سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
رسانه های غربی و بیگانه مدعی شده اند که اکبر هاشمی رفسنجانی دیداری را با برخی از مسئولان ارشد نظام داشته است و در آن مذاکراتی را در موضوع رفع حصر سران فتنه مطرح کرده است.

به گزارش علمدار بصیر: از مدتی قبل تلاش های جریان غرب و فتنه گران داخلی و خارجی برای رفع حصر سران فتنه  تشدید و  پیگیری می شود.

اخیرا رسانه های غربی مدعی شده اند که اکبر هاشمی رفسنجانی دیداری را  را با برخی مسئولان ارشد نظام داشته است و در آن مذاکراتی را در موضوع رفع حصر سران فتنه مطرح کرده است.

هاشمی رفسنجانی در این دیدارها مدعی شده اند که بیماری سران فتنه مهم است و سعی کرده است با ارائه مدارک پزشکی که به همراه داشته است ادامه حصر سران فتنه برای نظام ضرر خواهد داشت.

شکل دادن فشارهای غرب برای رفع حصر سران فتنه در نشست چند ماه قبل پراگ نیز مطرح شده بود و اردشیر امیر ارجمند نیز از توافقات لازم برای ایراد فشار به نظام برای آزادی سران فتنه و کلید زدن دور جدید فتنه انگیزی ها سخن به میان آورد با بیانیه فرزندان موسوی و کروبی شکل عملیاتی به خود گرفت.

در این زمینه فرزندان موسوی و کروبی در نامه ای با مظلوم خواندن والدین خود خواستار رفع حصر آنان شدند.

فرزندان موسوی و کروبی در بیانیه خود ،همچنین تلاش کردند تا در این بیانیه کدهایی را به منظور نقض حقوق بشر در ایران برای احمد شهید مطرح کرده و تلاش های لازم را برای بیانیه حقوق بشری علیه ایران ساماندهی کنند.

به موازات این بیانیه ، عبد الله نوری نیز در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خواستار بسیج اصلاح طلبان برای تلاش جهت رفع حصر موسوی و کروبی شد.

حسن روحانی نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی خود در پاسخ به سئوالی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تاکید بر این که ریشه همه مسائل به خروج کشور از فضای امنیتی بستگی دارد، گفته بود: برای این موضوع مقدماتی لازم است.

 این تلاش های هاشمی رفسنجانی  در حالی است که حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات اردیبهشت ماه بدون نام بردن از  هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

منبع:دانا





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
ظریف هدایت مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های خارجی را عهده‌دار و عراقچی، تخت روانچی، آل حیبب، بعیدی‌نژاد و دو نماینده از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی در ترکیب تیم جدید حضور دارند و قرار است تیم جدید سخنگو هم داشته باشد.

به گزارش علمدار بصیر: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان 14 شهریور ماه مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با طرف‌های خارجی را به وزارت امور خارجه محول کرد و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این باره عنوان کرد که مجموعه هماهنگی‌های لازم در این باره در شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد.

با توجه به حضور ظریف در نیویورک و ملاقاتش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است ساعت 9 صبح فردا (دوشنبه) به وقت نیویورک انجام شود و همچنین نشست وزرای امور خارجه 1+5 در روز چهارشنبه سوم مهر ماه، احتمال برگزاری نشست ایران و 1+5 وجود دارد.

خبرنگار فارس اطلاع یافت که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با 1+5 را از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری عهده‌دار شده و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا در ترکیب گروه مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند.

اسحاق آل حبیب مدیرکل وزارتی و معاون سابق نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی در این تیم حضور دارند.

قرار است تیم جدید سخنگو نیز داشته باشد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در بازگشت از سفر عراق در جمع خبرنگاران گفت که تیم مذاکره کننده مجموعه‌ای از همکاران وزارت امور خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط است که بر اساس پایبندی به رویکرد دولت تدبیر و امید در روابط بین‌الملل و داشتن نگاه کارشناسی به موضوع هسته‌ای انتخاب می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: برای این کار ما از دوستانی که در دو تیم قبلی یعنی زمان روحانی و تیم دولت نهم و دهم مسئول مذاکره بودند استفاده خواهیم کرد و هم از افراد جدیدی که از دستگاه‌های مختلف و از وزارت خارجه توانمندی پیگیری مذاکره را داشته باشند و بتوانند نقش سازنده‌ای برای پیشبرد اهداف مذاکره که حراست از دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان ایران و حفظ حقوق مردم در حوزه هسته‌ای و رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل است ایفا کنند.

ظریف یادآور شد: ما رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل را برای امنیت ملی و ثبات کشور با حضور فعال و مؤثر در صحنه بین‌الملل ضروری می‌دانیم.

وی با بیان اینکه از کسانی که با این رویکرد آمادگی همکاری دارند، افرادی که تخصص کافی داشته باشند را انتخاب می‌کنیم، ‌یادآور شد: برخی از این دوستان انتخاب شده‌اند و برخی باید از سوی دستگاه‌های دیگر معرفی شوند و منتظریم تا با معرفی این افراد تیم منسجم را تشکیل داده و مذاکرات را شروع کنیم.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
رییس جمهوری می گوید: ما می‌خواهیم مردم در چارچوب زندگی خصوصی خود کاملا آزاد باشند. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل اندیشه، حق همه ملتها و از جمله ملت ایران است.

به گزارش علمدار بصیر: زمانی دکتر حسن روحانی در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش پیش از انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور پرداخت و حتی آن را در شان ملت ایران ندانسته بود. حال مدتی پس از آغاز به کار دولت او، بحثهای مربوط به آزادی فعالیت در سایتهای مثل فیس بوک یا یوتیوب در ایران از جمله موضوعاتی است که در همین مدت کوتاه به کرات توسط رسانه‌های بین المللی مورد توجه قرار گرفته و گزارشهای متعددی در این زمینه منتشر شده است.

 

در عین حال در مصاحبه اخیر رئیس جمهوری منتخب با رسانه‌های خارجی، خبرنگار ان بی سی آمریکا بلافاصله پس از طرح سوالات خود درباره موضوعات بین الملل به بحث سانسور اینترنت در ایران پرداخته و آن را نسبت به تمام موارد دیگر اولی می داند.

 

"آن کاری" خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا در این زمینه به وضوح از عنوان سانسور در اینترنت یاد کرده و در ابتدای سئوالات خود در این زمینه ، می پرسد: در موقع انتخابات شما تصاویری را دیدیم که جوانان در خیابانها شادی کرده و بدنبال تغییر بودند. اما الان در زندگی خصوصی مردم دخالت می شود آیا اجازه می دهید که این سانسور اینترنت در ایران برداشته شود؟

 

روحانی در پاسخ به این سئوال می گوید: دولت دنبال اجرای حقوق شهروندی است. به زودی منشوری به عنوان منشور شهروندی از سوی این دولت منتشر خواهد شد. ما می‌خواهیم مردم در چارچوب زندگی خصوصی خود کاملا آزاد باشند. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل اندیشه، حق همه ملتها و از جمله ملت ایران است. البته همه دولتها دنبال نوعی نظارت بر شبکه اطلاعاتی جهانی هستند. برای ما مسائل اخلاقی‌مان و هویت ملی مان بسیار مهم است و بنابر این در این زمینه حساسیت به خرج خواهیم داد اما دلمان می خواهد مردم ما از همه یافته‌های بشری علم و دانش و اندیشه‌های متنوع و گوناگون مطلع باشند و در تماس باشند و لذا یکی از برنامه‌های دولت توسعه زیرساخت های دیجیتالی است و این کار را به زودی آغاز خواهد کرد.

 

در ادامه این مصاحبه سوالات دیگری نیز مطرح شده که شرح این سئالات و پاسخ رئیس جمهوری به آنها به شرح زیر است:

 

این به معنی این است که مردم به توئیتر و فیس بوک می توانند دسترسی داشته باشند؟

 

- نظر دولت این است که مردم باید دسترسی داشته باشند به همه اطلاعات جهانی، نظارت ما باید نظارت اخلاقی و هویت ملی ما باشد.

 

شما وقتی به یهودیها تبریک گفتید ‌توجه زیادی را جلب کردید، نقش شبکه‌های اجتماعی را در دیپلماسی چگونه می بینید و آیا قصد دارید از آن استفاده بیشتری ببرید؟

 

- اصولا دیپلماسی عمومی نقش بسیار زیادی دارد. شبکه‌ها نقش مهمی دارند. در دوران انتخابات من ستاد قوی نداشتم اما همه طرفداران من و همه حامیان من خصوصا جوانان از این شبکه‌ها استفاده می کردند الان هم از این شبکه‌ها استفاده می کنند حتی از طریق این شبکه‌ها نظارت می کنند بر کار دولت. من از فعالیت همه جوانان و از جمله نظارت برکار دولت خوشحالم البته خودم به شخصه برنامه خاصی در شبکه‌های اجتماعی ندارم، ولی طرفداران من برنامه‌های متنوعی دارند.

منبع:ایسنا





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
ملک حسین، پادشاه وقت اردن شلیک کننده اولین گلوله‏ ای بود که از یک دستگاه تانک در جنگ ایران و عراق شلیک شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از سایت شیرازه رژیم بعثى عراق با تصمیم و طرح قبلى و با هدف بر انداختن نظام نو پاى جمهورى اسلامى ایران با حمایت‌هاى استکبار جهانى بویژه آمریکا در 31 شهریور1359 تهاجم گسترده‌اى را علیه ایران آغاز کرد و هشت سال دفاع مقدس حدیث ماندگار ملتى است که در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش قله هاى بلند رشادت و شهادت را در نوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام کرد.

 

حسین پسر طلال بن عبدالله شاه پیشین و پدر عبدالله دوم شاه فعلی اردن و از خاندان هاشمی است که نسب خود را به محمد بن عبدالله بنیانگذار دین اسلام (فاطمه و فرزندشحسن) رسانده و مدعی هستند که او چهل‌ویکمین نواده از نسل محمد است.[1]

حسین در کالج ویکتوریا در اسکندریه، مدرسه هارو در انگلیس (در آن‌جا همکلاس و دوست فیصل پسرعمویش و پادشاه آینده عراق بود) و مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست (مانند پدرش) تحصیل کرد. در 20 ژوئیه 1951 او که در کنار پدربزرگش عبدالله پادشاه اردن مشغول نماز جماعت در مسجدالاقصی بود، هدف تیراندازی یک فلسطینی قرار گرفت و زخمی شد.

 

با مرگ ملک عبدالله در این حادثه، فرزندش طلال بر جای او نشست و یک‌سال بعد با برکناری ملک طلال از مقام سلطنت به دلیل ابتلا به بیماری روان‌گسیختگی (اسکیزوفرنی)، حسین شانزده ساله پادشاه اردن شد.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
برخی فعالان سیاسی و دانشجویی به سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد تشکیل بنیادی را داده‌اند اما جلیلی تا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت با این پیشنهاد موافقت نکرده بود.

به گزارش علمدار بصیر: یک عضو ستاد سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برخی اخبار مبنی بر تشکیل یک اندیشکده از سوی جلیلی اظهار داشت: برخی فعالان سیاسی و دانشجویی به سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد تشکیل بنیادی را داده‌اند اما جلیلی تا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت با این پیشنهاد موافقت نکرده بود.

سعید جلیلی پس از حکم مقام معظم رهبری مبنی بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به صورت منظم در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کند و احتمالاً بازگشت وی به دانشگاه امام صادق برای تدریس منتفی خواهد بود.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
خطاب به رئیس جمهور
مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی(فرا) در بیانیه‌ای اقدام رئیس‌جمهور مبنی بر انتصاب محمود واعظی به سرپرستی مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی را غیرقانونی خواند.

به گزارش علمدار بصیر: حجت‌الاسلام حسن روحانی شب گذشته در حکمی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست مرکز ملّی فضای مجازی و دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی» منصوب کرد.

در همین رابطه مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی(فرا) بیانیه ای صادر کرده است که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتشار خبری در ساعات پایانی شب گذشته مبنی بر انتصاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان «سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی» با حکم رییس جمهور محترم موجب شگفتی شد. امضای چنین حکمی درآستانه سفری خارجی، بدون برگزاری جلسه و تبعا بدون تامین نظر اکثریت اعضای محترم، نه تنها علامتی مبنی بر خروج ازمسیر اعتدال، که اقدامی غیرقانونی  محسوب می شود.

لازم به ذکر است که رییس جمهور بعنوان رییس شورایعالی فضای مجازی موظف است طبق آیین نامه، حداقل هر 4 هفته یکبار نسبت به برگزاری جلسه شورا اقدام نماید. امری که با وجود گذشت حدود شش هفته از آغاز به کار دولت جدید، تاکنون صورت نپذیرفته است.

برگزاری رسمی جلسات بویژه به این دلیل اهمیت می یابد که ماده 2 آیین نامه داخلی شورای عالی فضای مجازی که به تصویب شورای عالی رسیده و پس از استحضار رهبر معظم انقلاب در روزنامه رسمی نیز به چاپ رسیده است، تاکید می کند: «دبیر شورا که ریاست مرکز را نیز بر عهده خواهد داشت، با پیشنهاد رئیس شورا و بر اساس نظر موافق اکثریت مطلق اعضای شورا، به مقام معظم رهبری پیشنهاد و پس از تصویب معظم له با حکم رئیس شورا منصوب خواهد شد.»

همچنین در صورتی که به هر دلیل عزل رئیس مرکز ضرورت پیدا کند، مطابق تبصره 1 ماده فوق «پیشنهاد عزل رئیس مرکز به صورت کتبی توسط رئیس شورا یا حداقل 5 نفر از اعضا قابل طرح است و در اولین جلسه شورا بررسی شده و در صورت کسب رای موافق اکثریت مطلق اعضای شورا به مقام معظم رهبری پیشنهاد می شود. رئیس شورا تا انتصاب فرد جدید، سرپرستی حداکثر به مدت سه ماه برای مرکز تعیین می نماید.»

لذا با توجه به عدم طی شدن مسیر قانونی تغییر دبیر شورایعالی فضای مجازی، شایسته است رئیس جمهور محترم جهت اصلاح حرکت غیرقانونی انجام شده، حکم مزبور را لغو و مطابق آیین نامه شورا نسبت به برگزاری جلسه شورا و تامین نظر اکثریت اعضای محترم اقدام نماید.

انتظار می رود دولت جدید با اهتمام بیشتر به موضوع فضای مجازی، ضمن اجرای دقیق مصوبات شورایعالی، امید ایجاد شده در میان فعالان فضای مجازی جهت نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی را به ثمر بنشاند.

مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی(فرا)

مورخ 31 شهریور 92

 

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
گزارشی از کارشکنی اماراتی‌ها در قرعه‌کشی قهرمانی آسیا
رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی امارات برگزار خواهد شد که میزبان قبل از آغاز رقابت‌ها کارشکنی خود را شروع کرده است.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از فارس هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا برای نخستین بار با حضور 24 تیم در هشت گروه سه تیمی از ششم مهر ماه آغاز می‌شود و به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت. مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا هر دو سال یک‌بار توسط کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌شود و امارات متحده عربی برای نخستین بار میزبانی این رقابت را بر عهده گرفته است.

رقابت‌های این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در دو سالن مجموعه ورزشی حمدان بن محمد و باشگاه النصر دبی برگزار خواهد شد.

دور مقدماتی این رقابت‌ها در هشت گروه سه تیمی (24 تیم ) برگزار می‌شود که گروه‌بندی آن به شرح زیر است:

گروه A: امارات (میزبان)، اردن و تایلند

گروه B: استرالیا، بحرین و میانمار

گروه C: ایران، کویت و قزاقستان

گروه D: چین، عربستان و چین تایپه

گروه E: ژاپن ، عمان و سریلانکا

گروه F: کره‌جنوبی، عراق و افغانستان

گروه G: هند، قطر و ازبکستان

گروه H: پاکستان، لبنان و اندونزی

کنفدراسیون والیبال آسیا خلاف قانون برای قرعه‌کشی عمل کرده است. در قوانین عمومی و جاری تمام مسابقات تیم میزبان به عنوان سرگروه معرفی می‌شود و قهرمان دوره گذشته باید سرگروه دومین گروه باشد، اما در این مسابقات مشخص نیست که اماراتی‌ها چه فکری کرده‌‌اند و استرالیا را به عنوان سرگروه گروه دوم معرفی کرده‌اند!

طبق قانون باید گروه تیم‌ها بر اساس رنکینگ جهانی و آسیایی تیم‌ها جمع و تقسیم بر دو مشخص شود. ایران تیم دوازدهم جهان است و اول آسیا؛ با این حالا 12+ یک می‌شود 13 و تقسیم بر 2 حاصلش 6.5 می‌شود. با این حساب ایران باید جای استرالیا سرگروه گروه دوم باشد. حتی اگر رنکینگ قبلی ایران یعنی چهاردهم جهان و اولی آسیا را هم با همین فرمول محاسبه کنیم امتیاز ایران در 7.30 با استرالیا که یازدهم جهان و چهارم آسیا را داشت، مساوی می‌شود و باید بین این دو تیم قرعه‌کشی انجام می‌شد که نشد.

با نگاهی ساده می‌توان به نقشه بچه‌گانه عرب‌ها پی برد؛ با برنامه‌ریزی که اماراتی‌ها انجام داده‌اند تیم‌های مدعی ایران و کره‌جنوبی در مرحله دوم با هم روبرو خواهند شد و با این شرایط کار برای صعود نماینده میزبان به جمع هشت تیم برتر و قهرمانی تیم‌هایی مانند ژاپن و چین هم راحت‌تر می‌شود. مشخص نیست اماراتی‌ها به چه علتی اینقدر برای ایران نقشه می‌کشند؛ آنها حتی تنها نماینده ایران در کمیته کنترل مسابقات را هم حذف کرده‌اند. سعید درخشنده که همیشه در مسابقات مختلف عضو اصلی کمیته کنترل بوده است نامش در بین اعضای این رقابت‌ها دیده نمی‌شود تا تیم ایران با کمترین حامی و پشتوانه راهی مسابقات شود.

البته مسئولان آسیایی برای اینکه کسی به آنها شک نکند درخشنده را به عنوان یکی از اعضای کمیته کنترل مسابقات کشورهای اسلامی معرفی کرده‌اند، اما با تمام این تفاسیر فدراسیون ایران نامه اعتراض آمیز خود را به مسئولان آسیایی ارسال کرده و البته از جواب آنها قانع نشده‌ است. مسئولان فدراسیون ایران همچنان پیگیر این تخلفات هستند و برای رفع این اشکالات تا آخرین لحظه تلاش خواهند کرد.

سابقه کشورهای عربی و مخصوصاً امارات در ورزش ایران کاملاً مشخص و البته سیاه است و حالا با این کار سابقه خود را خراب‌تر کردند.

به هر حال با شرایط کنونی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از شنبه ششم مهر ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد که تیم ملی‌ والیبال ایران در روز نخست (ششم مهر) با قزاقستان و در روز دوم (هفتم مهر) با کویت بازی دارد. ملی‌پوشان ایران روز سوم (هشتم مهر) استراحت خواهند داشت.

پس از بازی‌های دور مقدماتی، 16 تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هشت گروه) به عنوان تیم‌های برتر راهی مرحله دوم می‌شوند تا برای کسب عنوان‌های اول تا شانزدهم با هم رقابت کنند. هشت تیم دیگر نیز برای مکا‌ن‌های 17 تا 24 رقابت می‌کنند.

برنامه کامل دور مقدماتی به وقت امارات به شرح زیر است:

شنبه ششم مهرماه:

ساعت 12، لبنان – اندونزی، سالن حمدان

ساعت 12، هند – ازبکستان ، سالن النصر

ساعت 14، ایران – قزاقستان ، سالن حمدان

ساعت 14، عمان – سری لانکا، سالن النصر

ساعت 16، عربستان – چین تایپه، سالن حمدان

ساعت 16، بحرین – میانمار، سالن النصر

ساعت 18:30 مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، سالن حمدان

ساعت 19:30، امارات – تایلند، سالن حمدان

ساعت 19:30، عراق – افغانستان، سالن النصر

یکشنبه هفتم مهرماه:

ساعت 12، قطر – اندونزی، سالن حمدان

ساعت 12، امارات – اردن، سالن النصر

ساعت 14، ایران – کویت، سالن حمدان

ساعت 14، عمان – ژاپن، سالن النصر

ساعت 16، کره جنوبی – عراق سالن حمدان

ساعت 16، استرالیا - بحرین، سالن النصر

ساعت 18:30 چین – عربستان، سالن حمدان

ساعت 18:30، پاکستان – لبنان، سالن النصر

دوشنبه هشتم مهرماه:

ساعت 12، قزاستان – کویت، سالن حمدان

ساعت 12، اندونزی – پاکستان، سالن النصر

ساعت 14، ازبکستان – قطر، سالن حمدان

ساعت 14، تایلند – اردن، سالن النصر

ساعت 16، چین تایپه – چین، سالن حمدان

ساعت 16، سری لانکا – ژاپن، سالن النصر

ساعت 18:30 افغانستان – کره جنوبی، سالن حمدان

ساعت 18:30، میانمار – استرالیا، سالن النصر

در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا تیم‌های اول و دوم هر گروه (16 تیم برتر) در چهار گروه به مدت دو روز با هم رقابت می‌کنند که تیم‌های اول و دوم گروه‌های A و H در گروه جدید (I)، تیم‌های اول و دوم گروه‌های B و G در گروه (J)، تیم‌های اول و دوم گروه‌های C و F در گروه (K) و تیم‌های اول و دوم گروه‌های D و E در گروه (L) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این مرحله نتیجه بازی دو تیمی که در مرحله مقدماتی با هم بازی داشتند، لحاظ می‌شود و هر تیم تنها دو بازی خواهد داشت.

در پایان مرحله دوم گروهی این رقابت‌های تیم‌ها بر اساس رده‌بندی گروه خود در مراحل حذفی جهت تعیین مقام اول تا هشتم و نهم تا شانزدهم به رقابت می‌پردازند.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد
مصوبه دولت در مورد تشکیل ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات وزیران در مورد تشکیل ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها را برای اجرا به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24شهریور 1392 بنا به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1ـ به منظور بررسی و آسیب‌شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها و طراحی و پیش‌بینی ساز و کارهای اجرای مرحله دوم آن و تصمیم‌گیری و نظارت در خصوص موضوع یاد شده، ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و عضویت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیران کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، جهاد کشـاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رییـس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل می‌شود.

2ـ وظایف و اختیارات هیئت وزیران مندرج در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ـ مصوب 1388ـ و سایر قوانین مربوط به موضوع یادشده به وزیران عضو ستاد مذکور تفویض می‌شود.

3ـ تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوع یاد شده به اعضای ستاد به عنوان نمایندگان ویژه رییس جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزیران عضو شورا تفویض می‌شود.

4ـ تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا و یا وزیران عضو ستاد (حسب مورد) در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین‌نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
سخنگوی دفتر ریاست ‌جمهوری فرانسه اعلام کرد دیدار رؤسای جمهوری ایران و فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه هفته جاری صورت می‌گیرد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از فارس: سخنگوی دفتر «فرانسوا اولاند» اعلام کرد که دیدار اولاند با «حسن روحانی» روز سه‌شنبه هفته جاری در مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گیرد.

گزارش‌های پیشین از احتمال دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه خبر داده بود اما زمان دقیق آن مشخص نشده بود.

بر اساس این گزارش، قرار است روحانی و اولاند روز سه‌شنبه، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک»، دیدار و گفت‌وگو کنند.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir
تاریخ دفاع مقدس به روایتی دیگر
پاسگاه چیلات در مقابل پاسگاه "چلات عراق" وشهر "علی غربی" واقع شده است که ارتش بعثی چند ماه قبل از شروع رسمی جنگ به سمت این پاسگاه تیراندازی وقصد اشغال آن را دارد که با مقاومت مدافعین اسلام ونیروهای مردمی تجاوز انها دفع می گردد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از سایت ایلام فردا، پاسگاه چیلات از قدیمی ترین پاسگاههای مرزی کشور وشهرستان دهلران است که در جنوب شرقی روستای بیشه دراز واقع شده است ومراتع وچراگاههای آن از قدیم الایام بخاطر حضور عشایر بیشه درازی متعلق به اهالی این روستا بوده و در ادوار گذشته از تجاوزگری اعراب بدوی ساکن در حاشیه مرز عراق توسط عشایر محل محافظت شده است.

 پاسگاه چیلات در مقابل پاسگاه "چلات عراق" وشهر "علی غربی" واقع شده است واز نظر موقعیت جغرافیایی واشرافیت برمشاهدات مرزی وقرارگرفتن در حاشیه رودخانه فصلی چیلات ودسترسی به رودخانه های سه گلال و نیزار وترددات مرزی برای دوکشور حایز اهمیت بوده است.

 از این رو همزمان با زمینه سازی آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم صدام این منطقه مورد توجه قرار می گیرد و ارتش بعثی به کرار چند ماه قبل از شروع رسمی جنگ به سمت این پاسگاه تیراندازی وقصد اشغال آن را دارد که با مقاومت مدافعین اسلام ونیروهای مردمی تجاوز انها دفع می گردد.

 دریک تجاوز آشکار که امروز بعنوان سندی از متجاوز بودن وآغازگری جنگ توسط صدام درتاریخ دفاع مقدس ثبت شده است حمله فریبکارانه ارتش عراق به پاسگاه چیلات وبه اسارت گرفتن چهار نفر از پرسنل این پاسگاه بنامهای ناصر پشته کشی فرمانده وقت این پاسگاه واهل کرمانشاه ونیز آقایان رستم چراغی ونورعلی احمدی ویارحسین محمودی از جوانمردان اهل دهلران هستند که درتاریخ 6/3/59یعنی سه ماه قبل از تاریخ رسمی جنگ این اتفاق بوجود می آید ومدت ده سال در اسارت دشمن قرار می گیرند.

 علاوه بر این رخداد که در صدر رسانه های کشور در آن زمان قرار می گیرد، ارتش بعثی با گلوله باران وحملات زمینی در اولین روزهای جنگ پاسگاه را به اشغال خود درمی آورد، ضمن اینکه از طریق این محور تعداد زیادی از ایرانی های ساکن در عراق را اخراج می نماید.

 لذا بخاطر این فعل انفعالات و اتفاقات مرزی نام این منطقه در سطح کشور مشهور است.

 دراسفند 62 وچندسال پس از جنگ، اشتهار چیلات با انجام عملیات والفجر 6 بیشتر شد.

 عملیات والفجر 6 در چهار محور توسط لشکر 25 کربلا استان مازندران برای آزادسازی این منطقه وتسلط ایران بر ارتفاعات چیلات به سه گلال شروع شد.

 این عملیات در شرایطی سخت ومنطقه ای تپه ماهور که هیچ راه ارتباطی بجز استفاده از کف شیارها ورودخانه ها نبود انجام می گیرد.

 دشمن بعثی بطور منحصر بفردی تمام این منطقه بویژه دهانه رودخانه های فصلی رابا انواع میادین مین وبشکه های انفجاری انسداد کرده بود، اما رزمندگان عزیز با عبور از همه موانع طبیعی ومحوطه های آلوده به مین، طی چهار شبانه روز بدون پشتیبانی، آتش سنگین وامدادرسانی به مجروحین،ماشین جنگی دشمن را در منطقه چیلات وغرب آن در هم کوبیدند بطوریکه بخاطر غافلگیر شدن دشمن وگسیل نیروهایش به این منطقه همزمان عملیات بزرگ خیبر در طلاییه آغاز شد.

 در این نبرد تن به تن بچه های مازندرانی مخصوصا شهرهای بابل وبابلسر شهدای زیادی را تقدیم کردند.

 به علت شرایط عملیات تعداد زیادی از پیکر این عزیزان در معرکه باقی ماند که پس از پایان جنگ با تلاش بچه های گروه تفحص پیکر این عزیزان تاحدودی به خانواده هایشان بر گشت.

 از باب یادآوری وذکر شهدای این عملیات یک صحنه از پیدا شدن پیکر شهدای چیلات از زبان جعفر نظری یکی از رزمندگان و تفحص گران شهرستان دهلران اشاره می گردد.

روز 10 اردیبهشت 87 وقتی دوپیکر را دقیقا بر روی هم قرار گرفته بودند بطوریکه سر یکی از آنها در آغوش دیگری بود پیدا شد.

 تنها وسیله شناسایی آنها پلاکهایی بود که در گردنشان آویزان بود اما به روش معمول روی پلاکها اسم درج نبود بلکه کدهایی در روی پلاکها وجود داشت که وقتی شماره آنها به مرکز رایانه معراج شهدا اعلام شد بلافاصله مشخصات کامل آنها بدست آمد.

 آن روز هم وقتی به دهلران آمدیم پیدا شدن دوشهید را باشرحی که دربالا گفته شد به همراه شماره پلاکهایشان به تهران اعلام کردیم؛ طولی نکشید که برادران معراج شهدا اعلام کردند که این دونفر پدر وپسر هستند که در کنار وآغوش هم به شهادت رسیده وسالها مفقود الاثر بوده اند.

 این دو شهید سیدهم بودند نام پدر سیدابراهیم اسماعیل زاده ونام پسر سید حسین اسماعیل زاده اهل روستایی بنام باقر تنگه در شهرستان بابلسر استان مازندران بود وبه خانواده این دو عزیزخبر داده شد وآنها در مقتل فرزندانشان حضور یافتند.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون