نیست، به همین دلیل برادران ایرانی ما با مسئولان مصری تماس گرفته اعلام کردند که تهران کنار مردم مصر خواهد بود.

پس از آن اسد از آنچه بر سر جنبش حماس آمد و دیدارهای صورت گرفته با «خالد مشعل» در سوریه و ترجیح وی به اینکه سوریه را به‌قصد قطر ترک کند و تبدیل به ابزاری در دست قطر و آمریکا شود، سخن گفت. اگرچه در این میان برخی از اعضای حماس چنین اقدامی را رد کردند.

اسد حوادث مصر را بهترین گواه جهت برملا شدن ماهیت واقعی آمریکا و نقش حقیقی این کشور و مهمتر از آن دولت ترکیه و شخص «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه در جریان انقلاب‌های عربی دانست.

وی درخصوص اینکه میان ایران و سوریه اختلاف نظری درباره آنچه در مصر روی می‌دهد، وجود دارد یا خیر، گفت: من به شما تأکید می‌کنم، چنین نیست.

درباره لیبی نیز بشار اسد تأکید کرد که آنچه در لیبی روی داد، اشغالگری آشکار و عیان به‌رهبری ناتو و اتحادیه عرب بود و بسیاری از انقلابیون واقعی در جریان انقلاب این کشور از پیشِ‌رو برداشته شدند.

وی نشست‌های اخیر سازمان بین المللی جماعت اخوان المسلمین در استانبول را توافق برسر از پیشِ‌رو برداشتن بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌های سمبلیک و رهبر در جهان عرب به‌خصوص مصر و تونس و لیبی و لبنان و سوریه دانست و تأکید کرد که هم اکنون تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا اوضاع داخلی در لبنان به‌سمت هرج و مرج سوق داده شود.

مرجع : تسنیم




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور نامه‌ای خطاب به نمایندگان برخی از سوابق مستند گزینه پیشنهادی وزرات علوم را مطرح کردند.

به گزارش علمدار بصیر:: جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور نامه‌ای خطاب به نمایندگان برخی از سوابق گزینه پیشنهادی وزرات علوم را مطرح کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام

آن روزی که دولت اعتدال، دقیقا سر وقت، یعنی در روز تحلیف، کابینه خود را به مجلس محترم معرفی کرد، همگان خوشحال شدند که گویا از قبل برای مدیریت کشور برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده بوده است و همه چیز مهیای اداره کارامد و بهینه کشور است. اما با باز کردن لیست معرفی شده، تعجب‌ها برانگیخته شد که آیا واقعا این افراد صالح ترین و کارامدترین افرادی هستند که می‌توانند کشور را مدیریت کنند!

در این نامه از بررسی تک تک افراد معلوم الحال معذوریم اما به حکم وظیفه و رسم هم نشینی، لازم دانستیم در مورد وزیر محترم علوم؛ چه از لحاظ جایگاه حقوقی که مرتبط ترین بخش دولت با دانشگاه‌هاست و چه از لحاظ شخصیت حقیقی وزیر معرفی شده-دکتر میلی منفرد- که خود از خانواده ی امیرکبیریان می باشد، نکات مهم و قابل توجه و استنادی را به عرض برسانیم.

مطالب زیر که هر کدامشان برای حتی رد صلاحیت شدن یک شخص کفایت می کند، چه برسد به رای اعتماد(!) با مشورت و اطلاعات جمع آوری شده از مسئولین و فعالین فعلی و ادوار مختلف دانشجویی به ویژه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، بدست آمده است. این مستندات حاوی مشاهدات قطعی بوده و عمده شاهدان موثق هم حاضر به شهادت هستند که در صورت تکذیب این موارد از سوی ایشان ، شهادت شاهدان و اسناد قابل ارائه خواهد بود.

سوابق در قضایای فتنه88

نمونه‌هایی از عملکرد ایشان به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر به قرار زیر است:

· پس از آغاز آتش فتنه ، تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه امیرکبیر با تحصن در مسجد دانشگاه ادعای واهی تقلب در انتخابات را تکرار و از برگزاری امتحانات دانشگاه جلوگیری و بیانیه‌ای حاوی مطالب قابل تاملی منتشر کردند. دکتر میلی منفرد نه تنها جزء این تحصن کنندگان بودند (مشاهدات عینی ده ها نفر) بلکه جزء افراد اصلی هدایت کننده و سازمان دهنده این تحصن بودند که در نهایت حرکت کرده و به اساتید تحصن کننده دانشگاه تهران پیوستند.

· به کرات، ایشان در منزل خود واقع در نیاوران شب ها با سر دادن شعار الله اکبر با فتنه گران همراهی می‌کرده‌اند. گویی که اعتقاد به این حرکت را جزء واجبات دانسته و عدول از آن را بر نمی‌تافتند و میخواستند حتی در حداقلی ترین حرکات فتنه گران سهیم بوده باشند.

· ایشان در ایام فتنه بازداشت شدند که با وساطت حجت الاسلام محمدیان پس از چندی آزاد شدند.

· ایشان جزء افراد و اساتیدی بودند که در ایام فتنه و بعد از آن محل رجوع دانشجویان فعال جنبش سبز در دانشگاه امیرکبیر بودند.

· ایشان حتی قبل از انتخابات 92 (اخیر) نیز دست از مخالفت و ادعاهای خود برنداشته و کلاس های درس را به محل بحث های سیاسی مبدل کرده بودند و در ابتدا با گفتن جملاتی نظیر"مگر کسی امسال رای هم می دهد؟" دانشجویان را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می کرده اند.

عجیب آنکه انسانی با چنین رویکردی چطور می‌تواند، به روند علمی کشور اهمیت دهد. ایشان بیشتر به وزیر ارشاد(!) شباهت دارند تا وزیر علوم. چرا که اغلب اوقات جریان سازی (ضد)فرهنگی برایشان مهم تر از جریان سازی علمی بوده است!

برخی عملکردها و مواضع سوال برانگیز در زمان حضور در مقام قائم مقامی وزارت علوم(دوره دوم آقای خاتمی)

با توجه به اینکه دکتر جعفر میلی منفرد از شهریور تا مهر سال82 سرپرست وزارت علوم و پس از آن تا سال 84 قائم مقام وزیر علوم بوده اند ، عملکرد وزارت علوم در زمینه های سیاسی و برخی فعالیت های مشکوک دانشجویی متوجه ایشان نیز می باشد. خصوصا برخی اتفاقات هنجارشکنانه و متعرضانه نسبت به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با توجه به اینکه ایشان عضو هیات علمی این دانشگاه بودند؛ قطعا از وقوع آنها مطلع بوده اند.

· انتساب افراد مسئله‌دار در دانشگاه‌ها

بعنوان مثال دکتر رحمتی معاون وقت دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به اعتراضات نسبت به گسترش مسایل فرهنگی غیر اسلامی گفته اند ما فقط نماینده فرهنگ اسلام نیستیم و باید همه فرهنگ ها را ترویج کنیم.

دکتر فهیمی‌فر رئیس وقت دانشگاه صنعتی امیرکبیر که وقتی تعداد زیادی از نشریات موهن منتشر شده در دانشگاه که با بودجه بیت المال به فعالیت علیه نظام مشغول بوده اند(!)؛ جلوی ایشان قرار داده شد و خواستار جلوگیری از انتشار آنها شدند؛ هیچ اتفاقی نیفتاد.

· عملکرد انجمن اسلامی منحله دانشگاه امیرکبیر که دارای پرونده ای به شدت سیاه و دارای ارتباطات اثبات شده با مراکز ضدانقلاب داخل و خارج از کشور بود. این فعالیت ها بسیار بحث برانگیز بوده و در عمل نقش خط شکنی و پیاده نظام جریان تندرو اصلاحات و ملی مذهبی ها ایفا می کرده است. در ادامه به عنوان مشت نمونه خروار به برخی از آنها اشاره می شود که ایشان با وجود اطلاع از وقوع آنها نه تنها از این مسایل جلوگیری نمی کرده اند بلکه در پشت پرده و حتی بصورت علنی از آنها حمایت می کرده اند.

برگزاری جلساتی در صحن دانشگاه با این محتوا که در ماجرای اسرائیل و فلسطین؛ در اکثر موارد این فلسطینی ها هستند که به تعهدات پایبند نیستند- عملیات استشهادی همان عملیات انتحاری و خشونت طلبانه است.

حضور خانم شیرین عبادی(سوابق معلوم) در دانشگاه و زیر سوال بردن احکام اسلام و دست دادن با آقایان در جلسه عمومی و برپایی جلسه تریبون آزاد در دانشگاه در حمایت از این حرکت شیرین عبادی!

توهین های صریح و بی پروا به مقدسات اسلام و نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبری در نشریات دانشگاه و تریبون آزاده

فعالیت بعضی طرفداران منافقین. بعنوان مثال فعالیت جواد علایی برادر آ.حسین علایی که حتی در خانه تیمی منافقین زخمی شده بود ولی کماکان در دانشگاه امیرکبیر فعالیت آزادانه سیاسی داشت.

برگزاری اردوهای مختلط درون و برون شهری که مظهر و منشاء فساد علنی در دانشگاه‌ها بود.

در مجموع به نظر می رسد انتخاب چنین گزینه ای برای وزارت علوم نه تنها با شعار اعتدال سنخیتی ندارد بلکه دکتر میلی منفرد گزینه حداکثری جریانی است که در دوره اصلاحات دانشگاه ها را به آشوب کشیدند. اگر اعتدال مدنظر آقای رئیس جمهور این باشد که بدا به حال افراط که احتمالا گزینه اش امثال خارج نشینان فراری، سلطنت طلبان و ... قلمداد شده اند.

با توجه به تاکیدات همیشگی و تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر لزوم ادامه رشد علمی کشور، و قرار داشتن در دهه پیشرفت و عدالت به نظر می رسد وجود چنین گزینه ای در راس وزارت علوم که سکاندار تولید علم کشور است، می تواند لطمات جبران ناپذیری به سیر رشد علمی کشور وارد سازد و دانشگاهها را به حاشیه ی سیاست زدگی و استفاده ی ابزاری احزاب از دانشجویان بازگرداند.

در آخر؛ از نمایندگان امین مردم خواستاریم که با بذل توجه به موارد یاد شده و حرّیت لازم، جلوی هر گونه توقف در روند پیشرفت علمی دانشگاهها را گرفته و با تصمیم قاطع خود، مانع بازگشت فضای تشنج و غوغاسالاری به جای فضای آکادمیک و آزاداندیشی در دانشگاهها شوند؛ که اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد، مسئولیت خطیر رای اعتماد اشتباه بر دوشتان سنگینی کرده و نه تنها در برابر ملت که در پیشگاه حق تعالی نیز نخواهید توانست پاسخگو باشید. و وای از فزع اکبر روز حساب...

والسلام علی من اتبع الهدی

 

منبع:دانا





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وی از عواملی بود که باعث غبارآلودشدن فضای بعد از انتخابات در سال 88 شد.

به گزارش علمدار بصیر: علی اصغر‌ زارعی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار داشت: مواردی را آقای نوباوه مطرح کردند و بنده دیگر آنها را تکرار نمی‌کنم. از سال 61 تا 71 سیاست مسکن عرضه زمین به مردم بود تا آنها بتوانند مسکن تولید کنند و در واقع منظور این بود که مردم خودشان در تولید مسکن مشارکت کنند.

وی ادامه داد: از سال 72 که آقای آخوندی وزیر راه شد تولید مسکن کاهش پیدا کرد و در نتیجه قیمت زمین و مسکن 3 برابر شد و از سال 75 به بعد هزینه مسکن قسمتی از هزینه سبد خانوار را به خود اختصاص داد و همانطور که جمعیت زیاد می‌شد، از طرف دیگر از مشارکت مردم در ساخت مسکن جلوگیری شد و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش مسکن کاهش پیدا کرد و کم کم بحران مسکن به وجود آمد و اجازه‌نشینی‌ها افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: از همان زمان بود که بحث فروش تراکم در شهرداری‌ها و بالاخص شهر تهران مطرح شد و البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که آقای آخوندی با این مسئله و بلند مرتبه‌سازی‌ها در تهران مخالف بوده، اما راهی پیش نبرد و امروز عوارض فرهنگی و اجتماعی این نوع مدیریت در ساخت و ساز دامن‌گیر مردم شده است و از سوی دیگر باعث افزایش رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ از جمله تهران شده است.

زارعی در خصوص عملکرد مواضع سیاسی آخوندی تصریح کرد: آقای آخوندی بعد از دوران وزارت برای طی کردن دوره اقتصاد سیاسی با بورس وزارت نفت به خارج از کشور رفت و در پیگیری‌هایی که کردیم آقای زنگنه نیز اعلام کرد که هزینه این بورس از محل بودجه در اختیار وزیر نفت تامین شده است بدون اینکه آقای آخوندی در وزارت نفت عضو باشد.

وی ادامه داد: آقای آخوندی بیشتر از اینکه یک شخصیت مهندس راه و ساختمان باشد، یک شخصیت سیاسی است و در اینترنت نیز عمده مقالات وی در حوزه سیاسی و اقتصاد سیاسی است و بارزترین بحث سیاسی آخوندی مربوط به انتخابات 88 می شود و در انتخابات آن سال نیز آخوندی نماینده آقای موسوی در شورای نگهبان بود و با توجه به اینکه بنده نیز در هیئت نظارت این شورا حضور داشتم، آنچه که بنده مشاهده می‌کردم که از ابتدای روز جمعه که پیامک‌ها قطع شد، آقای آخوندی اعتراض شدیدی به قطع پیامک‌ها داشت و طی تماس‌هایی که داشت اصرار می‌کرد با دفتر رهبری تماس گرفته و فشار آورده شود تا ارسال پیامک‌ها باز شود.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: بنده در همان زمان به آقای آخوندی اعتراض کردم که چرا فضا را اینگونه می‌کنید و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای همه قطع شده است و از ساعت 14 بعدازظهر روز جمعه (رای‌گیری) آقای آخوندی تماس‌هایی که می‌گرفت و یا تماس‌هایی که با وی گرفته می‌شد، اعلام می‌کرد که بگویید آقای موسوی با 60 درصد آرا جلوتر است، بنده نیز دوباره به وی اعتراض کردم که آقای آخوندی چرا جامعه را ملتهب می‌کنید و مردم هنوز پای صندوق‌های رای هستند و رای‌گیری ادامه دارد، اجازه دهید رای‌گیری تمام شود و نتیجه از صندوق‌ها استخراج شود و آخوندی به بنده گفت که به شما هیچ ربطی ندارد و وقتی اعتراض بنده را دید، باقی تماس‌ها را در راهروی شورای نگهبان با تلفن همراه انجام می‌داد.

زارعی افزود: در ساعت 22 روز رای‌گیری آقای کدخدایی از آخوندی پرسید که آیا آقای موسوی در مصاحبه با رسانه‌های خارجی اعلام پیروزی کرده است که آخوندی با حرکت سر تایید کرد و آقای کدخدایی اعلام کرد که کار اشتباهی انجام شده و هنوز مردم پای صندوق‌های رای حضور دارند. البته از آن به بعد با توجه به اخباری که از روستاها می‌آمد و میزان رای موسوی را بسیار کم گزارش می‌کردند، آخوندی در شورای نگهبان باقی نماند و شورا را ترک کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده قصد دارم که رفتار آقای آخوندی را با رفتار آقای صادق نماینده آقای روحانی در این دوره از انتخابات در هیئت نظارت شورای نگهبان مقایسه کنم؛ آقای صادق با طمانینه مدیریت کرد که فضای هیجانی بعد از انتخابات کنترل و نتایج از صندوق‌ها استخراج شود و بنده 3 نوبت از آقای صادق بابت این کار تشکر کردم درحالیکه آقای آخوندی خلاف اقدامات آقای صادق را در سال 88 انجام داد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در واقع آقای آخوندی و امثال دوستان آقای آخوندی در حالیکه هنوز مردم پای صندوق‌های رای بودند تصویری برای آقای موسوی ایجاد کردند که کار تمام شده و موسوی پیروز انتخابات شده است و در ادامه موسوی ساعت 10 شب در حالیکه مردم تهران پای صندوق بودند اعلام پیروزی کرد.

زارعی با اشاره به صحبت‌های رد و بدل شده در جلسه نمایندگان تهران گفت: آقای آخوندی در آن جلسه خطاب به بنده گفت به قرآن قسم می‌خورم که این موارد درست نیست. البته بنده شواهدی در دوستان شورای نگهبان دارم، ولی با این وجود گفتیم "سلمنا". ولی اگر همین مواضع را در این موقع بگیرید ،ما قبول می‌کنیم و آخوندی گفت که بعد از خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری هیچ موضعی نگرفته‌ام و در مورد سخنان قبلی هم قسم خورد که درست نیست در صورتی‌که هم خود بنده شاهد بودیم و هم دوستان در شورای نگهبان شاهد بودند و با آنها نیز دوباره چک کردم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان کاندیداها در 26 خرداد سال 88 با رهبر انقلاب اظهار داشت: در آن جلسه آقای آخوندی، زنگنه و نجفی حضور داشتند. با توجه به اینکه رهبر انقلاب فرمودند هر فرد مجاز است صحبت‌هایی که می‌خواهد مطرح کند که برخی در آن جلسه حرف از ابطال در انتخابات و برخی دیگر سخن از حکمیت به میان آوردند و آقای آخوندی در آن جلسه گفت "اگر صندوق‌های رای چندین دفعه شمارش کنیم نتیجه انتخابات تغییر نمی‌کند" و به نوعی تقلب در انتخابات را رد کرد و بعد از صحبت‌های مفصلی که صورت گرفت، در انتها حضرت آقا فرموند ابطال انتخابات تودهنی به مردم است و بنده به هیچ وجه از حقوق مردم عقب‌نشینی نمی‌کنیم و حکمیت نیز ضرورتی ندارد و شما نیز بیانیه دهید و راه خود را از اغتشاشاگران جدا کنیم و حضرت آقا فصل‌الخطاب را قانون و شورای نگهبان مشخص کردند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد فرمایشاتی داشتند آقایان آخوندی و زنگنه در 30 خرداد نامه‌ای به رئیس‌ مجلس نوشتند و دوباره بحث حکمیت را مطرح کردند. البته این نامه هیچ اشکالی نداشت و نظراتشان را در یک نامه خصوصی گفته بودند اما اشکال اینجاست که در 27 تیرماه حدود یک ماه بعد آقایان آخوندی و زنگنه این نامه را به سایت‌ها می‌دهند و آن را علنی می‌کنند و در آن نامه آمده بود که اگر در موقعیت‌های استراتژیک مقامات ملی درست‌تر تصمیم گرفته بودند، چگونه می‌توانستیم امروز شاهد بحران موجود نباشیم.

زارعی تاکید کرد: مواضعی که آقای آخوندی داشتند با ادعای این که می‌گویند بعد از خطبه‌ها هیچ حرکتی نداشتند، تطابق ندارد. بنده معتقدم که این دوستان جزء عواملی هستند که این صحنه را بوجود آوردند و جوانان ما را به ابهام رساندند و فضا غبارآلود شد. سهم آقایان آخوندی و زنگنه در این اتفاق حقیقتا کم نیست، چرا که قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی به خوبی این مسائل را بررسی نکردند و افرادی که در پشت صحنه مدیریت می‌کردند در حاشیه ماندند و معتقدم با این تفاسیر جناب آقای آخوندی و آقای زنگنه نمی‌توانند در دولتی که ملتزم است در بالاترین سطح حکومت مسئولیت اجرایی را برعهده بگیرد، حضور داشته باشند.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

نجفی امروز در پاسخ به پرسش چند نفر از نمایندگان مجلس مدعی شد که تا به حال نامه مملو از اهانت و بهتان فتنه‌گران علیه نظام اسلامی را تا کنون ندیده است غافل از این‌که پیش از این، سایت رسمی سید محمد خاتمی، آن را تأیید کرده است.

به گزارش علمدار بصیر: پس از سخنان علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس نهم درباره حمایت، دخالت و تحریک مردم به تظاهرات‌های غیر قانونی در فتنه 88 توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمدعلی نجفی به دفاع از خود پرداخت.

پس از دفاعیات نجفی و رد حمایت و دخالت وی در فتنه، سایت مشرق در مطلبی با عنوان امضای نجفی روی کارت سوخت فتنه، اقدام به انتشار نامه سراسر توهین، افترا و بهتان چندی از فتنه‌گران در فتنه 88 کرده که نام آقای نجفی نیز به عنوان یکی از امضاکنندگان و تأییدکنندگان این نامه، در کنار دیگر امضاکنندگان دیده می‌شود.

از سوی دیگر، ظهر امروز نجفی در پاسخ به ادعای چند نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر شبهه‌دار بودن پاسخ‌های آقای نجفی و اسناد موجود، جوابی داده که نیاز به توضیحات بیشتر دارد.

در این راستا، مشرق برای روشن‌شدن موضوع، اقدام به انتشار منبع مستند دیگری از دخالت، حمایت و تحریک مردم توسط آقای نجفی می‌کند.

نمایندگان مجلس در سؤال خود از آقای نجفی پرسیده‌اند: «پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد با اطلاع کامل رأی دهند، ایجاد کرده است. لطفاً در ارتباط با موارد زیر به‌صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:

1- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به 9 دی تغییر یابد قبلا به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید. دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلا به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.

2- نامه سرگشاده‌ای منتشر شد که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ 26 جولای 2009 مصادف با 4 مرداد 1388 می‌باشد.

غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی.»

 

جواب نجفی نیز در پاسخ به سؤال دوم: «نامه مورد اشاره را نه‌تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت شده خارج از کشور است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.»

آقای نجفی در جواب خود، به چند مورد اشاره می‌کند که مشرق برای روشن‌شدن موضوع، توضیحاتی ارائه‌ می‌کند تا مردم خود به قضاوت بنشینند.

آقای نجفی می‌گویند: نه تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم.

1- آقای نجفی! اگر منظور جنابعالی از لفظ امضاء، همان خط کشی عامه مردم زیر اسناد و مکتوبات است، باید گفت که در عرف نامه‌نگاری، قرار گرفتن اسم شخص زیر نامه به معنای امضاء و تأیید محتوای نامه است و نیازی به این نیست که شما حتماً امضاء به معنای عرف کنید.

2- آقای نجفی! اینکه جنابعالی پس از چهار سال از فتنه 88، تازه هفته گذشته از محتوای این نامه باخبر شدید، هم جای شکر دارد و هم جای بسی تأسف.

جای شکر دارد برای اینکه ادعای حمایت شما از فتنه 88 سبب شد که از کرده خود برائت جویید و بگویید که نامه را امضا نکرده‌اید.

3- آقای نجفی! شما در پاسخ خود به نمایندگان، به نکته بسیار مهمی اشاره کردید؛ شما گفتید: این، ترفند برخی سایت‌های هدایت‌شده خارج از کشور است که مطالبی علیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتبار بخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.

جناب آقای نجفی! برای روشن‌شدن مطلب باید گفت حرف جنابعالی تا حدی صحیح است، آنجا که گفته‌اید سایت‌های هدایت شده خارجی اما امیدواریم منظورتان پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان نباشد که متن نامه شما و همفکران‌تان با امضای شما در آن به وضوح دیده می‌شود. سند نامه فتنه‌گران به مراجع عظام تقلید در فتنه 88 با امضای نجفی

برای مشاهده در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

با توجه به تأیید سند منتشرشده از سوی مشرق توسط پایگاه رسمی سید محمد خاتمی، امیدواریم تا پیش از کسب رأی اعتماد نمایندگان، از حمایت خود از فتنه عذرخواهی کنید. همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز به‌تازگی در دیدار دانشجویان تأکید کردند افرادی که در انتخابات 88 فکر می‌کردند تقلب شده است باید عذرخواهی کنند.

مسئله‌ اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال 88، آن کسانى که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه با تقلب، اردوکشى خیابانى کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومى، نخیر، به شکلى که قابل جواب‌دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصى می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا براى کشور هزینه درست کردید؟ اگر خداى متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، می‌دانید چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بینید امروز در کشورهاى منطقه، آنجاهایی که گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار می‌گیرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ کشور را لب یک چنین پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت به‌خرج دادند. در قضایاى سال 88، این مسئله اصلى است؛ این را چرا فراموش می‌کنید؟





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir

آقای رئیس جمهور روز عید فطر با اشاره به ماه مبارک رمضان، همه را به عفو و گذشت از یکدیگر توصیه کردند، سخنانی که بخشی از آن به دلیل مبهم بودن مورد سوء استفاده رسانه‌های مخالف منافع ملت قرار گرفت.

به گزارش علمدار بصیر: آقای رئیس جمهور روز عید فطر در دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، سخنانی ایراد کردند که بخشی از آن، در بخش «مبانی» و «روش‌ها» بحث مبهم بود و در نتیجه مورد سوء استفاده رسانه‌های مخالف منافع ملت قرار گرفت. آقای دکتر روحانی با اشاره به ماه مبارک رمضان، همه را به عفو و گذشت از یکدیگر توصیه کردند که چنانچه صرف این توصیه بدون انگشت گذاشتن روی مصداقی خاص بیان می‌شد، دشمنان ایران، بهانه‌ای برای استقبال نمی‌یافتند.

اما آقای رئیس‌جمهور سخن خود را اینگونه ادامه دادند: «هر آنچه که گله داریم از انتخابات اخیر و قبل و بعدش، این ماه ، ماه رحمت است "الا تحبون ان یغفر الله لکم" پس اگر اینچنین است "ولیعفوا، ولیصفحوا"؛ ...مگر این امیرالمومنین نبود که بعد از ضربت در ماه مبارک رمضان فرمود اگر زنده ماندم من اولی هستم به عفو و اگر رفتم "فالعفو لی قربه و هو لکم حسنه، فاعفو الا تحبون ان یغفر الله لکم"» آقای رئیس‌جمهور با یاد کردن از مسئله انتخابات و همچنین ذکر نمونه‌ای تاریخی از کلام نورانی حاکم اسلامی در مورد چگونگی مجازات عامل ترور خود، در واقع، مسئله را از سطح فردی، به سطح عمومی و حاکمیتی بردند.

با این حال، از آنجا که آقای روحانی به «صراحت لهجه» شناخته می‌شوند، شایسته است در خصوص نکات زیر توضیحات و نظرشان را بیان کنند تا هم صورت و ابعاد مسئله و هم انتظارات ایشان از موضوع شفاف شود:

1- مسئله فتنه 88 یک اختلاف و نزاع شخصی نبود، بلکه یک توطئه پیچیده و چند لایه با حداقل 20 سال برنامه‌ریزی خارجی علیه انقلاب اسلامی بود. البته این توطئه طیفی از عاملین، مباشرین، معاونین و پیاده نظام را درون خود داشت که برخی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه، در ماجرا مشارکت داشتند.

به همین دلیل نیز با فروکش کردن غبارها و هدایت‌های روشنگرانه رهبر انقلاب و اقدامات افراد دلسوز و دستگاه‌های مسئول و همچنین اثبات دروغ بودن ادعاهای رنگارنگ تقلب، تجاوز، کشته سازی و... که اجزای عملیات روانی کودتا برای تحریک افکار عمومی بود، بدنه اجتماعی این جریان ریزش شدیدی کرد، بنحوی که در 9 دی 88، بخش قابل توجهی از ده‌ها میلیون نفری که برای اعلام انزجار از حرمت شکنی‌ها به خیابان آمدند، همان‌هایی بودند که به کاندیداهایی غیر از فرد منتخب رأی داده بودند و شاید حتی در روزهای اول پس از انتخابات، شبهه‌ای در ذهن داشتند.

2- عفو و گذشت باید از جانب فرد «ذی حق» صورت بگیرد، آقای رئیس‌جمهور در همین سخنان روز عید فطر خود تأکید کردند: «اگر در یک کلمه بخواهیم تقوا را معنی کنیم یعنی قانونگرایی، قانونگرایی در برابر قانون خدا و حتی در برابر قانونی که در جمهوری اسلامی ایران به تصویب و تایید شورای محترم نگهبان رسیده است.» مرحبا بناصرنا؛ با این تفسیر، روشن است که آقای رئیس‌جمهور در نقطه‌ی مقابل انگیزه، خواست و ادعاهای جریان فتنه قرار دارد و فتنه‌انگیزان را افرادی بی‌تقوا و قانون‌شکن و در واقع ظالم می‌داند. سه سال قبل نیز رهبر انقلاب، تبیین فرمودند که یک پایه‌ی آن حوادث ناگوار، نداشتن «تقوای جمعی» بود: «در دهه‌هاى قبل، یک جریانى در کشور وجود داشت به نام جریان چپ.

آنها شعارهاى خوبى هم میدادند، اما خودشان را مراقبت نکردند و تقواى جمعى به خرج ندادند. در میانشان آدمهائى بودند که تقواى فردى هم داشتند، اما نداشتن تقواى جمعى، کار آنها را به جائى رساند که فتنه‌گرِ ضد امام حسین و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند!» اکنون طبق همان تقوا و قانونِ مورد تأکید رئیس‌جمهور، ترکیب و تکلیف عاملان فتنه 88 که ظلم بزرگی در حق کشور، رهبری، مردم و قانون کردند و خسارت‌های مادی و معنوی و اعتباری فراوانی بر پیکره ایران عزیز وارد آوردند، روشن است و در حقیقت مردم و رهبری، عناصر ذی حق هستند در مقابل عاملان این رفتار نانجیبانه که کشور را تا لبه پرتگاه برد و اگر عنایت خداوند، حکمت رهبری و بصیرت مردم نبود، بعید نبود وضعیت ایران بزرگ بهتر از وضعیت آشفته‌ی امروز مصر باشد.

3- آیا راه برای بازگشت عناصر دخیل در فتنه بسته است؟ آیا نظام اسلامی، بر توسعه دایره شمول فتنه اصرار دارد و به هیچ مرزی میان فتنه و اصلاح‌طلبان قائل نیست؟ پاسخ قطعاً و یقیناً منفی است. مرور گفتار و رفتار رهبر انقلاب از آغاز فتنه تا امروز نشان می‌دهد که ایشان در سطح حداکثری راهبرد «جذب حداکثری و دفع حداقلی» را دنبال و اعمال کردند و بسان طبیبی دلسوز، نهایت ظرافت را در جداسازی میکروب‌های سیاسی از جامعه بخرج دادند. حماسه 9 دی، بدون تردید محصول همین راهبرد در کنار راهبرد «بصیرت افزایی» بود.

در واقع دو راهبرد حکیمانه مزبور منجر به این شد که بخشی از جامعه که با سوء استفاده از عواطفش و تحریک احساساتش و بر مبنای یکسری ادعاهای دروغ، دچار مسئله شده بود، با آگاهی از این سوء استفاده و القائات کذب، رشته‌های تعلق عاطفی خود را از «امپراتوری دروغ» بگسلد و اتفاقاً دلبستگی او به نظام و رهبری که بخاطر حفظ جمهوریت و صیانت از رأی ملت، در مقابل حجم انبوه فشارها و باج خواهی‌ها ایستادگی کردند و سیل تهمت‌ها و سرزنش‌های دشمنان را به جان خریدند، بمراتب بیشتر شود.

همچنین، ضمن فرصت دادن برای بازگشت افراد دچار لغزش شده به دامان قانون و مردم، مرزگذاری هنرمندانه‌ای میان فتنه و اصلاحات انجام شد تا همه‌ی افرادی که در جریان سیاسی اصلاحات طبقه بندی می‌شدند، به چوب فتنه رانده نشوند و این در شرایطی بود که برخی معتقد بودند و هستند که جریان چپ و جریان اصلاحات بدلیل خطای بزرگ سال 88، اساساً صلاحیت عمل سیاسی در ایران را از دست داد و در صورت تمایل برای ادامه حیات سیاسی، عناصر مومن این جریان می‌بایست چهارچوب‌ها و تشکیلات جدیدی را برگزینند اما شیوه مواجهه نظام و رهبری با این جریان بگونه‌ی دیگر و بطور خلاصه عبارت از این بود که جریان و عناصر اصلاح طلب دارای مرزبندی با فتنه 88، برسمیت شناخته می‌شوند و نباید حذف شوند.

شاهد عملی این ممشا نیز احکام رهبر انقلاب برای تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفند ماه 90 و واضح‌تر از آن، همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری بود، بطوری که حتی عده‌ای از افرادی که تا چندی قبل نسبت به فرآیند انتخابات کشور حرف و حدیث داشتند با حضور و ثبت نام در انتخابات عملاً به صداقت نظام در پاسداری از آراء ملت اعتراف کردند. در این شرایط، به فرض هم که رهبری شخصاً از خطای غیر قابل بخشش این جماعت بگذرند، آیا ملت از حق خود خواهند گذشت؟ پاسخ یقیناً منفی است.

 4- راه بازگشت چیست؟

رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با دانشجویان، راه بازگشت را برای چندمین بار بیان کردند: «اعتراف به دروغ بودن ادعای خسارت‌زای تقلب و عذرخواهی»؛ یعنی توبه و بازگشت عملی از خطا. توبه عملی نیز در موضوعی با فراگیری اجتماعی عبارت است از اصلاح و تبیین. این روش برگرفته از منطق قرآن حکیم است که مکرراً و در آیات مختلف به آن اشاره شده است از جمله: «إِلاَّ الَّذِینَ تَابُواْ وَأَصْلَحُواْ وَبَیَّنُواْ فَأُوْلَـئِکَ أَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِیمُ» یا «کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَن عَمِلَ مِنکُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» البته در موضوعات اجتماعی نظیر فتنه عظیم 88 روشن است که با اقرار به اشتباه و روشنگری، باز هم خسارات فراوان وارد آمده به کشور به‌تمامه جبران نمی‌شود و بخش زیادی از آبِ رفته به جوی باز نمی‌گردد، اما این نهایت لطف و رأفت نظام اسلامی و رهبری است که راه بازگشت را اینگونه پیش پای خطاکاران، ساده می‌سازد.

 5- آیا ذی حقان، حق گذشت از حق خود بدون توبه و اصلاح از سوی مجرمان را دارند؟

در یک مسئله شخصی که حقی از فردی ضایع شده است، صاحب حق می‌تواند آنگونه که صلاح می‌داند گذشت یا درخواست مجازات کند، اما در یک مسئله عمومی و اجتماعی با حجم کم‌نظیر زیان‌ها و آسیب‌ها نیز آیا همین‌گونه است؟ آقای رئیس‌جمهور در سخنان خود به توصیه امیرالمومنین(ع) به عفو قاتل‌شان اشاره کردند اما شایسته بود به این نکته نیز می‌پرداختند که چرا پس از شهادت مولای متقیان، امام حسن مجتبی بعنوان حاکم اسلامی، قاتل را عفو نکردند و مجازات کردند؟ پاسخ روشن است، امیرالمومنین از حق شخصی خود گذشت کردند اما آن شقی ازلی و ابدی، با قتل حاکم اسلامی ثلمه‌ای به جامعه اسلامی وارد کرده بود که ذی حق در این ماجرا صرفاً امیرالمومنین نبود و امام مجتبی علیه السلام با همین منطق و از جانب حق جامعه که امروزه به آن «جنبه عمومی جرم» می‌گویند، قاتل را قصاص فرمود.

آیا رواست که یک واقعه تاریخی درس آموز به شکل ناقص نقل و از آن برای تئوریزه کردن یک درخواست قابل مناقشه استفاده شود؟ در شرایطی که برخی عاملان کودتای سال 88 همچنان به گردنکشی مقابل «قانون و اراده‌ی ملت» افتخار و اصرار می‌کنند و نه تنها اراده‌ای برای «توبه و اصلاح و تبیّن» ندارند، بلکه برای «افساد و بی‌تقوایی و قانون‌گریزی» بیشتر برنامه دارند، مسلماً آقای رئیس‌جمهور که خود حقوقدان و مرد قانون هستند و در سخنانشان نیز رعایت تقوا را در یک جمله «عمل به قانون مورد تأیید شورای نگهبان» می‌خوانند، دعوت به گذشت از این عناصر بی‌تقوا و قانون‌شکن و مصرّ به تقوایی و قانون‌شکنی نمی‌کنند.

بنابراین، درخواست می‌شود که آقای دکتر روحانی توضیح تفصیلی و غرض دقیق خود را در خصوص سخنان روز عید فطرشان که مورد سوء استفاده مخالفان منافع مردم ایران قرار گرفته است، بیان کنند. البته قابل درک است که چه حجمی از فشارها بر آقای رئیس‌جمهور از سوی همان جریان قانون شکن که باعث و بانی این اتفاقات ناگوار در سال 88 بود، و اکنون نیز خود را قیّم و علت پیروزی آقای دکتر روحانی می‌داند، جریان دارد تا ایشان به سمت مطالبات انحرافی و ایجاد فضای تنفس برای جریان فتنه سوق یابد، اما از آن سو نیز با توجه به سوابق و کارنامه آقای رئیس‌جمهور انتظار می‌رود در اثر اینگونه فشارها، از مسیر مطالبات اصلی و اصولی مردم و شعارهای اساسی یعنی مسئله اقتصاد و پیشرفت‌های علمی کشور فاصله نگیرند، و در ضمن چنانچه قصد بیان فراخوان یا دعوتی را دارند، مقدمات، مبانی و روش‌های آن را نیز مبهم نگذارند.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/24 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون