" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
اگر جامعه کنونی را به عنوان یک سیستم فرض کنیم، مشاهده می‌شود که آنتروپی (بی نظمی) در جامعه بالاست.

به گزارش  علمدار بصیر:

مقدمه: آنتروپی اجتماعی
آنتروپی یک مفهوم شیمیایی است که به بی نظمی و افزایش تفاوت‌های نامنظم در یک سیستم اشاره دارد، وقوع آنتروپی، سیستم را با کاهش انرژی و افزایش تنش‌های مولکولی مواجه می‌کند. این پدیده که در اصل همان بی نظمی است باعث نابودی و انحطاط سیستم می‌شود. اما این بدان معنی نیست که تنها مشاهده آنتروپی به معنای نابودی سیستم است بلکه می‌توان با یک سری فعل و انفعالات، از فروپاشی سیستم جلوگیری کرد.

اگر جامعه کنونی را به عنوان یک سیستم فرض کنیم، مشاهده می‌شود که آنتروپی (بی نظمی) در جامعه بالاست. این بی نظمی شامل هرج و مرج، ناهنجاری، افزایش طلاق و اعتیاد و ... خود را نشان می دهد. ثابت کننده مدعای افزایش بی نظمی در جامعه ما آمار و ارقام آسیب های اجتماعی است. اکنون تنش اجتماعی، قانون گریزی و آمار جرائم در جامعه بالاست و این خود نگران کننده است.
***
یک - کاهش سرمایه اجتماعی:
سرمایه اجتماعی مجموعه هنجارهای موجود در یک سیستم اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه گردیده و موجب پایین آمدن سطح هزینه‌ها می‌شود. اعتماد عمومی، مشارکت و همیاری سه معیار مهم سرمایه اجتماعی هستند. این روزها بسیاری از مردم در مواجه با حوادث و سوانح خیابانی فقط نظاره گر هستند (حادثه زورگیری‌های اخیر و میدان کاج) و کمتر به همدیگر کمک می‌کنند. امروزه کار به جایی رسیده که کمتر کسی به دیگری اعتماد ندارد و همه از پیامدهای کمک به دیگری واهمه دارند.
افراد جامعه در رفتار و روابط خود صرفاً هزینه – فایده را مدنظر دارند و هر نقطه که فایده داشته باشد به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند. گذاشتن عینک مادیات و پول بر چشم افراد جامعه به دلیل فشارهای اقتصادی، هزینه ها و عواقب بسیار سنگینی دارد.

دو - کمرنگ شدن اعتقادات دینی مردم: در مورد این مدعا فقط مثالی ذکر می‌شود و از ادبیات فارسی، ضرب‌المثل «مشت نمونه خروار است» را وام می‌گیریم. کشته شدن شش تن، به کما رفتن سه نفر و مسمومیت 348 نفر، ثمره مسمومیت با الکل در شهرستان رفسنجان بود. این حادثه 11خرداد سال جاری رخ داد و طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تا 13 خرداد 626 نفر برای آزمایش مسمومیت به الکل در منطقه پذیرش شده‌ بودند.
سردار احمدی مقدم همچنین درباره حادثه رفسنجان افزود: تاکنون سه مرتبه در بندرعباس، شیراز و رفسنجان موضوع فروش مشروبات الکلی دست ساز مطرح شده است. این مشروبات در مراسم یا پارتی خاصی نیز مصرف نشده و چنین موضوعی را نیز در گزارشات نداشتیم. (روزنامه اعتماد، 13 خرداد 92) به راستی جامعه ما را چه می‌شود که شهرستانی که کل جمعیت آن 390?387 است، 626 نفر از آن‌ها دچار مسمومیت با مشروبات الکی شوند. مگر نه این است که الکل، مشروبات الکلی و ... در آموزه های دینی ما حرام است؟

سه - کشته شدن روزانه دو نفر با سلاح سرد: سازمان پزشکی قانونی خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که در سال گذشته 799 تن بر اثر اصابت سلاح سرد جان خود را از دست دادند. در 12 ماهه سال گذشته (91) از کل فوتی‌های سلاح سرد که 799 تن مشخص شده است، 627 تن مرد و 172 تن زن بوده‌اند.

چهار – افزایش طلاق: سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با هشدار در رابطه با افزایش طلاق به مهر می‌گوید: آمار ازدواج و طلاق اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در سال 91 در کل کشور به ازای هر 5.5 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
این در حالی است که این آمار در تهران به ازای کمتر از هر 3 (2.9) ازدواج یک طلاق ثبت شده است. فراوانی طلاق در ترکیب سنی مردان 25-29 ساله و زنان 20 تا 24 ساله است و با این وجود موضوع جوان بودن زنان مطلقه را باید جدی گرفت.

پنج – افزایش نگران کننده میزان خودکشی در سال‌های اخیر: گرچه نرخ خودکشی در ایران از اغلب کشور های غربی پایین‌تر است ولی از سایر کشورهای خاورمیانه بالاتر است و با حدود 500 مورد موفق در سال به یکی از آسیب‌های اجتماعی رو به رشد در ایران تبدیل شده است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، روزانه 13 مورد خودکشی با میانگین سنی 29 سال در ایران اتفاق می‌افتد. (خبر آنلاین، 7 آبان 91)
طبق گزارش پزشکی قانونی آمار خودکشی در سال 1388، سه هزار و 122 مورد خودکشی و در سال 89، 3 هزار و 649 مورد بوده است که این در سال‌های قبل کمتر بوده است.

ششم - رشد جرائم در کشور ما بیشتر از آمار جهانی است: خرداد ماه ساری جاری، مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر به خاطر جرایم مختلف در کشور دستگیر شدند که 600 هزار نفر آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند. صادقی گفت: 70 درصد از زندانیان فاقد سابقه کیفری و 30 درصد نیز سابقه‌دار هستند.
صادقی، 10 جرم اول کشور را به ترتیب سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، توهین، تهدید، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری ذکر کرد و افزود: نرخ رشد جهانی جرایم 5 درصد است در حالی‌که جرایم در ایران بیشتر از آمار جهانی رشد دارد. صادقی تصریح نمود: سالانه بیش از 11 تا 13 میلیون پرونده در دستگاه قضایی تشکیل و رسیدگی می‌شود.
***
موارد بالا مشتی است از خروارها معظلی که این روزها نه تنها آسیب شناسان اجتماعی را نگران کرده، بلکه خانواده های ایرانی را نیز از آینده خود و فرزندانشان بیمناک نموده است. این‌ها را نه بی بی سی گفته نه صدای آمریکا، آمارهایی است که خود مسئولان ما ارائه کرده‌اند. سیاه نمایی نیز نیست بلکه واقعیت‌های اجتماعی جامعه کنونی ماست. حال باید دید دولت آینده کدام مسائل اجتماعی را باید در اولویت قرار دهد، همه از اقتصاد حرف می‌زنند و دیپلماسی خارجی و از این رهگذر مسائل اجتماعی مغفول مانده است.

لزوم توجه به نهاد خانواده در دولت آینده
سعید معید‌فر، جامعه‌شناس و دانشیار پیشین گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در ارتباط با اولویت‌های اجتماعی دولت آینده به الف می‌گوید: به دلیل فشارهای عمیق در خانواده، شاهد سست شدن بنیان خانواده و از دست دادن استحکام این کانون هستیم. افزایش طلاق، نزاع‌های خانوادگی و قتل‌های درون خانوادگی باعث شده که کانون مهم خانواده با مشکلات عظیمی روبه رو شود و ثبات خود را از دست بدهد.

وی افزود: به همین دلیل باید کانون خانواده، در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد. به واسطه مشکلات اقتصادی امروزه فشارهای زیادی بر خانواده‌ها وارد آمده است. در دهه های گذشته، با سه برنامه کلان، جامعه در مسیر تندبادهایی قرار گرفته که تعادل آن مستلزم اقداماتی اساسی در زمان خودش بود. اقداماتی که انجام نشد و برنامه‌های کلان، آثار و عواقب منفی خود را در زمان حال سرریز کرده است.
رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران با اشاره به عدم توجه دولتهای نهم و دهم، نسبت به مسائل اجتماعی گفت: دولت آقای احمدی نژاد به طور کل برنامه ریزی اجتماعی را رها و متوقف کرد. تمام تاکید وی بدون اینکه هیچ اقدام موثری در زمینه مسائل و آسیب‌های اجتماعی بکند به ظاهر پول رساندن به خانواده‌ها بود.

این جامعه شناس ادامه داد: به نظر من یکی از دردآورترین دولت‌های بعد از انقلاب، دولت احمدی نژاد بود که به طور کلی تمام برنامه ریزی‌ها را متوقف کرد و صرفاً با یک نوع برخورد فقیر و گداپرورانه حتی کاری صورت گرفت که خانواده‌ها نتوانند روی پای خود بایستند. در دوره ایشان نه تنها هیچ برنامه ای در زمینه مشکلات اجتماعی تدوین و اجرا نشد بلکه با افزایش سطح انتظارات و با طرح شعارهای عدالت‌خواهانه که فاقد محتوا بود فاجعه به بار آورد.

معیدفر افزود: لازم است دولت آینده در کنار توجه به مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و مواردی مانند طلاق، ناامیدی، اعتیاد، سرقت، درگیری و نزاع و آسیب‌های اجتماعی زنان را مورد توجه قرار دهد.

دولت آینده باید مشکلات جوانان را حل کند
دکتر علی اصغر مهابادی جرم شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگوی با الف گفت: کشور ما از لحاظ سنی کشور جوانی است و باید به مشکلات جوانان توجه شود. این مشکلات شامل مشکلات تحصیل، اشتغال، تشکیل خانواده و ... است. دولت آینده برای حل این مشکلات نیز در وهله اول باید به زیر ساخت‌های اقتصادی توجه کند و با حمایت از تولید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم آورد.

وی افزود: به دنبال ایجاد اشتغال سطح زندگی مردم بالا می‌رود و به نظر من اکنون چیزی که بر مملکت ما مستولی است بیشتر کار دلالی است تا کار تولید، همین کار دلالی و ثروتمند شدن یک شبه عده ای از افراد، باعث افزایش شکاف طبقاتی و ناهنجاری اجتماعی شده است.

مهابادی گفت: دولت آینده باید جلوی افزایش طلاق و اعتیاد را بگیرد، این دو آسیب هم ثمره بیکاری در جامعه است. اگر کار و فعالیت باشد اعتیادی به وجود نمی‌آید، اکنون حدود 70 درصد از سارقین معتاد هستند و برای تهیه مواد به سمت سرقت می‌روند، با زندان رفتن هم به جای اینکه بهتر شوند بدتر می‌شوند.
***
به هر تقدیر، یک هفته دیگر تا شروع کار دولت جدید باقی مانده و دولت احمدی نژاد نیز با همه خوب و بدش در حافظه تاریخی ملت ایران جای خواهد گرفت. خوب و بد دولت احمدی نژاد به جای خود، اینک چشم های امیدوار ده ها میلیون ایرانی به کلید تدبیر حسن روحانی است تا شاید گره ای از همه نگرانی های مردم صبور کشورمان باز شود و در این مسیر امیدوارند که مشی معتدل وعده داده شده، تعادلی منطقی میان مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برقرار کند.

 

 

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
در شرایطی که اخیراً آمریکایی‌ها سیگنال‌های مثبتی برای کاهش تنش با ایران فرستاده بودند؛ یک سناتور جمهوری‌خواه که به دشمنی با ایران مشهور است، از تنظیم قطعنامه‌ای با نام «جنگ با ایران» طی دو تا سه ماه آینده و ارائه آن به کنگره خبرداد.
به گزارش علمدار بصیر به نقل از مرکز مطالعات راهبردی ایالات متحده (دیده‌بان آمریکا): در حالی که طی روزهای اخیر سیگنال‌های مثبتی از سوی بخشهایی از سیاست‌مداران و نمایندگان کنگره آمریکا با این پیام که زمان کاستن فشارها علیه ایران فرا رسیده است، فرستاده‌اند؛ یکی از نمایندگان افراطی کنگره که در دشمنی با ایران شهره مطبوعات و رسانه‌های آمریکایی است از تنظیم قطعنامه جنگ با ایران خبر داده است.

طبال جنگ و قطعنامه جدید
گراهام لیندسی، سناتور رادیکال جمهوری‌خواه، در واکنش به نامه 131 عضو کنگره به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، گفته است در حال تنظیم قطعنامه‌ای با عنوان «جنگ با ایران» است. 131 نماینده مذکور اوایل هفته گذشته در اقدامی بی‌سابقه از اوباما خواستند تا با استفاده از شرایط تازه‌ای که در ایران فراهم شده است؛ به‌طور موقت عملی شدن لوایح تحریمی بیشتر علیه این کشور را به تعویق انداخته همزمان دنبال انجام مذاکره با مقامات تهران باشد.

این نامه درست چند روز پس از نامه 29 شخصیت برجسته سیاسی و نظامی آمریکایی به کاخ سفید نوشته و تنظیم شده بود که در آن نیز آنان از رئیس جمهوری آمریکا درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند. اما به‌رغم ایجاد چنین جوّ مثبت و مصالحه‌جویی در آمریکا، سناتور ضدایرانی، گراهام لیندسی، این بار موضعی تندتر گرفته و تهدیدات جدیدی را علیه ایران مطرح کرده است.

وی که مورد حمایت لابی صهیونیست‌ها در شورای سیاست خارجی آمریکا و همچنین گروه پرنفوذ «اتحاد مسیحیان با اسرائیل» است، گفته است که می‌خواهد برنامه جدیدی برای استفاده از قدرت نظامی ارتش آمریکا در برابر ایران تنظیم کرده سپس به کنگره ارائه دهد. لیندسی همچنین تهدید کرده است که اوباما و ایرانی‌ها تنها دو تا 3 ماه فرصت خواهند داشت تا اختلافات را حل کرده دغدغه‌های جهانی از پرونده هسته‌ای ایران رفع گردد در غیر این صورت تمام تلاش خود را برای زمینه سازی حمله ارتش آمریکا به ایران فراهم خواهد ساخت.

چشم‌انداز پیشِ‌رو
صحبت‌های لیندسی در حالی مطرح و رسانه‌ای شده است که کاملاً در تضاد با رویّه هفته‌های اخیر کاخ سفید و شخص باراک اوباما قرار دارد. چرا که رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است با روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و در پیش گرفتن سیاست تنش‌زدایی و اعتمادسازی توسط دولت جدید این کشور، بتواند از سطح تنش موجود بکاهد.

اما این رویّه و احتمال کاهش تنش میان تهران و واشنگتن به هیچ عنوان خوشایند گروه‌های افراطی و سرمایه‌داران و دلالان کارخانه‌های اسلحه‌سازی در این کشور نیست چون آنان امیدوارند پس از یک دهه از حمله آمریکا به عراق، یک جنگ پرسود دیگر در منطقه بحرانی خاورمیانه را شاهد باشند اما آیا این خواسته افراطیون می‌تواند مانع از جوّ تنش‌زدای فعلی که مورد حمایت بخش قابل توجهی در آمریکا و کاخ سفید است شود یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سؤال می‌بایست چند ماه صبر کرد و دید آیا ایران و آمریکا خواهند توانست سرانجام پس از چند دهه به‌طور مستقیم و بی‌واسطه در مورد مشکلاتشان مذاکره کنند یا خیر؟

مرجع : تسنیم

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir

دانشگاهی دکتر محمود با تمام امکانات رفاهی، جریان انحرافی و دروس فکاهی دانشجو می پذیرد. با تاسیس دانشگاه دکتر محمود با اساتید فوق مجرب دیگر نگران فرار مغز ها نباشید .
به گزارش علمدار بصیر به نقل از عصر امروز: طی روز های گذشته در برخی خبرگزاری ها خبری از تاسیس یک دانشگاه توسط دکتر محمود احمدی نژاد به گوش رسید که برخی از افراد جامعه را متعجب و برخی را خوشحال کرد که از جمله خوشحال شدگان اتحادیه طنز نویسان کشور بودند که دیگر مجبور به خداحافظی با دکتر احمدی نژاد نیستند.

بعد از تایید این خبر و اقدامات رئیس جمهور محترم برای تاسیس این دانشگاه از طرف سایت عصرامروز بررسی هایی در خصوص این دانشگاه به عمل آمد و اعضا هیات مدیره و اعضای هیات علمی این دانشگاه مشخص شد که به شرح زیر می باشد.

این دانشگاه که در اصل یک دانشگاه شبه فنی است در تمام رشته ها دانشجو می پذیرد و قصد دارد برای تمام رشته ها در سراسر تهران دانشکده هایی نیز تاسیس کند. دانشگاه صنعتی محمود با تمام امکانات رفاهی، جریان انحرافی و دروس فکاهی برای اولین بار در ایران بدون کنکور تنها با یک تست هوش ساده دانشجو می پذیرد. یکی از مزایای این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های جهان این است که برای تمام رشته ها دانشکده فوق تخصصی دارد و در تمام رشته ها به صورت گسترده دانشجو می پزیرد.

1. طبق اسناد منتشر شده دانشکده اقتصاد این دانشگاه یکی از قدرتمند ترین دانشکده های خاورمیانه است زیرا اساتیدی مجرب و امتحان پس داده در این دانشکده تدریس می کنند. اساتید مجرب گروه اقتصاد شامل : دکتر بیژن خاوری با مدرک دانشیاری در رشته "اقتصاد کلان با گرایش جیب شخصی"، دکتر جمشید بسم الله پور دکترای " شنا در اقتصاد شناور" ، دکتر محمود بهمنی دکترا در رشته "گردش مال در چرخش سال" ، دکتر صادق محصولی دکترای " اقتصاد خود با گرایش ارزش بر درآمد افزوده " ،  مدیر گروه اقتصاد نیز دکتر بیژن خاوری می باشد.

2. دانشکده فلسفه این دانشگاه نیز یکی از بهترین دانشکده های فلسفه البته بعد از یونان می باشد. در گروه فلسفه نیز اساتیدی ماهر و توانمند وجود دارند: دکتر اسفندیار رحیم مشایی استادیار دانشگاه در رشته "مبانی حکمت مشاء" و عضو هیات مدیره دانشگاه ،مدیر گروه فلسفه، رئیس بسیج اساتید و معاون آموزشی دانشگاه و دیگر پست ها ...، دکتر سید مجتبی هاشمی ثمره دکترای رشته "علم و خطا و ظن " ،  حجت الاسلام بهمن شریف زاده دکترای رشته  "علم ما به اصول مشا " و با حضور دیگر اساتید به همین اندازه مجرب.

3. دانشکده فنی این دانشگاه نیز با حضور بهترین اساتید طبق پیش بینی ها کمتر از یک ماه بعد از تاسیس، زبان زد خاص و عام خواهد شد. در دانشکده فنی اساتید مهمی مشغول به تدریس هستند که در میان آنها می توان به اساتید زیر اشاره کرد:
جناب دکتر محمود احمدی نژاد رئیس محترم دانشگاه و  استاد تمام در رشته " ترافیک در تمام حوزه ها"، علی نیکزاد فوق دیپلم رشته " ساخت و پاخت با گرایش مسکن مهر" ، دکتر شیخ الاسلامی دکترا در رشته "مهندسی کارآفرنی با گرایش کارآفرینی پیشرفته برای آقا سعید" و با حضور افتخاری کامران دانشجو برای کلاس های رفع مشکل دانشجویی.

4. دانشکده هنر دانشگاه صنعتی محمود با دانشگاه تهران رقابتی سخت را خواهد داشت زیرا بیشتر اساتید این دانشگاه از اساتید اون دانشگاه خیلی بهتر هستند که به برخی از این اساتید برجسته این دانشگاه می پردازیم: دکتر محمد حسینی استادیار دانشگاه در رشته "فقه و مبانی ارشاد اسلامی" مدیر گروه دانشکده هنر و جزو هیات مدیره دانشگاه صنعتی محمود، دکتر! جواد شمقدری با مدرک فوق دیپلم کارگردانی البته ایشان حضور افتخاری دارند و تنها درس "فهم عمیق طوفان شن" را تدریس می کنند، دکتر محمد رضا رحیمی دکترای " هنر های غیر تصوری" و معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی محمود.

5. دانشگاه پزشکی دانشگاه صنعتی محمود که یکی از بهترین دانشکده های پزشکی سراسر جهان خواهد شد زیرا در این دانشکده برخی اساتید خوب و بعضا خیلی خوب مشغول به تحصیل خواهند شد که می توان از جمله آنها به اساتید زیر اشاره کرد:  دکتر عباس غفاری دکترای "جن شناسی و تاثیرات جن در دولت ها" که تنها این رشته در هند و ایران تدریس می شود که البته در تمام جهان همین یک استاد در این رشته وجود دارد و همچنین عضو هیات مدیره دانشگاه و معاون مالی و داری دانشگاه، دکتر کامران باقری لنکرانی  فوق تخصص "بیماری‌های گوارش و کبد با گرایش هضم آسان هلو" که البته به ایشان هنوز هیچ درسی ارائه نشده و ارائه هم نخواهد شد  و دیگر اساتید فوق مدرس چون دکتر محمد حسن طریقت منفرد فوق تخصص "چشم با گرایش چشم زخم" و ....

در گزارشات آمده است دانشگاه صنعتی محمود که به منظور اشتغال زایی برای هیات دولت سابق و حاضر تاسیس خواهد شد درست به محض رفتن دولت دهم شروع به کار خواهد کرد و از پس فردای خداحافظی دولت دهم دانشجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت  www. mashyi dar jaryane .ir مراجعه فرمایید./ر





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
گسترش حجاب و عفاف در جامعه نه تنها به تقویت بنیان خانواده و رواج ارزش‌های الهی کمک می‌کند بلکه می‌تواند در برقراری و ایجاد امنیت همه جانبه در جامعه و پاک سازی آن از لوث هر گونه مفاسد اجتماعی مؤثر واقع شود.

به گزارش علمدار بصیر :شارع مقدس در دین اسلام مجموعه‌ای از باید‌ها و نبایدهایی را قرار داده است تا یک انسان مسلمان بتواند با استفاده از نسخه الهی راه سعادت و خوشبختی خویش را بپیماید، شاید در برخورد اول برخی از این دستورات الهی برای انسان بسیار سخت و مشکل باشد و به زعم خودش سد راهی برای آزادی و اختیار او تلقی شود، اما هنگامی که با تفکر به اصل و بنیان فلسفه احکام نگریسته شود، متوجه می‌شود که این دستور به ظاهر سختگیرانه بهترین راهبرد کمال و سعادت اوست.

یکی از این بایدهای دین اسلام، رعایت عفاف و حجاب در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است، به گونه‌ای که خداوند متعال به دفعات مختلف در کتاب آسمانی‌اش قرآن به این موضوع اشاره داشته است، با نگاهی در سوره‌هایی نظیر «نور» آیات 30، 31، 33 و 60 و سوره «احزاب» آیات 35، 53، 55 و 59 متوجه می‌شویم که زنان جامعه اسلامی طبق نظر شارع مقدس ملکف به رعایت حجاب هستند.

البته ناگفته نماند که درباره نوع پوشش برای حجاب واجب، خداوند بر زنان سخت نگرفته است بلکه با اشاره به حداقل حجاب، بانوان را در استفاده از حجاب حداقلی و حداکثری آزاد گذاشته است تا مطابق خواست و اراده خود میزان قرب و رضایت الهی را دریافت کنند.

به این آیات توجه کنید:

1-«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ...»(نور/31)؛ و به زنان با ایمان بگو: چشم‌های خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است، آشکار نکنند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و... .

2- «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»(احزاب/33)؛ اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند، این مناسبتر است تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نشوند و خدا آمرزنده و مهربان است. 

در آیه 31 نور با اشاره به نوع حجاب حداقلی یا همان حجاب واجب از عبارتی به نام «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ» یاد می‌کند که یک بانوی مسلمان می‌تواند از «خمر» که به معنای لباسی است که زن با آن، سر و سینه خودش را بپوشاند، استفاده کند و لباس خاصی مطرح نیست، ولی پوشیدن لباس‌های تنگ، چسبان و جلب توجه محل اشکال است.

با این وجود پروردگار عالم در آیه 33 احزاب از یک حجاب حداکثری یا همان حجابی که دارای فضیلت‌ بیشتری است،‌ برای بانوان مؤمن جامعه اسلامی که خواهان قرب الهی هستند، مطرح می‌کند که ما امروز از آن به عنوان حجاب برتر در جامعه یاد می‌کنیم، در این آیه واژه‌ای به نام «جلباب» را مطرح می‌سازد که منظور همان پوشش سرتاسری است، تقریباً شبیه همان چادری که این روزها بانوان مسلمان بر سر دارند، بنابراین همان طور که بقیه واجبات الهی داراى مراتب مختلفى است، حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‌شود.

اینکه چه اثراتی در واجب شدن حجاب بر جامعه بار می‌شود، می‌توان علت‌های زیادی را از جمله احترام و ارزش اسلام به زن، استحکام بنیان خانواده، جلوگیری از انحرافات اخلاقی، بالا بردن بهداشت روانی افراد و جامعه، رشد عشق‌های پاک، متجلی شدن ارزش‌های عالی انسانی و اخلاقی و ارتباط سالم میان افراد جنس مخالف و افراد هم جنس مطرح کرد، خلاصه اینکه آنچه اسلام به دنبال آن است، برقراری و ایجاد امنیت همه جانبه در جامعه و پاک‌سازی آن از لوث هر گونه مفاسد اجتماعی است.

حال با این اوصاف، توقع می‌رود که در یک جامعه اسلامی مسئولان و مردم برای احیای امر الهی درباره عفاف و حجاب پیش از پیش دغدغه‌مند باشند، هر چند که مسئولان فرهنگی گاهی با راه‌اندازی نمایشگاه مد و لباس یا نمایشگاه‌های عرضه محصولات حجاب سعی دارند به اشاعه این فرهنگ در جامعه سرعت بیشتری ببخشند، اما گرانی اکثر محصولات و طراحی مدهایی که بعضاً بدن‌نما هستند، این مهم دست‌نیافتنی می‌نماید.

متأسفانه این روزها با گرم‌تر شدن هوا شاهد رواج نوعی بدحجابی در جامعه هستیم، وقتی علت آن را جویا می‌شویم به پارامترهایی برخورد می‌کنیم که جای بسی تأمل دارد، ابتدا اینکه عرضه مانتو‌های بدن‌نما در فروشگاه‌ها با آستین‌های کوتاه کجا با نوع حجاب حداقلی همخوانی دارد؟! همچنین تبلیغات گسترده مدها و لباس‌های مخالف شرع اسلامی در فضای مجازی همراه با آرایش‌های تند و به سر داشتن حداقل روسری‌ که بیشتر شبیه حجاب مدل ترکیه‌ای است تا حجاب واجب اسلامی گوی سبقت را از فعالیت فرهنگی نهادهای مسئول ربوده است.

در ادامه تعداد معدودی از این تصاویر منتشر می‌شود:

 

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
این دیگر چه نوع حجابی در فضای مصلای نمایشگاه قرآن است؟! معلوم نیست هنجارشکنی یا محجبه، نه این تمام و نه آن تمام؟!
وارد مصلی شدیم تا به نمایشگاه قرآن برویم؛ در میان آدم‌های مختلفی که درصحن بیرونی تجمع کرده بودند تا ساعت 5 بشود و در ورودی نمایشگاه را بازکنند. در همین حال و هوا بودیم که پوشش خانمی به همراه دو آقا توجهم را جلب کرد؛ آن خانم جوان تناقضی درنوع پوشش داشت که دیگر سکوت را جایز ندانستم. کفشی با پاشنه بلند چندسانتی به پا داشت و از مانتو شلوارهای تنگی که اخیراً به سبک زنان خیابانی رایج شده پوشیده بود اما در عین حال حجاب کاملی داشت ـ از قرار تنها قسمتی که جلوی دوربین پیداست باید پوشیده باشد!
 
 
به گزارش علمدار بصیر: گفتم این دیگر چه نوع حجابی در فضای مصلای نمایشگاه قرآن است؟! معلوم نیست هنجارشکنی یا محجبه، نه این تمام و نه آن تمام؟!

گفت: من مجری برنامه شبکه سحرم و آقایی هم کنارش ایستاده بود خیلی موجه و حق به جانب گفت: خانم محترم! من تهیه کننده‌ام حجاب ایشان چه اشکالی دارد؟ این لباس فرم و اداری شبکه برای خانم‌های مجری است! با تعجب پرسیدم یعنی این پوشش دوپاره لباس رسمی در رسانه ملی است؟! خیلی محکم جواب داد: بله.

خلاصه به حکم وظیفه هرچه شرط بلاغ بود گفتم و رفتم. از قضا همان روز یکی از شبکه‌هایی که برای تهیه گزارش و مصاحبه به بخش ما آمد و اجازه خواست، همان خانم و آقایان همراهش بودند (خودشان هم ازاین دیدار دوباره تعجب کرده بودند) به آنها گفتم با این نوع پوشش ناجور اجازه تهیه برنامه نمی‌دهیم که دیدم خانم از کیفش چادری بیرون آورد و برسرکرد وگفت برای این مواقع چادر همراه داریم.

ناخودآگاه به یاد این ضرب المثل معروفی افتادم که هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک. وقتی مجری زن درجمهوری اسلامی با چنین پوشش ناجوری در شبکه برون مرزی برای اجرای برنامه‌هایش ظاهر می‌شود انصافاً چه انتظاری از مردم عادی داریم وچگونه می‌خواهیم فرهنگسازی منطقی برای حجاب و عفاف داشته باشیم؟! حالا هرچقدر هم برای آنها ازحجاب و پوشش اسلامی حرف بزنیم وقتی عملاً خلاف آن را پیاده می‌کنیم چگونه می‌خواهیم دختران و زنان جامعه را به حجاب راغب سازیم؟!

یکی از مجریان خارجی محجبه درشبکه پرس. تی. وی هم به ما گفت: «من پوشش چادر دارم ولی به من می‌گویند وقتی جلوی دوربین برای پخش خبر می‌روید چادرتان را بردارید و من ناچارم بدون چادر برنامه داشته باشم که اصلاً تمایلی به آن ندارم.»

آنچه مسلم است خیلی می‌خواهیم فرهنگسازی درخصوص نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشیم اما حقیقتاً نمی‌توان تنها به حرف و سخنرانی و همایش بسنده کرد باید درعمل آن را نشان داد به ویژه افرادی که تریبون رسانه در اختیار دارند باید مراقب نوع پوشش و رفتارهای خود باشند و به خصوص وقتی در فضاهایی که برد بین‌المللی دارد و افرادی ازکشورهای خارجی می‌آیند، تا مبادا تصویر ذهنی نامناسبی برایشان تداعی شود.

چنانکه یکی ازمهمانان امریکایی که اخیراً مسلمان شده است و خانمی با پوشش کاملی بود با تعجب می‌گفت: «چرا چنین پوشش‌هایی در ایران وجود دارد؟ برای ما مسلمانان غیرایرانی که در فضا و محیط غیراسلامی هستیم، ایران کشوری آرمانی است و خیلی‌ها دوست دارند اینجا بیایند اما چرا عده‌ای این طور بدحجاب هستند و قدر موقعیتی را که
دارند نمی‌دانند؟!»

حال تصور کنید قرار بود تا همان خانم مجری با پوشش کاریکاتوری که داشت یا همان لباس رسمی کار! برای شبکه برون مرزی سحر با او مصاحبه داشته باشد؛ انصافاً چه ذهنیتی برای او ایجاد می‌شد؟! وقتی پرسنل سازمان دولتی صداوسیما که خودشان در زیرنگاه مردم و سایر رسانه‌ها هستند خود را موظف به رعایت حجاب مناسب ندانند به خصوص افرادی که در حوزه بین‌المللی و برون مرزی فعال هستند چگونه می‌خواهیم بنا به توصیه امام خمینی (ره) فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کنیم؟!

مرجع : جام

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
محمد العریفی، شیخ شهرت طلب وهابی، پیامی برای یک خواننده زن اماراتی نوشت و به بهانه توصیه وی به دین داری، او را به ملاقات دعوت کرد. درخواست او محترمانه و با کنایه رد شد، اما چند روز پس از این اتفاق، عکس یادگاری آنها منتشر شد و جنجال به پا کرد.

به گزارش  علمدار بصیر احلام الشمسی، خواننده و رقاص اماراتی پس از مسخره شدن محمد العریفی و فتواهای متناقض او در یک برنامه تلویزیونی، در مصاحبه ای گفت حالا باید منتظر حکم ارتداد از سوی این شیخ تندرو باشیم، اما چند روز بعد در تویتر به دلجویی از شیخ وهابی پرداخت. برخلاف تصور او و رسانه های عربی که حتی از احتمال باطل شدن تابعیت اماراتی سامی خالد، مجری برنامه و اخراجش از این کشور خبر داده بودند، شیخ عربستانی واکنش تندی نشان نداد و در پیامی ریاکارانه، ضمن توصیه این خواننده به دین داری، او را دختری زیبا توصیف کرد و او را برای ملاقات حضوری دعوت کرد.

احلام محترمانه درخواست ملاقات العریفی را رد کرد و در پاسخ به زهدفروشی ریاکارانه شیخ، نوشت؛ از خدا می خواهم که خوبی های من و تو را قبول کند.

العریفی همان شیخی است که فتوا داده بود، حضور دختر در کنار پدر، بدون حضور مادر حرام است، چراکه شیطان هر دو آنها را وسوسه خواهد کرد. او چندی پیش فتوای جهاد در سوریه را صادر کرد و پدیده "جهاد نکاح" نیز از تراوشات ذهن اوست.

واکنش غیرمنتظره این شیخ تندرو به دلجویی این خواننده زن و قرار ملاقاتش با او، مورد توجه کاربران عرب شبکه های اجتماعی قرار گرفته و هزاران نفر از جوانان کشورهای عربی صفحات اینترنتی خود را به تقبیح و استهزا رفتار او اختصاص داده اند.

* نخستین کسی که بعد از پاسخ احلام به العریفی، نظر داده، نوشته است: "جناب شیخ، همه ما و خود احلام هم فکر می کرد دستور کشتن سازندگان برنامه را صادر می کنی... ولی آنها شانس آوردند که مجری برنامه یک مرد پرمو نبود!

* یک دختر کویتی نیز نوشته است:"هر دختری می تواند التماس و تمنا و آتش هوس را در پیام این مرد ببیند.. واقعا رقت انگیز بود."


امروز نیز، انتشار عکس یادگاری العریفی با احلام در صفحات عربی شبکه های اجتماعی منتشر شد و بار دیگر جهان عرب را غافلگیر کرد.
این عکس به طور گسترده در فضای مجازی و صفحات سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده و بهانه ای شده تا کاربران عرب انتقادات فراوانی به فرقه انحرافی وهابیت بکنند و فتواهای قبلی او و همکیشانش را که مردم را از هرگونه تماس و ارتباط با زنها، حتی خواهر و دختر خانواده منع می کنند، به سخره بگیرند.

پیش از این فتواها، تصویری از العریفی منتشر شد که او را در کنار میز غذا همراه با مشروبات الکلی نشان می داد. العریفی سوگند یاد کرد که در آن مهمانی شراب نخورده و فقط غذا برداشته است، اما افراد دیگری در آن میهمانی حضور داشتند تاکید کردند که او حداقل دو بار از مشروبات الکلی استفاده کرد.

العریفی که پس از صدور فتوای جهاد، راهی لندن شده بود، در حالی جوانان عرب را برای اعزام به سوریه ترغیب می کرد که در پاسخ به سوالی درباره جنگ با رژیم صهیونیستی نوشته است: برخی از برادران درباره جنگ با اسرائیل می پرسند. من با صراحت می گویم که جنگ با کشورهای صلح طلبی مثل عربستان، اسرائیل و قطر جایز نیست!

منبع : شبکه خبر





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
مرتضی کاظمیان در مقاله ای در سایت (جرس) با عنوان " تنفیذ؛ خاتمی و رهبری " یکبار دیگر با منت گذاشتن بر سر حسن روحانی پیروزی وی را مدیون خاتمی و اصلاح طلبان دانسته است!

به گزارش علمدار بصیر: مرتضی کاظمیان در مقاله ای در سایت (جرس) با عنوان " تنفیذ؛ خاتمی و رهبری " یکبار دیگر با منت گذاشتن بر سر حسن روحانی پیروزی وی را مدیون خاتمی و اصلاح طلبان دانسته است!

بنا بر این گزارش وی بدون اشاره به جایگاه حقیقی اصلاح طلبان در بین مردم و اذعان کارشناسان اصلاح طلب در اعلام اینکه در صورت حضور یک اصلاح طلب وی بیش از 7 درصد آرای مردم را نداشت مدعی شده که: "بدون اعلام حمایت خاتمی از روحانی، پیروزی او در مرحله‌ی نخست ممکن نمی‌شد "

همچنین این خارج نشین اصلاح طلب! همچون سایر اسلاف خویش سنگ بازگشت هاشمی به نماز جمعه را به سینه زده و گفته است که: "بازگشت هاشمی رفسنجانی به تریبون نماز جمعه پایتخت از آن جمله است که آشتی نظام با مردم را در پی دارد!"

البته وی اشاره ای نکرده است که چرا نماز عبادی سیاسی جمعه که در آن مردم نسبت به کید دشمنان آگاه می شوند اینقدر برای همین دشمنان مهم شده است که ندای دلسوزی برای آن سر می دهند! و به زعم اینان مرتب خواهان آشتی مردم با نمازجمعه هستند!

کاظمیان در ادامه مقاله خود همچنین در تناقضی آشکار همچون سایر اصلاح طلبان که حضور در حکومت را با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند! از یک سو عدم دعوت خاتمی را کم اهمیت دانسته و از یک سویی دیگر نیز خواهان دعوت از وی متناسب با جایگاه حقیقی و حقوقی خاتمی شده است!

این اصلاح طلب همچون دوستان داخلی خود حضور مردم در 9 دی ماه 88 و انتخابات گدشته مجلس شورای اسلامی که با مشارکت 65 درصدی مردم همراه بود را نیز که پس از فتنه 88 برگزار شده است را چون بر خلاف میلشان بود نادیده گرفته و به خیال خام خود مردم در این انتخابات پس از فتنه 88 با نظام آشتی کرده اند که نشان از عدم صداقت این جریان سیاسی با مردم و فریب آنان را دارد.

 

منبع:عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:
رهبر انقلاب با بیان اینکه در هر شرایطی با نگاه واقع بینانه به دنبال آرمانها باشید اظهار داشتند: آرمانگرایی بدون دیدن واقعیات، به خیالپردازی و توهم منجر خواهد شد البته باید میان واقعیات و آنچه که تلاش می شود بعنوان واقعیات القاء شود، تفاوت قائل شد.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حدود هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، عصر دیروز در نشستی صمیمانه و صریح با رهبر معظم انقلاب، به بیان دیدگاه‌های جامعه دانشجویی و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف علمی، دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداختند.

در این دیدار که از ساعت 5 بعداز ظهر آغاز شد و تا نماز مغرب و عشا ادامه یافت، 12 نفر از نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی، مسائل مورد نظر، خواسته‌ها و مواضع خود را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز ضمن پاسخگویی و بیان برخی نکات درباره مسائل مطرح شده، به تبیین نسبت آرمان‌ها با واقعیت‌ها، وظایف جامعه دانشجویی و راه‌های ایجاد و افزایش نشاط و تحرک حقیقی در دانشگاه‌ها پرداختند.

ایشان با شکرگزاری به درگاه پروردگار به خاطر دیدار با جمع با صفا، صمیمی و پرنشاط دانشجویان، مطالب بیان شده در این دیدار را غالباً پخته، سنجیده و بسیار خوب خواندند و دستگاه‌های مختلف را به بررسی راه‌های تحقق پیشنهادهای دانشجویان توصیه کردند.

رهبر انقلاب در پاسخ به دانشجویی که خواستار تبیین معنای «اعتدال» شده بود خاطرنشان کردند: رئیس جمهور منتخب که این شعار را مطرح کرده است، حتماً معنا و مفهوم مورد نظر خود را درباره مقوله اعتدال بیان خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان یکی دیگر از دانشجویان درباره برخورد صحیح با دولتِ رئیس جمهور منتخب، افزودند: همچنانکه درباره همه دولت‌ها تأکید شده است، باید از این دولت نیز حمایت و به آن کمک کرد.

ایشان افزودند: برخی می گویند اگر دولت اینگونه باشد، به او کمک و گرنه انتقاد می کنیم. بنده با انتقاد مخالف نیستم اما اولاً انتقاد با عیب‌جویی فرق دارد، ثانیاً باید ابتدا فرصت کار و تلاش و تحرک داده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار قوه مجریه را واقعاً سخت و دشوار برشمردند و خاطرنشان کردند: هیچ‌کس نیست که نقطه ضعف نداشته باشد بنابراین نباید توقعات را به قدری بالا برد که از توان منطقی اشخاص خارج باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مشکلات و واقعیت‌های کشور افزودند: مجموعه نیروهای فعال سیاسی، کاری و دانشگاهی دست به دست هم دهند تا کارها به فضل الهی به پیش برود.

یکی دیگر از دانشجویان از بروز کدورت در میان دانشجویان به علت اختلاف در تحلیل های سیاسی - اجتماعی سخن گفته بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر پرهیز کامل از تبدیل اختلاف‌نظرها به کدورت و خصومت گفتند: جداً از دانشجویان عزیز و طرفداران سلایق گوناگون خواهش می کنم که اجازه ندهند «اختلاف‌نظر در تحلیل و برداشت و تفسیر»، به کینه و دشمنی بیانجامد.

ایشان در همین زمینه افزودند: به توصیه حضرت امام، مانند طلبه‌ها باشید که در هنگام مباحثه بسیار جدی هستند اما در بقیه اوقات رفیق و دوست و همراه یکدیگرند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مباحثی که برخی دانشجویان درباره فتنه 88 مطرح کردند افزودند: در بررسی آن حوادث تلخ، مسئله اصلی و عمده، قانون‌شکنی و رفتار غیر نجیبانه جماعتی است که در مقابل جریان قانون ایستادند و به ایران عزیز، لطمه و ضربه و خسارت وارد آوردند.

ایشان افزودند: البته در حاشیه و گوشه و کنار یک حادثه بزرگ، ممکن است مسائلی روی داده باشد که گاه یک نفر مظلوم یا ظالم واقع شود اما در هر حال نباید مسئله اصلی بخاطر این مسائل گم شود.

ایشان در همین زمینه این سؤال اساسی را مطرح کردند که چرا و به چه دلیل مدعیان تقلب در انتخابات 88 برای مواجهه با مسئله، به خیابان‌ها اردوکشی کردند!؟

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: بارها و بارها این سؤال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ایم پس چرا جواب نمی دهند، چرا عذرخواهی نمی کنند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در جلسات خصوصی می گویند تقلبی رخ نداده بود، پس به چه علت کشور را دچار آن ضایعات کردید و به لبه پرتگاه بردید؟

ایشان با اشاره به اوضاع پرآشوب و خونین برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کردند: می دانید اگر در فتنه 88 خدا کمک نمی کرد و گروه‌های مردمی به جان هم می افتادند، کشور به چه روز و روزگاری می افتاد؟ که البته خداوند نگذاشت و ملت هم بصیرت به خرج دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به دانشجویی دیگر «شدت به خرج دادن» را به معنای جدیت و ایستادگی منطقی در بحث، قابل قبول دانستند اما تأکید کردند: اگر منظور از شدت بخرج دادن مخالفتِ همراه با عنف و زور باشد، کاملاً مخالفم.

رهبر انقلاب، نظر یکی دیگر از دانشجویان درباره ضرورت نظارت بر همه قوا و دستگاهها از جمله مجلس، قوه قضاییه و صدا و سیما را تأیید اما خاطرنشان کردند: چگونگی نظارت بر مجلس و دستگاه قضا، مطلب مهمی است که فعالان دانشجویی می توانند روی آن کار پخته کنند و پیشنهاد دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان چند سوال و پاسخ های آنها، خواستار بحث های دقیق درخصوص این موضوعات، در دانشگاهها شدند.

اولین سؤال: نسبت دانشجو و عنصر انقلابی با آرمانهای انقلاب چیست؟ رهبر انقلاب در پاسخ به این سؤال ابتدا به تبیین آرمانهای انقلاب و رابطه آنها با واقعیات جامعه پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین این نکته را متذکر شدند که دسترسی به آرمانهای انقلاب بدون نیرو و نشاط و جسارت و خط شکنی جوان ها امکان پذیر نیست.

ایشان افزودند: بر همین اساس باید نقش جوانان در تحقق آرمانهای انقلاب، جدی گرفته شود زیرا معتقدم جوانها توانایی گره گشایی دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از این مقدمه، به تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی پرداختند و گفتند: نظام اسلامی دارای منظومه ای از آرمانها است که باید برای رسیدن به همه آنها تلاش شود اما این آرمانها دارای رتبه بندی و درجات مختلف هستند.

ایشان رسیدن به جامعه ای «عادلانه، پیشرفته و معنوی» را از آرمانهای اصلی و درجه یک نظام اسلامی دانستند و در تشریح آن، خاطرنشان کردند: جامعه عادلانه، جامعه ای است که هم مسئولان عادلانه رفتار کنند و هم مردم نسبت به یکدیگر عدالت داشته باشند، ضمن آنکه این جامعه در عرصه های علمی، سیاسی و تمدنی، پیشرفته و از نظر معنویت نیز سیراب باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دستیابی به چنین آرمانی قطعاً قابل تحقق است و تاکنون نیز در این مسیر پیشرفتهای خوبی انجام شده، افزودند: چنین جامعه ای برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی الگو خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای به برخی آرمانهای دیگر نظام اسلامی که در مراتب بعد از این آرمان اصلی قرار دارد اشاره کردند و گفتند: اقتصاد مقاومتی، سلامت در جامعه، صنعت برتر، کشاورزی برتر، تجارت همراه با رونق، علم پیشرو، نفوذ فرهنگی و سیاسی در جهان، همه در منظومه آرمانهای نظام اسلامی قرار دارند و قابل تحقق نیز هستند.

سؤال دومی که رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان مطرح کردند عبارت بود از «نسبت آرمانها با واقعیات؟»

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: به عنوان مثال تحریم ها یک واقعیت است و از طرف دیگر پیشرفت اقتصادی یکی از آرمانهای انقلاب است اکنون سؤال این است که پیشرفت اقتصادی با واقعیتی همچون تحریم چگونه امکان پذیر است.

ایشان تأکید کردند: در موضوع نسبت آرمانگرایی با واقعیات، ما هم آرمانگرایی را کاملاً تأیید می کنیم و هم دیدن واقعیات را.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آرمانگرایی بدون دیدن واقعیات، به خیالپردازی و توهم منجر خواهد شد البته باید میان واقعیات و آنچه که تلاش می شود بعنوان واقعیات القاء شود، تفاوت قائل شد.

ایشان یکی از روشهای معمول در جنگ روانی را القاء واقعیت های غیرواقعی خواندند و تأکید کردند: یکی از کارکردهای بصیرت این است که انسان واقعیات را آنطور که هست، ببیند و دچار اشتباه نشود.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از شگردهای جنگ روانی را بزرگنمایی بیش از حد برخی واقعیات و نادیده گرفتن واقعیات دیگر دانستند و گفتند: بعنوان نمونه، یکی از واقعیات این است که بخشی از نخبگان از کشور خارج می شوند اما در کنار آن، واقعیت دیگری وجود دارد که «افزایش چشمگیر دانشجویان نخبه» است، اما در تبلیغات، واقعیت اول بزرگنمایی می شود و واقعیت دوم به هیچ وجه گفته نمی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در نتیجه گیری این بحث تأکید کردند: فعال دانشجویی آرمانخواه که واقعیات را هم می بیند، در هیچ شرایطی، چه هنگام پیروزیهای شیرین و چه هنگام هزیمت های تلخ، دچار احساس انفعال و یأس و بن بست نمی شود زیرا در آرمانخواهی صحیح و واقع بینانه، بن بست وجود ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: توقع من از دانشجویان عزیز این است که همواره و در هر شرایطی، با نگاه واقع بینانه به دنبال آرمانها باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای سؤال سوم خود را اینگونه مطرح کردند: «رابطه تکلیف مداری با دنبال نتیجه بودن چیست؟» ایشان در پاسخ به این سؤال به جمله معروف امام خمینی (ره) که می فرمودند: «ما به دنبال تکلیف هستیم»، اشاره کردند و افزودند: آیا این جمله بدین معنا است که امام با وجود آن سختی ها و زحماتی که سالها متحمل شده بودند، دنبال نتیجه نبودند؟ قطعاً چنین چیزی صحیح نیست.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: تکلیف گرایی صحیح آن است که انسان در راه رسیدن به نتیجه مطلوب براساس تکلیف عمل و از کارهای ضدتکلیف و نامشروع پرهیز کند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: انسانی که برای رسیدن به نتیجه براساس تکلیف عمل می کند، اگر به نتیجه مطلوب هم نرسد، احساس پشیمانی و خسارت نمی کند.

ایشان در جمع بندی این موضوع گفتند: تکلیف گرایی هیچ منافاتی با دنبال نتیجه بودن، ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به موضوع «ضرورت وجود شور و نشاط در دانشگاهها» پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: این شور و نشاط باید در محیط دانشگاه و در بخش های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی نمود پیدا کند.

ایشان، دانشگاه را محیط جستجوگر در زمینه مسائل کلان کشور و مسائل مختلف سیاسی دانستند و افزودند: بحث و تحلیل و فهم درست مسائل مختلف داخلی و بین المللی یکی از راههای ایجاد شور و نشاط در دانشگاهها است. رهبر انقلاب اسلامی، شناخت مسائل اصلی و تفکیک آنها از مسائل فرعی و سرگرم نشدن به مسائل غیراولویت دار را یکی دیگر از زمینه های شور و نشاط در دانشگاهها، بیان کردند.

ایشان خاطرنشان کردند: محیطهای دانشجویی می توانند با بحثهای پرنشاط و تحرک آفرین، مسئولان کشور را در اولویت بندی صحیح مسائل کمک کنند.

رهبر انقلاب در تبیین مصادیقی که می تواند در دانشگاهها دستمایه بحثهای حقیقی نشاط آفرین قرار گیرد به موضوع حماسه اقتصادی اشاره کردند.

ایشان افزودند: حماسه اقتصادی از جمله مسائل سرنوشت سازی است که دانشجویان می توانند با بررسی عمیق حدود و راهکارهای آن به پیشرفت کشور، کمک بزرگی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: البته حماسه اقتصادی، مسئله ای نیست که ظرف چند ماه نتیجه دهد بلکه یک حرکت بلندمدت است که باید در سالجاری شروع شود.

ایشان اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی را از دیگر موضوعات واقعی برشمردند که بررسی ابعاد و زوایای آنها می تواند خون تازه ای در پیکره محیطهای دانشجویی و دانشگاهی جاری سازد.

رهبر انقلاب اسلامی، با دعوت از محیطهای دانشجویی برای بررسی عمیق «بیداری اسلامی» و فراز و نشیبهای آن در کشورهای منطقه تأکید کردند: بیداری اسلامی پدیده بسیار مهمی است که با آنتی تزهای استکباری از بین نمی رود.

ایشان با اشاره به حوادث جاری در برخی کشورهای منطقه افزودند: این حوادث نشان می دهد که عمق بیداری اسلامی در این کشورها وجود دارد اما به علت اینکه مسائل خوب مدیریت نشد و ناشیگری کردند امروز اوضاع کشور بزرگ مصر، بسیار دردناک شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تشکلها و محیطهای دانشجویی با بحثهای عمیق درباره «روند بیداری اسلامی، خاکریز طولانی استکبار در مقابل این پدیده، اشتباهات صورت گرفته در کشورهای منطقه و مقایسه حوادث آنها با روند استقرار و استمرار جمهوری اسلامی در ایران»، به کشور و ملت خدمت خواهند کرد.

رهبر انقلاب بررسی و تبیین عمق راهبردی نظام اسلامی را از دیگر موضوعاتی دانستند که می تواند به تحرک و نشاط فکری دانشگاهها کمک کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: نگاه واقع بینانه به اوضاع منطقه نشان می دهد برخی موضوعات مایه استحکام نظام اسلامی و نشان دهنده عمق راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هدف از سخنان صریح امام خمینی درباره هسته های انقلابی خارج از کشور، تشکیل این عمق استراتژیک بود که امروز استکبار با دستپاچگی سعی در مبارزه با آن را دارد اما بجایی نخواهد رسید.

رهبر انقلاب تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و دشمنی میان شیعه و سنی را خاطرنشان کردند و افزودند: شیعه را در نقاط مختلف می کوبند چرا که تصور می کنند شیعیان پایگاه طبیعی جمهوری اسلامی اند اما دشمنان نمی دانند که در بسیاری از کشورها، برادران اهل سنت با شدت بیشتری از نظام اسلامی دفاع می کنند.

رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان خطاب به جامعه دانشجویی تأکید کردند: «مسائل سیاسی – اجتماعیِ ناظر به واقعیات زندگی» می تواند نشاط و تحرک دانشگاهها را موجب شود و نتیجه مباحث را به عنوان فرآورده های علمی در اختیار مسئولان قرار دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان، تلاش علمی را صحنه دیگری برای افزایش نشاط حقیقی در دانشگاهها دانستند.

ایشان افزودند: نیاز علمی از نیازهای اساسی و درجه یک کشور است و باید تلاش کنیم روند پیشرفتهای ده سال اخیر، بطور مضاعف ادامه یابد.

رهبر انقلاب، پیشرفت های علمی را گره گشای مشکلات اقتصادی – سیاسی و اجتماعی برشمردند و تأکید کردند: کار و پیشرفت علمی در دانشگاهها و در کشور باید بصورت جهادی انجام شود.

ایشان دانشجویان را به افزایش ارتباط با اساتید ارزشی و مکتبی، گسترش روابط با «مراجع فکریِ مورد اعتماد و سالم» و تقویت مطالعات فکری فراخواندند.

در این دیدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب 12 نفر از دانشجویان به نمایندگی از تشکلها و انجمن های علمی – فرهنگی –قرآنی و سیاسی دانشگاهها، دیدگاههای خود را درباره مسائل مختلف بیان کردند.

آقایان:

-    ابوالفضل چمندی – از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

-    سهیل عظیمی – به نماینده گی از فعالان قرآنی

-    مصطفی دینی – از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

-    احمد مداحی – نماینده بسیج دانشجویی

-    محمد رضایتی – از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

-    مهدی زینالو – از معاونت علمی ریاست جمهوری

-    علی محمدزاده – نماینده ی جنبش عدالتخواه دانشجویی

-    امین عباسی – نماینده تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

-    مصطفی صادقی فر – نماینده دفتر تحکیم وحدت

-    محمدمهدی کرامتی – نخبه علمی و دانشجوی دکترا

-    حمیدرضا صالحیان – نماینده گروههای جهادی دانشجویی

-    و خانم فرزانه فرشید نیک – به نمایندگی از انجمن های علمی

دانشجویانی بودند که در این دیدار دیدگاههای خود را مطرح کردند.

محورهای اصلی سخنان نمایندگان تشکلهای دانشجویی به این شرح است:

-    محکوم کردن فضاسازی برخی جریانها برای تطهیر فتنه گران سال 88 و حامیان آنها

-    انتقاد از تلاش برخی افراد و جریانها برای زیر سؤال بردن خدمات دولت

-    لزوم تبیین دقیق و روشن مقوله «اعتدال» از جانب رئیس جمهور منتخب

-    ضرورت ایجاد اندیشکده های اسلامی بمنظور عملی شدن کرسی های آزاداندیشی

-    وجود فضای عقلانی، علمی، پرنشاط و آزاد در دانشگاهها

-    هوشیاری در قبال طرح موضوع «مذاکره با امریکا» به بهانه لزوم حل مشکلات اقتصادی و شکستن تحریم ها

-    انتقاد از نگاه نادرست، صوری و فرمایشی به کرسی های آزاداندیشی

-    ضرورت نگاه صحیح به اسلامی کردن دانشگاهها

-    ایجاد بستر لازم برای فعالیت تشکل ها و کانونهای دانشجویی با سلایق مختلف و دیدگاههای انتقادی

-    پیشنهاد تشکیل دانشگاه «تربیت معلم و استاد قرآن کریم»

-    نگارش دروس معارف متناسب با رشته های تحصیلی در دانشگاهها

-    انتقاد از فرصت سوزی و ظلم عظیم به نظام، انقلاب و مردم در جریان فتنه 88 و محکوم کردن برخی تلاشها برای تطهیر فتنه سازان

-    اهمیت تعریف چارچوبهای نظری گفتمان امام خمینی به عنوان شاخص حرکت صحیح سیاسی – اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی

-    لزوم حفظ و تقویت فضای آرام و به دور از سیاست زدگی در دانشگاهها در جهت ادامه حرکت پرشتاب و جهش های علمی کشور

-    گلایه از عدم حضور مسئولان در دانشگاهها

-    نظارت موشکافانه، نقادانه و منصفانه جریانهای دانشجویی بر عملکرد دولت یازدهم همچون دولتهای قبلی

-    ضرورت تبیین مرزهای تکلیف گرایی و نتیجه گرایی

-    اهمیت پرهیز از نگاههای جناحی و سیاسی در انتخاب وزیر جدید علوم

-    اثبات مجدد سلامت نظام انتخاباتی کشور در انتخابات خرداد 92 و روشن شدن دروغهای عناصر فتنه گر

-    گلایه از نبود نگاه عادلانه رسانه ای نسبت به مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم

-    اهمیت نگاه جامع و متوازن به بخشهای خصوصی، تعاونی و دولتی

-    استفاده از ظرفیت های تشکلهای مردمی یا همان دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی

-    انتقاد از نگاههای صوری و ویترینی برخی دستگاهها به فعالیتهای فرهنگی

-    انتقاد از خودداری برخی قوا، نهادها و دستگاهها از پاسخگویی و شفاف سازی

-    ضرورت توجه شورای نگهبان به تبیین شفاف ملاک های احراز صلاحیت

-    آسیب شناسی رفتار انتخاباتی برخی جریانها و شخصیت ها در انتخابات ریاست جمهوری

-    لزوم تدوین چارچوب های نظارت ساختار یافته بر قوا و دستگاهها

-    ضرورت حاکم شدن گفتمان قانونگرایی بر تمام اجزای کشور و اجرای بدون کم و کاست قانون اساسی

-    لزوم نقش دادن به مردم در جهت تحقق حماسه اقتصادی، همانند نقش آفرینی برجسته در حماسه سیاسی و اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی

-    گلایه از برخورد تبعیض آمیز با برخی تشکل های دانشجویی، در دانشگاهها

-    ضرورت تبیین مختصات فضای با نشاط در دانشگاهها بمنظور جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای

-    لزوم بازنگری جدی در منابع ترجمه ای علوم انسانی و زمینه سازی برای تولید علم بومی

-    اهمیت نوسازی ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی بمنظور فراگیرتر شدن آن در میان قشرهای مختلف مردم

-    ضروت تدوین طرحی جامع برای تأمین و ساماندهی منابع مالی دانشگاهها

-    بهره گیری از ظرفیت دانشجویی در سطوح مختلف مدیریت کشور

-    توجه بیشتر به هنر اسلامی و متخصصان برخوردار از مبانی دینی در جهت عینیت یافتن سبک زندگی اسلامی

-    برکات فراوان اردوهای جهادی نظیر کادرسازی و نخبه پروری فرهنگی

-    ضرورت توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم پیشنهاد راه اندازی شبکه تلویزیونی روستا

-    لزوم تشکیل نهاد صنفی و غیردولتی برای بهره مندی و حمایت از حرکتهای جهادی





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/5/7 | نویسنده : alamdarbasir
در پی واقعه یازده سپتامبر 2001، پرویز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان، علیه افراطیون اعلام جنگ کرد. در آن زمان، ژنرال حمید گل، ریئس سرویس اطلاعات بین المللی پاکستان (آی اس آی)، اعلام کرد که این واقعه اقدامی از طرف عناصر افراط گرا علیه دولت آمریکا بوده است.
به گزارش علمدار بصیر:بنابراین، سیا به همین بهانه وارد  پاکستان شد. به این بهانه مسلمانان توسط سازمان سیا بدون هیچ دلیل و مدرکی حبس و شکنجه می شدند. هرچه تعداد مسلمانانِ دستگیر و شکنجه شده بیشتر میشد، برای دولت بوش بهتر بود زیرا وی میخواست با ارائه آمار زندانیان از طریق رسانه ها ، به جهانیان اعلام کند افرادی که در واقعه 11 سپتامبر دست داشته اند به سزای عمل خود میرسند. "عافیه صدیقی" نیز یکی از بیگناهانی بود که به اتهام کمک به القاعده در این جریان دستگیر شد. 

 
یکی از فرزندان عافیه به نام مریم در سال 2010، پس از 7 سال حبس و شکنجه در زندان بگرام در افغانستان، با نوشته ای که به گردنش آویزان بود و آدرس خانه ی پدری عافیه در آن نوشته شده بود، به آنجا بازگشت. سرنوشت دو فرزند دیگر وی هنوز در پس پرده ابهام است.
 


 
عافیه پس از ربوده شدن به پایگاه هوایی بگرام افغانستان منتقل شد و تحت نظارت فرماندهان نیروی هوایی سازمان اف بی آی، یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا و نیروهای ویژه ارتش آمریکا مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفت.  شکنجه ها به حدی بود که عافیه ویلچرنشین شد و در سال 2008 به اتهامی دروغین برای بازرجویی توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم اسرائیل، به آمریکا منتقل شد.
 
***  سناریوی ساختگی اول علیه عافیه – نقشه تروریستی
در سال 2008، عافیه با کیفی مشکوک در غزنی افغانستان دستگیر میشود. ادعا شده که اسنادی به زبان اردو و انگلیسی همراه وی بوده که طرز درست کردن سلاح های شیمیای و منفجره و بمب را توضیح داده بود. 
 
پلیس غزنی وی را دستگیر میکند و گروهی از ارتش آمریکا و مامورین اف بی آی برای بازجویی وی به غزنی می آیند.
 
سناریوی ساختگی دوم علیه عافیه – ترور نافرجام
در غزنیه وقتی عافیه را به اتاق بازجویی بردند، وی روی ویلچر بود و حال مساعدی نداشت. دو بازجوی ارشد اف بی آی، دوتن از یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا و یک افسر اطلاعاتی نیروهای ویژه ارتش آمریکا به همراه چند مترجم نظامی در اتاق حضور داشتند. اتاق بوسیله یک پرده از بیرون جدا شده بود.
 
 

 
یک کماندوی مسلح نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز بعنوان نگهبان حضور داشت و اسلحه اش روی زمین بود. عافیه ناگهان از روی ویلچر بلند میشود، اسلحه کماندوی ارتش را برمیدارد و دو گلوله به سمت یکی از کاپیتان های نیروی دریایی شلیک میکند که هردو به خطا میرود. درهمین حال مترجم افغان سعی میکند اسلحه را از وی بگیرد. سپس نگهبان با اسلحه دیگری بازمیگردد و به ناحیه شکم عافیه شلیک میکند. یکی از مترجمان هم اسلحه را از وی جدا میکند. گفته شده که در شروع این ماجرا عافیه با افسران ارتش درگیر میشود و با توهین و تهدید بر آنان فریاد میزند.  
 
این سناریوی مضحک با آب و تاب فراوان و اصلاحات لازم به قاضی دادگاه آمریکا ارائه میشود. اگر باور کنیم که یک زن نحیف با تحمل آن همه شکنجه توانسته با مامورین اف بی آی و یگان ویژه درگیر شود و با اسلحه به طرف آنها شلیک کند، آیا میتوان باورکرد عافیه صدیقی، فارغ التحصیل میکروبیولوژی در مقطع دکتری از دانشگاه ام آی تی آمریکا که سالها در آن دانشگاه بزرگ سمینار ارائه میکرده، برای صحبت به زبان انگلیسی به مترجم نیاز داشته باشد؟ وجود مترجم در اتاق بازجویی را چگونه میتوان توجیه کرد؟
 

 

 
طبق گفته سناتورهای پاکستانی که بعدها با عافیه در زندان ملاقات داشتند، وی بیان کرده که اصلا به اسلحه ای دست نزده و به کسی ناسزا نگفته و کسی را تهدید نکرده است. او برای دیدن افراد پشت پرده روی پا ایستاده و بعد از شنیدن جمله "او هرزه است" از دهان یکی از سربازان، نگهبان به او شلیک کرده است.
 
پس از این واقعه ساختگی عافیه برای رسیدگی به اتهامش به آمریکا منتقل می‌شود.
 
از سال 2008 که عافیه در زندان آمریکا به سر میبرد، به سلامت جسمی و روانی وی و همچنین تظاهرات مردم پاکستان برای آزادی وی هیچ توجهی نشده است.
 

 

 
در سال 2010، عافیه به جرم ترور(!) نافرجام افسران ارتش آمریکا و همچنین توهین و تهدید آنها به 86 سال حبس محکوم شد. این حکم درحالی بود که به گفته وکیل عافیه، هیچ یک از اتهامات وی تا بحال اثبات نشده است.  
 
آمریکا بارها گفته که اگر وی را به پاکستان استرداد کند، باید ادامه دوره حبس او در پاکستان اعمال شود. اینبار آمریکا تصمیم دارد با شرایط سخت او را با یکی از زندانیان آمریکایی معاوضه کند اما هنوز هیچ تضمیمی برای پایبندی آمریکا به این عهد وجود ندارد.
 
جالب اینجاست که در دادگاه عافیه، از جرائم تروریستی او هیچ صحبتی به میان نیامده و فقط به اتهام اعمال وی در آن جلسه بازجویی ساختگی او را به حبس محکوم کردند. یعنی از نظر آمریکا، قتل نافرجام نظامیان ارتش‌اش، از آن نقشه تروریستی پیچیده و مهیبی که برای عافیه ساخته بودند، مهمتر بود؟
 
امر مسلم این است که سناریوی ساختگی علیه عافیه توسط دولت بوش و سازمان سیا طراحی شدو مراتب آن توسط اسرائیل دنبال شد. 
 
عافیه و فرزندان معصومش مانند خیلی های دیگر قربانی شرارت و ناعدالتی آمریکا و رژیم صهیونیستی‌شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/5/6 | نویسنده : alamdarbasir
درواپسین روزهای باقی مانده به اتمام سال 2003 میلادی، عکس مصدومیت محمد حسین برخواه در جریان مسابقات جهانی وزنه برداری در ونکوور کانادا به عنوان یکی از بهترین عکس های ورزشی سال 2003 میلادی انتخاب شد.

به گزارش علمدار بصیر: در هفتاد و سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری مردان جهان در شهر ونکوور کانادا و در دسته‌ 77 کیلوگرم، محمد حسین برخواه یکی از شانسهای مسلم کسب طلا در حرکت یک ضرب با اقتدار تمام وزنه‌ 160 کیلوگرمی را به روی سر برد و در حالی که با انتخاب وزنه‌ 165 کیلوگرمی، قصد دستیابی به مدال طلا را داشت، با آسیب دیدگی ناحیه‌ آرنج دست چپ خود مواجه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

با انتخابی که از سوی Yahoo صورت گرفت عکس این مصدومیت به عنوان یکی از بهترین عکس های ورزشی سال 2003 میلادی انتخاب شد.

همچنین، عکس مصدومیت حسین برخواه در مسابقات جهانی وزنه برداری در ونکوور، پربیننده ترین عکس روز لقب گرفته بود.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/5/6 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون