سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
حواشی حضور کواکبیان در دانشگاه بیرجند
سه شنبه گذشته جلسه بررسی سیاست خارجی دولت یازدهم در دانشگاه بیرجند با حضور دکتر کواکبیان برگزار شد که دارای حواشی بود که در ادامه گزارش به آن اشاره شده است.

به گزارش علمدار بصیر: در این جلسه تعدادی از دانشجویان سوالات خود را مطرح ساختند که دکتر کواکبیان به آن ها پاسخ گفت.

در ابتدای جلسه دکتر بخشی با بیان اینکه دکتر کواکبیان همشهری دکتر روحانی است گفت: دکترکواکبیان همشهری دکتراحمدی نژاد هم بود اما از احمدی نژاد انتقاد و از روحانی حمایت می کرد و از مبلغین دولت روحانی است.
وی افزود: دکترکواکبیان مردی مانند محسن رضایی است که درانتخابات ثبت نام می کندوگاهی انصراف می دهد و از رو هم نمی رود.
بخشی اظهارداشت: دکترکواکبیان درانتخابات 1392 ثبت نام کرد اما مورد بی مهری شورای نگهبان قرارگرفت.

مدحی شبیه به ذم

دکتر کواکبیان درجایگاه سخنرانی قرار گرفت و گفت: سخنان دکتربخشی مدحی شبیه ذم بود.

وی یکی ازشعارهای اساسی دولت یازدهم را گشایش در روابط خارجی ولغو تحریم های بین المللی علیه ایران عنوان و تصریح کرد: یکی ازاقداماتی که این دولت برای لغو تحریم ها در پیش گرفت؛ ساماندهی به مسئله هسته ای است چون تحریم ها عمدتا به این دلیل بود؛ هرچند می شد در دولت قبل جلوی تحریم ها را گرفت.

صادرشدن 7 قطعنامه درسازمان ملل برعلیه ایران در زمان دولت قبل
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: دولت قبل، قطعنامه ها را ورق پاره می خواند و می گفت "آنقدر قطعنامه صادرکنید تا قطعنامه دان تان پرشود" که دردولت های نهم ودهم؛ 7 قطعنامه برعلیه ما صادر شد که بعضا توسط شورای امنیت سازمان ملل بود که درپی آن تحریم ها را برماتحمیل کردند.

نگاه به پرونده هسته ای عوض شد
کواکبیان ادامه داد: برخی تحریم ها منشوری هستند به طوریکه می تواند بعد از آن منجر به اقدام نظامی شود.
وی انتقال مذاکرات از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه را اقدامی مثبت دانست و اظهارداشت: درگذشته پرونده هسته ای با نگاه امنیتی بررسی می شد اما اکنون این نگاه به سمت دیپلماسی رفته است که یکی از اقدامات مثبت بعد از این انتقال، توافق ژنو بود.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: بعد از توافق ژنو، کمیته هسته ای تشکیل دادند که روسای سه قوه و همه مسوولین شورای عالی امنیت ملی درآن حضور دارند و همچنین شورای راهبردی وجود دارد که بر مذاکرات نظارت دارد و کل مذاکرات به مقام معظم رهبری گزارش می شود.

گشایش اقتصادی از نتایج مذاکرات است
کواکبیان یادآورشد: ازنتایج این مذاکرات، گشایش اقتصادی است که در 2 مرحله و دراقساط مختلف، 10 میلیارد دلار پول دریافت کردیم و شرکت هایی که می خواستند با ما قرارداد ببندند، زیاد شدند.
وی ابراز داشت: از چینی ها کلی پول می خواستیم که می گفتند به جای پول به شما کالا می دهیم که همانطور که می دانید از جا نماز و تسبیح چینی تا خیلی از چیزها را از آن ها می گرفتیم اما اکنون وضعیت به گونه ای شده که می توان ازآن ها پول هم گرفت.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دکتر ظریف در مدت 1 سال و 5 ماهی که کار میکند؛ 5 ماه خارج بوده است اما انتقادی است که خیلی به جنبه های دیگر دیپلماسی نپرداختند اما باید به این ها حق داد.

روابط با عربستان باید بهبود یابد
کواکبیان افزود: خیلی به کشورهای همسایه پرداخته نشده و هنوز وزیر خارجه ما به عربستان سفر نکرده و مقامی هم ازآن ها به ایران سفر نکرده و باید روابط ما با عربستان بیش از حج باشد به طوریکه درگذشته روابط مکدری با عربستان داشتیم که باید گشایش شود.

تحول درونی در وزارت خارجه ایجاد شود
وی خاطرنشان کرد: درخصوص تحولات درونی وزارت امورخارجه می شد در سطح معاونین تحولاتی ایجاد کرد زیرا تقریبا تمامی معاونین از دولت قبل هستند.
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: می شود کانون حقوق بشر درسطح معاونت ارتقا پیدا کند و از قوه قضائیه به وزارت امورخارجه انتقال یابد که اگر این طور می شد، دیدارهایی که خانم اشتون با برخی انجام دادند، باحرف و حدیث هایی روبرو نبود.
کواکبیان با بیان اینکه هر سرباز داعشی ماهیانه 20 میلیون تومان پول میگیرد گفت: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود، بغداد سقوط کرده بود و همچنین حمایت جمهوری اسلامی باعث پیروزی بشار اسد درسوریه و مقاومت مردم غزه شده است.
وی اقدامات سردار قاسم سلیمانی و نقش مرجعیت دینی را در پیروزی های عراق برعلیه داعش موثر عنوان کرد.

پس از سخنرانی کواکبیان، دانشجویان صلوات فرستادند که دکتر کواکبیان گفت: البته من نظرم این است که برای سلامتی خودتان کف هم بزنید.

در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل های دانشجویی سوالات خود را از دکتر کواکبیان پرسیدند.

آقای کول نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند اولین فردی بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: آقای ظریف در جلسه ای که در شورای روابط عالی ایالات متحده آمریکا داشت، گفت "اگرت وافق صورت نگیرد، حزب مخالف شما در ایران رأی می آورد پس بیایید توافق کنیم تا موافقان شما درایران رأی بیاورند" . وی چندسوال دیگرهم پرسید که به وی معترض شدند که چرا چند سوال می پرسید و کول گفت: من زمان گرفته ام و هنوز 5 دقیقه من کامل نشده است و قرار بر 5  دقیقه صحبت بود که دانشجویان به تشویق وی پرداختند. وی در پایان گفت "هرچه بگنند نمکش می زنند وای به روزی که بگنندد نمک"

دکتر کواکبیان در جواب سوالات این دانشجو گفت: اگر می گفتند انجمن اسلامی جبهه پایداری بهتر نبود؟! این سخنان دیدگاه های جبهه پایداری است.

وی افزود: قرار بود هر نفر 2 سوال بپرسد اما وی 7 سوال پرسید که صدای دانشجویان بلند شد که 5 دقیقه زمان داده بودند.

کواکبیان باحالت تمسخر اظهار داشت: آخر هم نفهمیدم هرچه بگندد نمک...؟ به چه کسی برمی گردد؟ شاید IQ پایین هستم. البته بسیاری از سوالات هم به من مربوط نمی شود.

دولت حسن روحانی را اصلاح طلب نمی دانیم
وی تصریح کرد: دولت حسن روحانی را اصلاح طلب نمی دانیم و حتی خودش هم خود را اصلاح طلب نمی داند و مسوول سخنان آقای ظریف هم خودش است.
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: آقای ظریف خیلی خوب مذاکره می کند و مدت ها در آمریکا بوده و با فرهنگ آنجا آشناست.
وی اظهار داشت: داستان آقای ادوارد گرند که در زمان آقای جواد لاریجانی که ما اصلا مذاکره نمی کردیم و می گفتند "اگر توافق نکنید گروه دیگری می آیند" و من الان فقط کپی کوچکی به شما دادم و اگر خواستید بعدا مفصل برای شما خواهم گفت.

الان در مذاکرات فقط مسئله لغو تحریم ها باقی مانده است
کواکبیان ابراز داشت: زمانی که ما همایش "ما دل آرامیم " را در پاسخ به همایش "ما دلواپسیم" برگزار کردیم؛ 7 مسئله در مذاکرات بحث می شد که الان به 1 مسئله رسیده و مسائل غنی سازی، نطنز، آّ سنگین اراک و حتی بحث تحقیق در مسائل هسته ای حل شده است اما الان فقط مسئله تحریم ها مانده است که ما می گوییم باید حتما واژه لغو تحریم ها در توافق نامه گنجانده شود ولو اینکه در2یا 3سال آینده باشد و بحث های نهایی برسر نحوه لغو تحریم هاست.

مذاکرات باخت-باخت همان دوره 8 ساله قبل کافی بود
وی تأکید کرد: نباید ازمذاکرات برد-برد وحشت داشت چون قرار نیست برد از ما باشد و باخت از طرف مقابل و باید هردو برد داشته باشند. مذاکرات باخت-باخت همان دوره 8 ساله قبل کافی بود که از این کشور به آن کشور می رفتیم. هی می نشستیم تا باز بنشینیم. لذا بهترین نوع مذاکره برد-برد است که باید انعطاف به خرج دهیم و مقاومت کنیم که این همان نرمش قهرمانانه ای می شود که مقام معظم رهبری فرمودند.

چرا رهبری در جمع فرماندهان سپاه از نرمش قهرمانانه سخن گفتند؟
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: هیچ وقت فکر کردید که چرا رهبری در جمع فرماندهان سپاه از نرمش قهرمانانه سخن گفتند؟ برای این است که فاز جدیدی در پیش گرفته شود. هنوز آقایان فکر می کنند احمدی نژاد رئیس جمهور است و جلیلی مذاکره می کند. مردم در 24 خرداد رأی دادند که تحول جدیدی در سیاست خارجی صورت گیرد.
وی اظهارداشت: اینکه پرونده ای در زمان آقای هاشمی رفسنجانی را به رخ بنده بکشید، به من چه ربطی دارد؟ دادگاه بررسی می کند و مربوط به دولت تدبیر و امید هم نیست.

آقای ارغوانی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند دومین نفری بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: بهتر است جواب سوالات داده شود تا اینکه طرف مقابل را مورد تمسخر قرار دهیم.
وی با بیان اینکه ما برای گرفتن پول خودمان از آمریکا باید غنی سازی را تعلیق کنیم افزود: در توفق نامه آمده است که اگر حتی سریک موضوع توافق حاصل نشود، کل توافقنامه باطل است.
ارغوانی ادامه داد: این طور رفتار با دانشجو صحیح نیست. دانشجویان برای شما احترام قائل شدند و شما هم برای انها احترام قائل شوید.

برخی دانشجویان به نماینده بسیج دانشجویی معترض شدند که دکتر کواکبیان گفت: بگذارید هشتمین سوالش را هم بپرسد!

دکتر کواکبیان اظهار داشت: من واقعا قصد تمسخر عزیزان را ندارم و چنین اتفاقی نیفتاده اما ممکن است لحن صحبت کردن من به برخی برخورده باشد که اگر کسی چنین تلقی کرده است، عذرخواهی می کنم. وقتی شما سوال می پرسید این پیه را هم به تنتان بمالید که جواب بگیرید.
وی تصریح کرد: بخشی از مذاکرات هسته ای مربوط به گشایش اقتصادی است و باید معیشت مردم حل شود. نمی شود فقط شعار داد ما نسل عاشوراییم، فرزند رمضانیم.

که در همین حین، صدای دانشجویان بلند شد که پرسیدند: حل شده؟؟؟
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: در این دولت پرونده فساد اقتصادی نداشتیم اما در دولت قبل 10 پرونده فساد اقتصادی داشتیم. بابک مامانی- زنجانی که پول نفت مان را برد و پولمان را برنگرداند، پرونده 3 هزار میلیاردی از آن جمله است که آدم خجالت می کشد.
کواکبیان پرونده کرسنت را مربوط به دولت هاشمی دانست و افزود: قبول داریم وضع معیشت مردم خوب نیست اما بپذیرید که قیمت ها ساعتی بالا نمی رود.
وی اظهار داشت: آقای روحانی راهِ آقای احمدی نژاد را در یارانه های می رود.
کواکبیان ادامه داد: خداوند محمود آقا را حفظ کند. مسائل تحریم ها، یارانه ها و مسکن مهر کلاف سردرگمی شده است.
وی تأکید کرد: دولت باید هرماه تعدادی از یارانه بگیران پول دار را حذف کند.
کواکبیان در پاسخ به سوال دانشجو گفت: دوست ما هنوز فرق قطعنامه شورای حکام و شورای امنیت را نمی داند. شورای حکام داخل آژانس است. ما در دوران خاتمی یک قطعنامه شورای امنیت نداشتیم. ای کاش بای ما قطنامه شورای امنیت صادر نمی شد.

آقای سائری نماینده کانون مطالعات اجتماعی دانشگاه بیرجند نفر بعدی بود که برای سوال کردن در جایگاه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این کانون اکثرا اصلاح طلب هستند گفت: نباید کارهای وزارت امور خارجه را نادیده گرفت.
تماس تلفنی دکتر روحانی با اوباما، کرسنت، اجازه ندادن به آقای ابوطالبی برای حضوردر سازمان ملل و برداشت از صندوق ذخیره ارزی از جمله سوالات وی بود.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: آخرین سفارش این دانشجو، مهرورزی و دوستی بود که بنده هم همین توصیه را به شما دارم.
وی افزود: قرار نیست در اینجا من از کرسنت و پرونده مهدی هاشمی دفاع کنم. به من چه مربوط است؟ دادگاه بررسی می کند.
کواکبیان درخصوص تماس تلفنی اظهار داشت: آقای ظریف گفت ما با اختیار تام رفتیم که بعدا فهمیدیم اختیار تام نبوده و مصلحت نیست اما احساس کردیم در حد تماس تلفنی درحدود یک ربع ساعت داشته باشیم.
وی یادآورشد: آقای احمدی نژاد اوایل می گفت اصلا وابدا با آمریکا مذاکره نمی کنیم اما در اواخر مذاکره هم می کرد ولی تحویل نمی گرفتند! حتی نامه هم نوشت که پیامبرگونه جهان را مدیریت کنیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرد: ما باید باکس جداگانه ای برای رابطه با آمریکا بازکنیم.
وی اصرار دولت برمعرفی آقای ابوطالبی را حرکت خوبی دانست.
کواکبیان در خصوص توقف غنی سازی 20درصد گفت: شما که دایه دلسوزتر از آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیستید که وی می گوید اورانیوم 20 درصد اصلا به درد ما نمی خورد. این درصد برای رآکتور تهران جهت تولید دارو بود که به اندازه این سالن دارو تولیدکرده ایم و دیگر نیاز نیست. البته در این راه شهید هم داده ایم.
وی ابراز داشت: خدا راشکر قرار است سازمان برنامه و بودجه دوباره راه اندازی شود.

در این حین دکتر خلیلی سالن را ترک کرد.

برخی اعتراض کردند که از جناح دیگر هم کسی سخن بگوید که آقای دایی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در جواب آقای کول بگویم که بشکه های نفت روی گرده های ما فشار نیاورد، چون زمان آقای احمدی نژاد گرده ای برای ما باقی نماند.
وی با بیان اینکه زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد اظهار داشت: دانشجو نمی تواند در جلسه ای بیاید و راجع به میرحسین موسوی حرف نزند.
دایی افزود: سوال برای ما این است که چرا در خارج از کشور نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالف سرسخت توافق ما با آمریکاست و در داخل هم دلواپسان را داریم که مخالفند. چرا هر دو مخالف اند؟

دکتر روحانی مصوبه حصر موسوی و کروبی را حذف کند
دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سخنان این دانشجو گفت: اعتقادم این است که شورای عالی امنیت ملی که رئیس آن رئیس جمهور است؛ باید برای موسوی و کروبی تصمیم بگیرد و آن حصر که در زمان احمدی نژاد بود را بردارد. باید روحانی، آن مصوبه را حذف کند.
وی افزود: مصوبات این شورا باید به نظارت مقام معظم رهبری برسد. به نظرم زمانش رسیده که باید این موضوع حل شود.

برد حسن روحانی یعنی برد نظام
کواکبیان اظهار داشت: برخی تصور می کنند برد حسن روحانی در مذاکرات، باخت آن هاست در صورتیکه برد حسن روحانی یعنی برد نظام. در این خصوص مقداری دعوا سر لحاف ملا هم هست!

در ادامه چند سوال کتبی نیز خوانده شد.

کواکبیان در ادامه ابراز داشت: کسی به دنبال این نیست که سرسوزنی از آرمان ها و خون شهیدان عبور کند. همه افتخارم این است که برادر شهیدم، برادر خانمم شهید است، 12 تن از اقوامم شهید شده اند. خودم هم جانباز جنگ تحمیلی هستم. مجبورم ریا کنم تا شما بدانید که طرفدار این بحث هستیم اما همان شهدا از ما نخواهند گذشت که نظام به وضعیتی دچار شود که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان.

وی به تشییع جنازه مرتضی پاشایی اشاره کرد و ابراز داشت: باید به وضعیت اجتماعی هم توجه کرد بطوریکه دیدید در این تشییع جنازه که تهران را قفل کرد، چه جمعیت زیادی آمده بودند و حتی مذهبی هم بودند؛ بالاخره بحث موسیقی و پاپ در جامعه اهمیت دارد. یک دانشجو برای من نوشته بود "من می خواهم در تشییع جنازه شرکت کنم و برای تو استاد متأسفم که اصلا قدر مرتضی را نمی دانی و چرا تو شرکت نمی کند" مقداری بیایید در این مسائل حرکت کنیم. این لخت و عریان جامعه ما است.

در پایان یک نفر از خانم ها پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اول صلوات بفرستید برای آن ها که بیرون سالن ایستاده اند.
وی اظهار داشت: بد نیست بگوییم یه فکری هم به حال جشن های کاخ سعدآباد کنید....
وی افزود: ما قطعا در راه هسته ای شهید داده ایم. آقای موسوی هم کل کشور را به هم ریخت.

کواکبیان گفت: خوشحال شدم از خانم ها هم کسی سوال کرد. سوالات ایشان هم بیانیه سیاسی بود تا سوال.

جلسه تمام شد که یک نفر پشت تریبون قرار گرفت و شروع به صحبت کرد که دانشجویان اعتراض کردند و دکتر کواکبیان هم گفت ساعت از 22 و 10 دقیقه هم عبور کرده اما این دانشجو به سخنانش ادامه می داد که همه بلند شدند و سالن را ترک کردند.

کواکبیان گفت: من از طرف انجمن علمی عذرخواهی می کنم که خارج از وقت آمدند صحبت کردند.

این جلسه که در ساعت 20 شروع شده بود، در ساعت 22:15 دقیقه خاتمه یافت.

منبع:خاورستان





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/8/29 | نویسنده : alamdarbasir

 

روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام می‌کند خبر ملاقات دادستان کل کشور با یکی از متهمین فساد فی‌الارض، به هر صورت و به هر شکل، کذب محض و عاری از هرگونه واقعیت می‌باشد

به گزارش علمدار بصیر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در روزهای اخیر خبری با موضوع ملاقات دادستان کل کشور یا یکی از متهمین فساد فی‌الارض از سوی برخی سایت‌های خبری و خصوصاً سایت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی منتشر و پخش شده است.

روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام می‌کند: خبر ملاقات فوق، به هر صورت و به هر شکل، کذب محض و عاری از هرگونه واقعیت می‌باشد.

روابط عمومی دادستانی کل کشور ضمن توصیه به خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر خبری مبنی بر حصول اطمینان از منابع اخبار منتشره خود، اعلام می‌کند اخبار متقن و مرتبط با این مرجع در پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور منتشر می‌شود 





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/8/29 | نویسنده : alamdarbasir
حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: فتنه 88 از خطو قرمز ماست و اگر کسانی بخواهند از فتنه 88 و سران آن حمایت کنند این عبور از خطوط قرمز امت اسلامی است و یک خیانت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری استاد حوزه، در تجمع طلاب و روحانیون که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی 200 هزار شهید در طول جنگ تحمیلی و انقلاب، تقدیم کرده است و ما باید از این خون ها و رشادت ها امانتداری کنیم.

وی تصریح کرد: محصول همه رشادت ها در طول این مدت  انقلاب اسلامی می باشد که باید از آن دفاع کرد و مرتب از آن حفاظت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه نظام ولایی مبنی بر ولایت و به ویژه اهل بیت و آیه های قرآنی است ،گفت: به دست آوردن این نظام تصادفی نبوده و دارای معارف ناب اسلامی است که دارای پایه های اساسی می باشد.

کسانی که نظام مبتنی بر ولایت فقیه را برنمی تابند باید جهان بینی و نگاه خود را تغییر دهند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در جهانبینی ناب قرآن و اهل بیت دارد، در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در سال 57 در ایران اتفاقی افتاد که همه دنیارا خیره کرد، حاصل انرژی هایی بود که در طول تاریخ انباشته شده بود و انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: نظام ولایی مبتنی بر مبدا شناسی ریشه ای، مقصد شناسی و انسان شناسی قرآنی است.

وی گفت: کسانی که هنوز نظام مبتنی بر ولایت فقیه را برنمی تابند باید جهان بینی و نگاه خود را تغییر دهند زیرا به انسان نگاه مادی نگرانه دارند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن و اهل بیت و هزاران آیه قرآن نقشه ی راه کاملی در اختیار ما قرار داده است که اگر به این نقشه توجه کنیم رسیدن به نتیجه تضمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه افزود: امروز گرچه در زمان غیبت امام زمان(عج) قرارداریم که البته از این بابت نیز صدمات زیادی را متحمل شده ایم اما الحمدالله نائب عام آن حضرت را در اختیار داریم.

وی خاطر نشان کرد: امام خامنه ای دارای ویژگی هایی از جمله زمان شناس، دشمن شناس، ایمان و تقوا و ... می باشند که در طول 25 سال حضور در صحنه های مختلف کشتی انقلاب را مدیریت کرده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزم ملی باید از طرف آحاد ملت صورت گیرد، گفت: اگر نقشه راه بهترین نقشه و رهبران آن نیز بهترین رهبران باشد ولی آحاد ملت پشتیبان جامعه نباشند مطمئنا رسیدن به اهداف چیزی غیر ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تصریح کرد: امروز آنچه لازم است عزم جزم ملت بزرگ ایران و روحانیون به عنوان شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) است که باید پیشگام در این زمینه باشیم.

وی گفت: مردم در این 30 سال بعد انقلاب همواره در صحنه حضور داشتند و امروز نیز شما با حضور پررنگ خود نشان دادید که همیشه همراه ولایت و انقلاب اسلامی بوده و هستید.

 

تضعیف ولایت و نظام خیانت به ملت است/ امام خامنه ای امام زمان ما در غیبت حضرت مهدی(عج) هستند

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر است و امن ترین کشور در دنیا نیز ایران اسلامی است و این به برکت حضور ولایت فقیه در راس امور است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه امروز تضعیف اقتدار ولایت و نظام اگر آگاهانه باشد خیانت و اگر ناآگاهانه باشد حماقت است، خاطر نشان کرد: این وظیفه بر دوش همه ی ما نهاده شده است که این ستون انقلاب را حمایت کنیم تا کسانی که در صدد تضعیف ولایت فقیه هستند را بر سر جایشان بنشانیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باعث تضعیف ولایت فقیه می شود عبور از خط قرمزهایی است که خود رهبر انقلاب آن ها را تعیین کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اینکه هر کشوری به یک رهبر نیاز دارد، افزود: امروز بیداری اسلامی به دلیل نداشتن یک رهبری واحد در بن بست گرفتار شده است و آنگونه که باید اهداف اسلامی را محقق نکرده است و تاریخ نیز نشان داده است که در هر دوره ای که خلأ رهبری احساس شده، جامعه دچار شکست شده است.

وی با بیان اینکه ما باید منتظر امام زمان(عج) باشیم ولی نباید دست بر روی دست گذاریم گفت: تا امام زمان(عج) در میان ما نیست امام خامنه ای امام زمان ما هستند.

 

فتنه 88 خط قرمز نظام است

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که به نام ولایت در میدان حاضر می شوند و در حقیقت اعتقادی به آن ندارند بدانند که تضعیف ولایت فقیه، تضعیف امام زمان(عج) است و خطوط قرمزی که ولایت فقیه ترسیم می کنند را باید رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با شاره به اینکه یکی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مرتب به آن اشاره کرده اند فتنه 88 است که فرموده اند: فتنه 88 از خطو قرمز ماست، خاطر نشان کرد: اگر کسانی بخواهند از فتنه 88 و سران آن حمایت کنند این عبور از خطوط قرمز امت اسلامی است و یک خیانت محسوب می شود.

وی گفت: سران فتنه 88 با عملشان کار را به آنجایی کشاندند که استکبار جهانی که هر لحظه منتظر غفلت برخی در داخل است تا از آن ها سوء استفاده کند و نظام را به نابودی بکشاند به میدان وارد شوند و نقشه های پلید خود را عملی کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: اوج حماقت آن ها نیز در جایی بود که اوباش تهران در روز عاشورا به میدان آمدند و به امام حسین(ع) هتک حرمت کردند که بسیار برای ملت ولایت مدار ایران سخت بود.

 

اگر سران فتنه دلشان برای انقلاب می سوخت اظهار ندامت می کردند

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه با اشاره به اینکه امام خامنه ای از آن ها خواستند تا دوباره به جامعه برگردند ولی متاسفانه نه توبه کردند و نه از کار پلیدشان اظهار پشیمانی، خاطر نشان کرد: اینان به دنبال فتنه بودند و امور جامعه را وارونه نشان دادند اما اراده ی خداوند و تدبیر مقام ولایت فقیه بر این بود که این جامعه هنوز دارای صاحبی است که از آن حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر سران فتنه به دنبال همکاری با انقلاب بودند اظهار ندامت می کردند، گفت: اکنون نیز مشخص نیست اگر دوباره به جامعه برگردند، با انقلاب باشند و به دنبال فتنه دیگری نروند و وقتی خودشان از عمل خود پشیمان نیستند پس معنا ندارد که نظام اسلامی با رأفت با آنان برخورد کند.

 

اگر خطوط قرمز نظام شکسته شود ولایت می شکند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر خطوط قرمز نظام شکسته شود ولایت شکسته می شود، گفت: دشمنان نظام سالهاست که نقاط قوت و ضعف ما را می شناسند و فهمیده اند که ولایت فقیه نقطه ی اقتدار و وحدت ملت ایران است و به همین دلیل در جهت تضعیف آن اقدام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: در 35 سال گذشته ملت ایران دو تجربه مهم را شاهد بوده است، یکی شخصیت امام خمینی(ره) و پس از ایشان 25 سال حضور فعال امام خامنه ای در راس امور مملکت بوده است.

وی تصریح کرد: برخی اشخاص در ایران چون مستقیما نمی توانند مقام ولایت را تضعیف کنند به دنبال تضعیف شورای نگهبان و مجلس خبرگان هستند که این خود باعث تضعیف ولایت فقیه می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه ما این است که با هدایت رهبری و با عزم ملی رهرو راه و خون شهدا باشیم، گفت: ما هنوز داغدار کربلا،  فاطمیه و رمضان هستیم و از سقیفه عقده ها به دل داریم و این ملت دوباره اجازه نخواهد داد که فتنه ی دیگری تکرار شود و کسانی با کنار زدن ولایت راه گذشتگان را بروند و انسان های پاک منزوی و گوشه گیر شوند و یزیدیان بر جامعه حکومت کنند.

 

خراسان جنوبی محل حمایت از سران فتنه نبوده و نیست

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه افزود: همه بدانند خراسان جنوبی اگر چه از مرکز کشور دور است اما به مرکز نور و ولایت یعنی مشهد مقدس نزدیک است، اگرچه از نظر فیزیکی از تهران دور است اما از طریق آیات عظام با نجف، مشهد و قم در ارتباط است.

وی ابراز داشت: دوری این استان از مرکز کشور برخی را به این فکر انداخته است که می توانند از فتنه گران حمایت کنند و پایه گذاری فتنه ای را در این مرکز شوند ولی بدانند اگر مردم خراسان جنوبی ساکت هستند از نجابتشان است نه از رضایتشان.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امروز ما به عنوان روحانیت و نماینده مردم این استان که مرکز فرهنگ و تمدن و دین و دیانت است هرگز اجازه نخواهیم داد کسانی سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در خبرها می بینیم فردهایی در این استان و در دانشگاه ها جلساتی بر گزار می کنند که در شأن این استان نیست و بدانند اگر روحانیت و مردم این استان احساس خطر و فتنه کنند ساکت نخواهند نشست.

 لازم به ذکر است در این جلسه که اهمیت آن بسیار قابل توجه بود حضور امام جمعه بیرجند در این تجمع دیده نشد.

انتهای پیام/ابوالفضل طالبی





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/8/29 | نویسنده : alamdarbasir
پهباد
در پی فراخوان روابط عمومی کل سپاه برای نامگذاری پهباد ایرانی، ملت ایران نام های زیبایی برای این پرنده ی معکوس ایران در سایت ها منتشر کردند.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از ملت ایران درخواست کرد اسامی پیشنهادی خود برای نامگذاری RQ170 ایرانی را تا 16 آذرماه (روز دانشجو) به شماره 20002541 پیامک کنند.

پس از این اعلامیه دقایقی نگذشت که در سایت ها برای این پهیاد ایرانی نام های زیبایی گذاشته شد تا نشان دهد این یک غرور و افتخاری ملی است که خداوند متعال نصیب ملت ایران کرده است.

اکنون قطره ای از دریای نام هایی که برای این پهباد در سایت ها گذاشته شده است را در زیر می خوانید.

طوفان7000 به مناسبت هفت هزار سال تمدن

رو کم کن 170
رو= R
کم کن =Q
170= همون 170

iran 170

نسر طائریا نسر واقع : نسر طائر را شاهین و عقاب نیز خوانند، شکلی است بر فلک بصورت کرکسی که پر آن به جانب شمال از منطقه البروج باشد و آنرا عقاب نیز گویند .
نام ستاره روشن ( قدر اول ) واقع در صورت فلکی چنگ ( شلیاق ) که صورت نهم از صور نوزده گانه شمالی است .
ستاره ای است روشن بصورت کرکسی که از بالا به فرود آینده باشد و آن به جانب قطب جنوب است ستاره ایست روشن با دو ستار. دیگر و این هر سه ستاره بر مثال مثلث کوچک واقع شده اند به جهت مشابهت او به کرکسی که بال بهم آورده باشد و آن دو ستاره به منزل. دو بال اوست . آن ستار. روشن که اندر چنگ رومی است او را نسر واقع خوانند . نام صورت نهم از نوزده صورت شمالی فلکی یا بنام یونانی لورا خوانند.

 

حاج قاسم
HAJ GHASEM

اقتدار

 

پهپاد تدبیر و امید

به نظر شخصی من بهترین اسم میتونه
zohur313
باشه خعلی قشنگه
یعنی پهباد ظهور امام زمان
یعنی پهپاد نیرو های صاحب الزمان

با توجه به نوع کاربری بنظر اسم ( هدهد ) برازنده آن باشد

 

ابابیل 110

 

سیمرغ

ققنوس

شهید دوران

تحریم شکن 444
(444 تعداد روزهایی است که جاسوسان آمریکایی سفارت آمریکا در ایران ماندند

 

تحریم شکن 6666666

با تاسی از اوصاف سقای دشت کربلا "" علمدار " پیشنهاد میگردد.

اگر قرار است اسمی عاشورایی انتخاب شود باید اسمش را حر بگذاریم که با پای خودش آمد در لشگر حق

 

پرنده ای که برسر دشمنان اسلام آتش می بارد. آبابیل

 

iri110 من "پرند" را پیشنهاد می‌کنم.
که هم با "پرنده" جناس لفظی داره.
و هم حرکت نرم و مخملی آن را به ذهن متبادر می‌‎کنه.
ضمن اینکه یک نام ایرانی و فارسی هم هست

ضد اسرائیل

htm93
حسن تهرانی مقدم 93

رعد بی بدیل

 

با توجه به نوع ماموریت پروازی نام شمشیر پرنده معادل بشقاب پرنده که نامرعی و رادار گریز هست پیشنهاد میشود

منم آرش کمانگیر رو برای آر.کیو. قرعه زدم.

 

هر نامی که انتخاب شود باید عبارت RQ 170 دران وجود داشته باشه تا خاطره ان از اذهان پاک نشود فکر میکنم IRQ 170 بد نباشد

 

RQI170

 

بهترین گزینه نامی این پرنده بودن خلبان همان محلی که حسن تهرانی عزیز شهید شد
و تحقیقاتی که امیدوارم ادامه داشته باشد و راکیت چهار مرحلی ای ایشان ملارد 4

 

من اسم فطرس را به اقتباس از فرشته فطرس را پیشنهاد می دهم. البته می دانید که این فرشته به نزد پیامبر آمد و گفت مرا دعا کن که بهتر بشوم. به محض اینکه پیامبر خواست دعا کند بیادآورد که فطرس بهتر است به گهواره امام حسین (ع) خود را بمالد تا شفا پیدا کند. حال این پرنده در چنگال ایران افتاده تا بهتر بشود و در عملیات ضد شیاطینی آمریکا از آن استفاده نمود.

sardar solimaini تا آمریکائیها ارکیو170 خودشون را هم می بینند وحشت کنند.

بسیج

ir 110 به نام نامی آقا مرتضی علی

 

تحریم2014

HTM IR 90
حسن تهرانی مقدم .....ایرانی......شکار سال 90

هما 100

 

گاوشگر کاوه

 

شباهنگ 110 =یعنی درخشانترین ستاره آسمان... امیرمومنان حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

سلام وعرض ادب؛
ضمن عرض خسته نباشید خدمت برادران نیروی متخصص هوا و فضا سپا
در صورت امکان نام این بهپاد را عقاب تهرانی-مدل iran-170 نامگذاری نمائید.
باتشکر وبه امید دستیابی به مدلهای بالاتر وبهتر

ایران 57
ایران ابابیل

HTM 110
حروف 110 نام امیر المومنین است کلمات لاتین مخفف نام حسن تهرانی مقدم می باشد

ir313

عقاب خلیج فارس

اسمی که در ان از منعکس کردن این فناوری کلمه ای باشد .میشود گذاشت (پرنده معکوس)

 اسمی که در ان از منعکس کردن این فناوری کلمه ای باشد .میشود گذاشت (پرنده معکوس)

 

IRQ170 یا RQ110 یا
RQ313
یا IF170 مخفف iran or Iranian fist مشت ایرانیان
یا HIGHest IQ 170 یعنی IQ ایرانی ها بالاتره  

حر--- برای جنگ با امام حسین امد اما شد یار امام حسین.
RQ170--- برای جاسوسی به ایران امد اما شد سلاح ایران برای فرستندگانش

 

بنام خای سبحان .

این حقیر این اسم را انتخاب میکنم وبرایش هم دلیل دارم K-B-390

که نخفف تشکیل از دو کلمه و یک رقماست .... کبوتر بیدار وعدد 390 که برگرفته از سال 1390 که سال بزمین نشاندن این پرنده در خاک مقدس ایران اسلامی مان است .... حرف ** ک ** کبوتر .... حرف ** ب ** بیدار ** و 390 هم سه رقم راست سال 1390

با سلام و خسته نباشید:
1-ذوالفقار110
2-رعد سجیل
3-سید اسمان ها
4-به اسم شهید طهرانی مقدم
5-حر ایران

پهپاد امام علی ( ع )

(شاهین ولایت) برازنده این پرنده ایرانیست

سهند ایرانی

444 بهترینه چون آمریکایی ها با شنیدنش خیلی حرص میخورن

من آرش رو پیشنهاد میدم چون برااس گفته ها آرش کمانگیر هر هدفی رو تونسته زده اینم اقتدار وطنمون ایرانه
پس آرش 

پرنده صلح

... یاور کوبانی

... عقاب فیلتر شکن

ایران کیان 170

همون «RQ170 ایرانی» بهتره
هم نشاندهنده مبدا و هم تاریخه
تاریخه رشادتها و خونهای ریخته شده برای حفظ نظام و میهن

ضدشیطان170 (آنتی اویل170 یا همان Unti-Evil170)
مرگ بر شیطان بزرگ-آمریکا ی جنایتکار

هدایت  

1- تحفه الهی
2- هدیه
2- تیر غیب
3- توکل

پهپادمقدم

به نظر من ((پرستو ))نام مناسبی باشه

 

شکار خراسان

ایثار 170

غنیمت 170

چون این رو دست اونه بذاریم: RQ171

پلنگ ایرانی

خفاش شب
یا کفتر ایرانی
یا شاهزاره ایرانی
یا
یوزپلنگ ایرانی خخخخ اینو بذارید یوزپلنگ بالدار...خخخخ:)))

باسلام خدا قوت رزمندگان خسته نباشید اسم این پرنده (افتخار ایران 170)ویا دول دول 170---- هد هد 170باشد

شاهین پرنده ای از راسته شکاریان روزگرد و سیاه‌چشم از تیره شاهنینان است. شاهین جزو شکارچیان بسیار جسور و با شهامت است، و با وجود آنکه از قوش کوچک‌تر است ولی بعلت جسارتی که دارد گاهی به عقاب و قوش حمله می‌کند.در ضمن شاهین یکی از پرنده های است که از دوران باستان نمادی از ایران بوده است به همین دلیل من نام shahin-170 رو پیشنهاد میدم

بنویس چلچله

سردار سلیمانی
آنتی صهیونیست

سردارسلیمانی یا شهیدهمت

تحقیر شیطان -1

این ابرهه ابابیل میخواد.... ابابیل

با سلام
طول و عرض جغرافیایی نقطه ای که دقیقا به خاک ایران نشست . چونکه این نقطه هیچوقت در طول تاریخ عوض نمی شود.
به این صورت می توان نام گذاشت دو حرف لاتین اول IR باشد که مخفف ایران است و بعد از IR دو عدد اول طول و دو عدد اول عرض قید شود.

با سلام و تبریک به جامعه علمی و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) اسامی ذیل پیشنهاد می گردد: ایرانا - شاهین پارس - قاصدک - فاتح

شکار

چون اصل این پهباد شامل عدد و حرفه ماهم باید همین کارو بکنبم. و عدد 313 رو بذاریم و یه کلمه که مربوط به حضرت ولیعصر باشه.

IQ170
I نشانه ای از ایران
IQ نشانه ی نبوغ
170 نشانه ای از غنیمتی که از دشمن گرفتیم!

بی باک 170

پهباد کلید

نویسنده: ابوالفضل طالبی





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 93/8/25 | نویسنده : alamdarbasir
با انتشار تصویر ریحانا دختری که برای آزادی کوبانی علیه گروههای تروریستی می جنگد این گروه تروریستی ادعا کردند سر او را خواهند برید.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از دیلی میل، تصویر ریحانا به عنوان نماد صلح هزاران بار منتشر شد وهم اکنون گروه تروریستی داعش ادعا کرده که ریحانا را دستگیر نموده است و سر او را خواهد برید.

گروه تروریستی داعش سر ریحانا را خواهیم برید.

 

گفتنی است که ریحانا برای اتحادیه دفاع از زنان کردو دفاع از مرزهای سوریه در عین العرب می جنگد. 

گروه تروریستی داعش سر ریحانا را خواهیم برید.

گروه تروریستی داعش سر ریحانا را خواهیم برید.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 93/8/7 | نویسنده : alamdarbasir

 مراسم عزاداری شب چهارم محرم الحرام سال 1393 در هیات رایه العباس (ع)  چیذر با مداحی حاج محمود کریمی  :

 

بخش اول - روضه حضرت زینب (س)

بخش دوم - روضه حضرت زینب (س)

بخش سوم - زمینه (الا یا ایها ساقی، جوابی خواهش من زا)

بخش چهارم - زمینه (تو غم این حرمو داری)

بخش پنجم - ذکر (حسین من)

بخش ششم - واحد

بخش هفتم - واحد

بخش هشتم - واحد (ای حسین عشق منی)

بخش نهم - تک (کربلا یا کربلا یا کربلا)

بخش دهم - دودمه

بخش یازدهم - ذکر (علی الحسین مولانا)

بخش دوازدهم - شور و مناجات (بی تو خشکم، خاکم...)

 

شب سوم محرم 93 کربلایی جواد مقدم در هیئت خادم الرضا قم

 

صوت/ شب سوم محرم 93 سید مجید بنی فاطمه ریحانه الحسین(ع)

مراسم عزاداری شب سوم محرم الحرام سال 1393 با مداحی سید مجید بنی فاطمه  در ریحانه الحسین(ع)  :

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شب سوم محرم 93 حاج سعیدحدادیان




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/8/6 | نویسنده : alamdarbasir
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/8/5 | نویسنده : alamdarbasir

بسم الله ای عین الیقین

 

شب اول رسیده گل ماتم دمیده

 

الا نوحو

 

کار زهرا شده گریه ماه محرمه

 

یا خامس آل الله مولا اباعبدالله

 

بنی فاطمه

مجموع کامل مهدی میرداماد در شب دوم محرم 93

  روزی هزار بار که شکر خدا کنیم (مناجات)

از کعبه آمدید خدا اینجاست (روضه شب دوم) 

سلام ای نگاهت مسیحا حسین سلام (نوحه)

  گریه کن ای زمین خون ببار آسمون (سنگین)

  منم گدات یا ثارالله مست نگات (واحد زیبا)

سلحشور

محمد طاهری




تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/8/5 | نویسنده : alamdarbasir





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/8/5 | نویسنده : alamdarbasir

 

دو رزمنده شیعه و سنی عراق که روز گذشته در عملیات "عاشورا" مشارکت داشته و منطقه راهبردی "جرف الصخر" که دروازه کربلا محسوب می‌شود را آزاد کردند به نشانه وحدت و برادری در کنار یک‌دیگر ایستاده و نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.




تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/8/5 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون