" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

عزل و نصب های دولت نهم و دهم یعنی کابینه اول و دوم محمود احمدی نژاد یکی از پرحاشیه ترین موضوعات 8 سال گذشته بود به طوری که رجل سیاسی و افکار عمومی هر یک از منظر خود به تحلیل این مسئله پرداخته و پیرامون آن اظهار نظر کردند.
 h
به گزارش مهر، ادغام چند وزارتخانه، تاسیس وزارتخانه های جدید، برکناری برخی وزرا و معرفی یک وزیر برای اداره چند وزارتخانه از جمله اتفاقاتی بود که طی 8 سال در دو دولت محمود احمدی نژاد رقم خورد. در این دو دولت، 14 عضو کابینه  عزل، 3 وزیر با استیضاح برکنار،یک وزیر با حکم رهبری ابقا و یک وزیر به دلیل سانحه جان باخت.
 
براین اساس در دولت نهم علی کردان با 3 ماه وزارت، پرویز کاظمی با 13 ماه وزارت، محمد ناظمی اردکانی با 15 ماه وزارت کمترین میزان حضور در دولت  را داشته اند و در دولت دهم،محمد حسن نامی و محمد حسن طریقت منفرد با 2 ماه وزارت و اسدالله عباسی با 3 ماه وزارت کمترین مدت حضور در دولت.
 
علی نیکزاد  با حفظ سمت و مسئولیت هایی همچون وزیر مسکن و شهرسازی، سرپرست وزارت ارتباطات و اطلاعات، سرپرست وزارت راه و ترابری و وزارت راه و شهرسازی و نیز غلامحسین الهام نیز با حفظ سمت و مسئولیت هایی از قبیل رئیس دفتر رئیس جمهور،رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا، وزیر دادگستری، سخنگوی دولت، مشاور حقوقی رئیس جمهور، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما دو عضو دولت نهم و دهم هستند که به ابوالمشاغل شهره یافته و با حفظ سمت، اداره چندین وزارتخانه و جایگاه مدیریتی در دولت را تجربه کردند.
 
در جدول زیر مدت همکاری وزرا با دولت و علت جدایی آنها از دو دولت نهم و دهم به تفکیک منتشر شده است: 

     
 

نام وزیر / وزارتخانه

کابینه

مدت وزارت

علت جدایی

محمود فرشیدی / آموزش و پرورش

دولت نهم

25ماه

عزل

علیرضا علی احمدی / آموزش و پرورش

دولت نهم

16 ماه

پایان کار دولت

حمید حاجی بابایی / آموزش و پرورش

دولت دهم

42 ماه

-

داوود دانش جعفری / اقتصاد و دارایی

دولت نهم

33 ماه

عزل

سید شمس الدین حسینی / اقتصاد و دارایی

دولت نهم و دهم

57 ماه

-

غلامحسین محسنی اژه‌ای / اطلاعات

دولت نهم

48 ماه

عزل

حیدر مصلحی / اطلاعات

دولت دهم

39 ماه

عزل از سوی احمدی نژاد و ابقا با حکم رهبری

منوچهر متکی / امور خارجه

دولت نهم و دهم

63 ماه

عزل

علی اکبر صالحی / امور خارجه

دولت دهم

29 ماه

-

محمد سلیمانی /ارتباطات و فن آوری اطلاعات

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

رضا تقی پور / ارتباطات و فن آوری اطلاعات

دولت دهم

36 ماه

عزل

محمد حسن نامی / ارتباطات و فن آوری اطلاعات

دولت دهم

2 ماه

-

مسعود میرکاظمی / بازرگانی ونفت

دولت نهم و دهم

57 ماه

عزل

مهدی غضنفری / بازرگانی و صنعت و معدن و تجارت

دولت دهم

46

-

کامران باقری لنکرانی / بهداشت

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

مرضیه وحید دستجردی / وزیر بهداشت

دولت دهم

41 ماه

عزل

محمدحسن طریقت منفرد / وزیر بهداشت

دولت دهم

2 ماه

-

محمد ناظمی اردکانی / تعاون

دولت نهم

15 ماه

عزل

محمد عباسی / تعاون و ورزش

دولت نهم و دهم

77 ماه

-

 

محمد رضا اسکندری / جهاد و کشاورزی

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

صادق خلیلیان / جهاد وکشاورزی

دولت دهم

44 ماه

-

جمال کریمی راد / دادگستری

دولت نهم

16 ماه

فوت در اثر صانحه رانندگی

غلامحسین الهام / دادگستری

دولت نهم

36 ماه

پایان کار دولت

سید مرتضی بختیاری /دادگستری

دولت دهم

44 ماه

-

مصطفی محمد نجار / دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و کشور

دولت نهم و دهم

92 ماه

پایان کار دولت

احمد وحیدی / دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

دولت دهم

44 ماه

-

محمد رحمتی / راه و ترابری

دولت نهم

35 ماه

عزل

حمید بهبهانی راه و ترابری

دولت نهم و دهم

30 ماه

استیضاح از سوی  نمایندگان و رای به برکناری

علی نیکزاد / راه و ترابری، مسکن و شهرسازی و راه و شهرسازی

دولت دهم

44 ماه

ادغام با وزارت مسکن و شهرسازی

پرویز کاظمی / رفاه و تامین اجتماعی

دولت نهم

13 ماه

عزل

عبدالرضا مصری / رفاه و تامین اجتماعی

دولت نهم

31 ماه

پایان کار دولت

 صادق محصولی / رفاه و تامین اجتماعی و کشور

دولت نهم و دهم

16 ماه

ادغام با وزارت تعاون و کار

عبدالرضا شیخ الاسلامی / تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دولت دهم

41 ماه

استیضاح از سوی نمایندگان و رای به برکناری

اسد الله عباسی / تعاون، کار ورفاه اجتماعی

دولت دهم

3 ماه

-

علیرضا طهماسبی / صنایع و معادن

دولت نهم

27 ماه

عزل

علی اکبر محرابیان / صنایع و معادن

دولت نهم و دهم

44 ماه

ادغام با وزارت بازرگانی

محمد مهدی زاهدی / علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

کامران دانشجو / علوم، تحقیقات و فن آوری اطلاعات

دولت دهم

44 ماه

-

محمد حسین صفارهرندی / فرهنگ و ارشاد

دولت نهم

48 ماه

پایان دولت

سید محمد حسینی / فرهنگ و ارشاد

دولت دهم

44 ماه

-

سید محمد جهرمی / کار و امور اجتماعی

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

مصطفی پور محمدی / کشور

دولت نهم

33 ماه

عزل

علی کردان / کشور

دولت نهم

3 ماه

استیضاح از سوی نمایندگان و رای به برکناری

محمد سعیدی کیا / مسکن و شهرسازی

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

پرویز فتاح / نیرو

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

مجید نامجو / نیرو

دولت دهم

44 ماه

-

کاظم وزیری هامانه / نفت

دولت نهم

20 ماه

عزل

غلامحسین نوذری / نفت

دولت نهم

20 ماه

پایان کار دولت

رستم قاسمی / نفت

دولت دهم

21 ماه

-

پرویز داوودی / معاون اول

دولت نهم

48 ماه

پایان کار دولت

اسفندیار رحیم مشایی / معاون اول ، مسئول دفتر،مشاور رئیس جمهور

دولت نهم و دهم

92 ماه

-

محمدرضا رحیمی / معاون اول

دولت دهم

44 ماه

-

 




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir

جزئیات تعرفه های تشخیصی و درمانی بخشهای دولتی و خصوصی در سال 92 که اخیرا به تصویب هیئت دولت رسیده است، منتشر شد.
 
علمدار بصیر:بر اساس آنچه مصوبه هیئت دولت است، تعرفه های تشخیصی و درمانی سرپایی برای سال 92 به این شرح است: پ
 
ویزیت پزشکان در بخش سرپایی دولتی:
 
1- ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی 5300 تومان
 
2- ویزیت پزشکان و دندانپزشکان متخصص 6100 تومان
 
3- ویزیت پزشکان فلوشیپ 6750 تومان
 
4- ویزیت پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان 7500 تومان
 
5- ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک 9000 تومان
 
تعرفه های تشخیصی و درمانی سرپایی در بخش خصوصی برای سال 92:
 
1- ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و PHD پروانه دار 12700 تومان
 
2- ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص 20 هزار و 200 تومان
 
3- پزشکان فلوشیپ 22 هزار و 850 تومان
 
4- پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان 25 هزار و 300 تومان
 
5- ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک 28 هزار و 600 تومان
 
6- کارشناس ارشد پراونه دار 10 هزار و 900 تومان
 
7- کارشناس پروانه دار 9500 تومان
 
پزشکان متخصص و روانپزشکان در صورتی می توانند از این تعرفه ها استفاده کنند که مدرک آنها به تصویب وزارت بهداشت رسیده باشد.
 
متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل 15 دقیقه، پزشکان متخصص 20 دقیقه، پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان حداقل 30 دقیقه تعیین شده است.
 
همچنین بر اساس تبصره این مصوبه، پزشکان عمومی با بیش از 15 سال سابقه کار می توانند 15 درصد علاوه بر تعرفه مصوب دریافت نمایند.
 
سقف ضرایب تعرفه های خدمات درمانی:
 
1- ضریب تعرفه داخلی 4610 تومان
 
2- ضریب تعرفه بیهوشی 21 هزار و 660 تومان
 
3- ضریب تعرفه جراحی 38000 تومان
 
4- ضریب تعرفه دندانپزشکی 780 تومان
 
5- ضریب تعرفه فیزیوتراپی 740 تومان
 
همچنین بر اساس مصوبه هیئت دولت، به سر جمع خدمات آزمایشگاهی، پاتولوژی و ژنتیک در بخش خصوصی برای سال 92، 33 درصد به تعرفه های مصوب سال 91 افزوده می شود.
 
به سر جمع تعرفه های خدمات پرتو پزشکی برای سال 92، 35 درصد مصوب سال 91 افزوده می شود. مشروط بر اینکه رشد تعرفه های سونوگرافی 29 درصد، رادیولوژی 50 درصد، اسکن ایزوتوپ 45 درصد، رادیوتراپی 45 درصد، سی تی اسکن 25 درصد و ام آری آی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته باشد.

منبع:مهر





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از رسیدگی به لایحه بودجه سال 92 امروز، به بررسی بخش‌های مربوط به نظام اداری و مدیریت بودجه و نظارت خواهند پرداخت و بخش‌های درآمدی لایحه را به پایان خواهند رساند.
 
علمدار بصیر:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هشت جلسه گذشته رسیدگی به لایحه بودجه سال جاری بخش‌های مهمی از بند‌های درآمدی از جمله درآمد‌های مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها،نظام مالیاتی، تعرفه و عوارض توسعه منطقه‌ای،ایثارگران،امور حمایتی و علم و فناوری و حوادث غیرمترقبه و امداد را بررسی و اکثریت قریب به اتفاق این بندها را به تصویب رساندند.
 
از مهمترین بند‌های به تصویب رسیده افزایش سقف معافیت مالیاتی اقشار حقوق بگیر به 833 هزار تومان در ماه و تعیین سقف درآمد حاصل ازاجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ 50 هزار میلیارد تومان می‌توان اشاره کرد. چهار بند از بخش‌های درآمدی لایحه بودجه در جلسه صبح امروز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و پس از آن مجلس وارد بند‌های الحاقی به ردیف‌های درآمدی می‌شود.
 
تامین بودجه بازنشستگی پیش از موعد از محل واگذاری اموال دولتی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بود سال جاری محل تامین اعتبار بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان دولت را مشخص کردند. با تصویب مجلس بودجه بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از محل واگذاری اموال دولتی و منابع دستگاه‌ها قابل پرداخت است.
 
مخالفت مجلس با معافیت دولت از پرداخت هزینه دادرسی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معافیت دستگاه‌های اجرایی از پرداخت هزینه دادرسی مخالفت کردند.  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر بازگشت بند 85 لایحه بودجه مبنی بر اینکه دعاوی راجع به حفظ حقوق اموال بیت‌المال از قبیل دعاوی مربوط به اراضی ملی،محیط زیست، منابع طبیعی، املاک اموال دولتی و عمومی از پرداخت هزینه دادرسی در مراحل مختلف معاف است،مخالفت کردند. از 201 نماینده حاضر در جلسه کمتر از 80 نفر از نمایندگان با این پیشنهاد موافق بودند.
 
تعرفه‌های جدید گذرنامه، کارت پایان خدمت و پلاک خودرو
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 92 در جلسه علنی صبح امروز (شنبه)، تعرفه‌های مربوط به صدور گذرنامه،کارت پایان خدمت، پلاک خودرو و دعوی شوراهای حل اختلاف را تعیین کردند.
 
نمایندگان مجلس در بندهای الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه 92 به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه دادند به ازای صدور هر برگ سند مالکیت حدنگاری (کاداستری) مبلغ 30 هزار تومان اخذ کنند. به موجب مصوبه دیگری به نیروی انتظامی هم اجازه داده شود بابت صدور،تعویض و تمدید هر جلد گذرنامه بیومتریک برای کلیه شرایط سنی، مبلغ 75 هزار تومان دریافت و به خزانه واریز کند.
 
در بند الحاقی دیگری به نیروی انتظامی اجازه داده شد به ازای تعویض و تبدیل هر قلعه کارت پایان خدمت عادی به هوشمند مبلغ 12 هزار تومان دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.  مجلس در بند الحاقی دیگری به نیروی انتظامی اجازه داد به ازای واگذاری پلاک خودرو اعم از نو شماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک مبلغ 40 هزار تومان دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
 
در بند الحاقی دیگری تعرفه غرامت استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای حداقل 400 هزار تومان و حداکثر دو و نیم میلیون تومان تعیین شد.  به موجب مصوبه مجلس، تعرفه‌های رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری شوراهای حل اختلاف به ترتیب از سه هزار تومان به 10 هزار تومان و از 500 تومان به پنج هزار تومان افزایش می‌یابد.
 
اختصاص تسهیلات هزار و 440 میلیاردی برای اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) بانک مرکزی را مکلف کردند تسهیلات 1440 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها پرداخت کند.
 
در بند الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه 92، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرن مکلف شد از طریق بانک‌های دولتی نسبت به تامین و پرداخت تسهیلات به مبلغ 1440 میلیارد تومان از محل پس‌اندازهای قرض‌الحسنه با در نظر گرفتن دوره تنفس دو ساله و در اقساط پنج ساله جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور اقدام کند.

منبع:ایسنا





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir

به دنبال وقوع یک حادثه فنی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران، یکی از مهندسان این پالایشگاه قدیمی نفت حاشیه پایتخت ابتدا دچار گازگرفتگی شدید و سپس دار فانی را وداع گفت که دلایل این حادثه توسط این شرکت پالایشی در حال بررسی است. ن
 
علمدار بصیر:به دنبال یک حادثه فنی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران یکی از مهندسان این پالایشگاه قدیمی نفت حاشیه پایتخت دچار گازگرفتگی شدید شده و دار فانی را وداع گفت.
 
پیگیری مهر حاکی از آن است که این حادثه در زمان انجام یکسری تعمیرات فنی در راکتورهای واحد آیزوماکس شمالی پالایشگاه تهران حاصل شده است که گازگرفتگی (گاز نیتروژن) منجر به فوت یکی از مهندسان با سابقه این پالایشگاه نفت شده است.
 
به دنبال تماس مهر، شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران درباره جزئیات بیشتر از این حادثه، اعلام کرد: روز گذشته در زمان تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس (2) مرحوم مهندس قاسم حافظی یکی از کارشناسان خدوم و پرتلاش پالایشگاه شهید تندگویان به علت ورود به یکی از ظروف واحد که تحت فشار گاز مثبت ازت قرار داشته دچار گازگرفتگی می شود.
 
بر این اساس، با وجود تلاش گروه پزشکی مستقر در پالایشگاه نفت، این کارشناس نفتی فوت شده که هم اکنون علل این حادثه در حال بررسی است.  پالایشگاه تهران یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های قدیمی نفت ایران است که در سال 1347 با ظرفیت 85 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.  سال گذشته طرح توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید این واحد پالایشگاهی با هدف تولید محصولات نفتی با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا در مدار بهره برداری قرار گرفت.

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir

روزنامه لس آنجلس تایمز در واکنش به بازگشت ناگهانی تیم کشتی ایران از آمریکا نوشت گزارش رسانه‌های ایرانی نسبت به اینکه آمریکا نمی‌توانسته امنیت تیم کشتی ایران را تامین کند واقعیت ندارد. ک
 
به گزارش مهر،تیم کشتی آزاد ایران بامداد امروز در حالی به تهران بازگشت که قرار بود روز یکشنبه در دیدار دیگری با تیم کشتی آمریکا در لس آنجلس به روی تشک برود.  روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی هیچ توضیحی ندارند که چرا تیم کشتی ایران این کشور را ترک کرد. این اولین حضور تیم کشتی ایران در آمریکا از سال 2003 بود.
 
 این روزنامه به گزارش روز جمعه رسانه‌های ایرانی مبنی بر اینکه مقامات ایرانی نگرانیِ امنیتی در غرب آمریکا داشته‌اند واکنش نشان داد. "کرگ سسکر"، سخنگوی فدراسیون کشتی آمریکا، گفت: تنها چیزی که من می‌دانم این است که آنها جدول برنامه‌های خود را تغییر دادند و به ایران بازگشتند.  "جوردن باروفس"، کشتی گیر طلایی بازی‌های المپیک 2012 لندن هم در واکنش به ترک تیم کشتی ایران اظهار داشت: اینکه شنیدیم ایرانی‌ها به خانه بازگشتند خبر دلسردکننده‌ای بود. ما واقعا در این زمینه نمی‌دانیم چه باید بگوییم.
 
صرفنظر از روابط بین دولت‌های ایران و آمریکا، کشتی‌گیران این دو کشور روابط خوبی با هم دارند و آن هم به دلیل موفقیت آنها در عرصه کشتی و تاریخ بلندمدتی است که در کشتی دارند.  در جام جهانی تهران که فوریه گذشته برگزار شد، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، با کشتی گیران آمریکایی دست داد و با آنها عکس یادگاری انداخت.
 
لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: ایرانی‌ها 6 مسابقه از هفت مسابقه خود را بردند و رفتار جوانمردانه ای از خود در طول مسابقات نشان دادند و این چیزی است که به آن شناخته می‌شوند.  باروفس گفت: آنها هرگز کثیف کشتی نمی‌گیرند. صرفنظر از اینکه ببازند یا ببرند با کشتی‌گیران و مربیان حریف دست می‌دهند.  بر پایه این گزارش، این برای نخستین بار نیست که ایرانی‌ها در لحظه آخر از رقابت کنار می کشند به ویژه در بسیاری از رقابتها که حریفان اسراییلی پیش روی آنها قرار می گیرند. البته در این رقابتها هیچ کشتی گیر اسراییلی حضور نداشت.
 
وقتی ایرانی‌ها روز پنج شنبه تصمیم به بازگشت از آمریکا گرفتند فدراسیون کشتی آمریکا و مقامات دپارتمان این کشور تصمیم گرفتند آنها را از این تصمیم خود منصرف کنند.  "بیل شر"، یکی از مقامات پیشین کمیته بین المللی المپیک که در حال حاضر در کمیته حفظ کشتی در المپیک فعالیت می‌کند گفت: گفتگو های بسیاری با ایرانی‌ها در این خصوص انجام دادیم.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir
امام جمعه قم:
در انتخاب رئیس جمهور به ولایت‌مداری کاندیداها توجه شود/ تبیین اصل ولایت فقیه در مناسبت‌های مذهبی و ملی

امام جمعه قم گفت: در انتخاب رئیس جمهور باید دید کدام یک از کاندیداها اصل ولایت فقیه را مطرح می‌کنند و به آن پایبند هستند و نیز باید دید چه کسانی از سخن گفتن در این مورد پرهیز دارند.

خبرگزاری فارس: در انتخاب رئیس جمهور به ولایت‌مداری کاندیداها توجه شود/ تبیین اصل ولایت فقیه در مناسبت‌های مذهبی و ملی

علمدار بصیر:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مردم ایران با گوش جان آماده شنیدن مباحث مربوط به ولایت فقیه هستند اظهار کرد: ولایت فقیه ریشه اصلی نهضت اسلامی مردم ایران است.

وی افزود: در سلسله ولایت الهی از خداوند شروع و به پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) منتهی می‌شود و در عصر غیبت هم به ولی فقیه می‌رسیم و این مهم با استفاده از دلایل عقلی و نقلی ثابت شده بنابراین مردم باید با گفتار و رفتار خود ولی امر زمان را حمایت کنند تا آسیب نبینند.

امام جمعه قم با بیان اینکه هیچ عاملی نباید مانع از معرفی و تبیین ولایت فقیه در جامعه شود گفت: محور قیام 15 خرداد ولایت فقیه بود و شخص امام راحل نمادی از این اصل ارزشمند محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: چنانچه از قیام 15 خرداد غفلت کنیم و این نهضت را به درستی نشناسیم اصل ولایت فقیه را هم فراموش خواهیم کرد؛ امروز که شرایط انتخاباتی در کشور حاکم است باید دید کدام یک از کاندیداها اصل ولایت فقیه را مطرح می‌کنند و به آن پایبند هستند و نیز باید دید چه کسانی از سخن گفتن در این مورد پرهیز دارند و در هراس هستند که با این کار تعدادی از رأی‌های خود را از دست بدهند.

سعیدی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید تمرکز خود را بر روی اصل ولایت فقیه قرار دهند گفت: ولی فقیه موضوعی نیست که تنها یک نمونه مانند امام راحل داشته باشد بلکه پس از رحلت ایشان این اصل اساسی باقی ماند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر تبیین نقش ولایت در پیروزی انقلاب و تداوم آن عنوان داشت: در ماه رجب میلاد امام علی(ع) را در پیش داریم؛ خداوند می‌داند اگر علی مقام ولایت را در جامعه در دست می‌گرفت اسلام پیشرفتی اساسی می‌کرد اما کینه‌ورزان اجازه چنین کاری را ندادند.

وی با اشاره به اقدام یکی از سلفیون در به دندان کشیدن قلب یکی از سربازان سوری گفت: این اقدام وحشیانه نشان‌دهنده بغض و کینه دشمنان اسلام و تشیع نسبت به ولایت است.

سعیدی خاطرنشان کرد: چنانچه به بهانه‌های مختلف از ولایت صحبت نکنیم نمی‌توانیم این اصل را به خوبی در جامعه مطرح و پیاده کنیم؛ ولایت فقیه در پرتو ولایت ائمه اطهار(ع) شکل گرفته و اگر مفهوم ولایت را به درستی ترویج نکنیم ولایت فقیه هم به حاشیه رانده می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه ولی فقیه حرف اول و آخر را در نظام اسلامی می‌زند افزود: ولی امر زمان هیچ گاه بر اساس هوای نفس سخن نمی‌گوید زیرا در این صورت از مقام ولایت ساقط می‌شود؛ یکی از جلوه‌های مهم برنامه‌های مربوط به نیمه خرداد باید مطرح کردن اصل ولایت فقیه باشد اما از شعاری بودن و تکراری حرف زدن باید پرهیز کرد زیرا موجب سوء استفاده برخی افراد می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه برخی افراد به صورت آگاهانه یا غیر آگاهانه بخواهند سم‌پاشی کنند در صورت تبیین صحیح اصل ولایت فقیه موفق نخواهند شد.

سعیدی با تاکید بر بهره‌برداری از مناسبت‌های دینی و ملی به منظور ترویج و تبیین اصل ولایت گفت: رضایت خداوند و ولی امر از برگزاری صحیح مراسمات مذهبی و دینی موجب پیشرفت در ادامه مسیر خواهد شد.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir

مراسم فرش قرمز فیلم سینمایی «گذشته»، آخرین ساخته‌ اصغر فرهادی در جشنواره کن برگزار شد.

 
به گزارش ایسنا، در این مراسم که عصر روز جمعه (27 اردیبهشت) در کن برگزار شد، اصغر فرهادی به همراه علی مصفا، برنیس بژو، طاها رحیم (بازیگران) و دیگر عوامل اصلی فیلم «گذشته» با گذر از فرش قرمز، مورد استقبال «ژیل ژاکوب» مدیر جشنواره فیلم کن قرار گرفتند.
 
در نمایش اصلی این فیلم که در سالن «لومیر» برگزار شد لیلا حاتمی، پریا فرهادی و پریسا بخت‌آور نیز حضور داشتند.
 
پس از پایان فیلم، حاضران دقایق طولانی عوامل فیلم را تشویق کردند. فیلم «گذشته» در سه نمایشی که روز گذشته در جشنواره 66 فیلم کن داشت، مورد توجه قرار گرفت و بسیاری بخت آخرین ساخته اصغر فرهادی را برای گرفتن نخل طلا زیاد دانستند.
فیلم سینمایی «گذشته»، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی روز گذشته برای خبرنگاران در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و پس از آن، نشست نقد و بررسی‌ فیلم با حضور اصغر فرهادی، علی مصفا (بازیگر ایرانی فیلم)، برنیس بژو و طاها رحیم (دیگر بازیگران فیلم) برگزار شد.عکس های خبرگزاری های خارجی از حضور فرهادی و عوامل "گذشته" در جشنواهر کن را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir
پیشروی دلار و شتاب رونق اقتصادی در آمریکا، طلا را وادار به عقب نشینی 17 درصدی طی 5 ماه گذشته کرده است.
 
قیمت جهانی طلا، شب گذشته و در پی ثبت نرخ 1360 دلار و 20 سنتی به پایین ترین سطح در 26 ماه گذشته رسید.
 
در جریان معاملات آخرین روز هفته کاری گذشته بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا 25 دلارو 70 سنت کاهش یافت و حتی دقایقی بهای اونس طلا به پایین تر از 1360 دلار هم رسید. بدین ترتیب پایین ترین نرخ اونس طلا از ماه فوریه سال 2011 تاکنون به ثبت رسید.
 
 

یکی از مهمترین عواملی که مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا در روزهای اخیر شده، افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی است. ارزش دلار و قیمت طلا رابطه معکوسی با هم دارند و با افزایش ارزش دلار، قیمت طلا کاهش پیدا می کند.
 
لذا در پی افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا برای هفتمین روز متوالی با کاهش روبرو شده است.کاهش شدید ارزش ین در برابر دلار نیز یکی از مهمترین علل کاهش قیمت طلا بوده است. ارزش دلار در برابر ین به بالاترین حد خود از ماه اکتبر سال 2008 رسیده است. کاهش نرخ بهره بانکی اروپا برای نخستین بار از جولای 2012 میلادی نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش یورو داشته است. به طوری که ارزش یورو در برابر دلار نیز به پایین ترین حد طی 6 هفته اخیر رسیده است.
 
بهبود نسبی وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری این کشور که احتمال متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی پولی را افزایش داده، موجب تقویت ارزش دلار شده است. این مساله همچنین تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و افت تقاضای خرید طلا در برابر سهام شده است.
 
افزایش شاخص سهام در دیگر بازارهای مالی جهانی نیز تاثیر زیادی بر افت 6 درصدی قیمت طلا در 6 روز گذشته داشته است. به عنوان نمونه،شاخص های سهام بورس های آسیایی بدنبال انتشار اطلاعات مثبت اقتصادی از ژاپن روند صعودی در پیش گرفته اند.
 
در همین حال،بلومبرگ به نقل از رئیس بخش تحقیقات بازار بانک کردیت سوییس نوشت: "احتمال افزایش نرخ تورم طی ماه های آینده در اقتصاد جهانی به شدت کاهش یافته و به همین علت تقاضا برای خرید طلا رو به کاهش است."
 
وی پیش بینی کرد: "قیمت طلا طی 5 سال آینده به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید."
 
پیشتر خبرگزاری رویترز نیز خبر داده بود که SPDR، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا 0.43درصد از ذخایر طلای خود کاسته است. بدین ترتیب آغاز کاهش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری مهم دنیا نیز بر کاهش بیشتر قیمت طلا فشار می آورد. همچنین شورای جهانی طلا نیز طی گزارشی اعلام کرده که میزان تقاضای خرید فیزیکی طلا در سه ماهه اول سال2013میلادی 13درصد کاهش یافته است.
 
بدین ترتیب افزایش اخیر تقاضای طلا در بازارهای چین و هند نیز نتوانسته مانع از کاهش قیمت جهانی طلا شود. برخی کارشناسان معتقدند که با وجود ادامه روند نزولی قیمت طلا،بهتر است کسانی که در این بازار سرمایه گذاری کرده اند، اقدام به فروش طلا کنند و چندی بعد با قیمت های پایین تر طلای بیشتری بخرند. گفتنی است قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از 17 درصد کاهش یافته است.
 
منبع: خبرآنلاین




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir
مردم، کاندیدا را به واسطه جاذبه گفتمان می‌پذیرند و حمایت مردم از کاندیداها بر اساس برنامه‌های آنهاست نه تفاوت‌های ظاهری، آن هم با روبان‌های رنگی بر سر و دست.ی

علمدار بصیر:عباس خسروانی امروز شنبه 28/02/92 طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: نزدیک شدن به روز حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران،شور و اشتیاق و نشاط سیاسی در جامعه روز به روز پر رنگ تر می شود.پیش بینی ها از شکل گیری یک حماسه بزرگ سیاسی با حضور اکثریت قاطع مردم در پای صندوق های رای حکایت دارد.با توجه به نام نویسی کاندیدا های متعدد از طیف ها و جناح های مختلف سیاسی کشور احتمال برگزاری یک انتخابات پر شکوه و حماسی دور از انتظار نیست.همه باید در هر مسئولیتی که هستند تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات به کار ببندند و به آن به دیده یک تکلیف شرعی بنگرند.

در این میان خود کاندیداها باید در صف اول التزام به قانون و مقررات کشور در امر برگزاری انتخابات باشند چرا که همین افراد می خواهند مجری قانون در کشور باشند.لذا می بایست در وهله اول خود ملتزم به قانون باشند و در ایام منتهی به برگزاری انتخابات از بروز رفتار های شبهه ناک و خلاف قانون خودداری کنند.همه کاندیداها موظف هستند در ایام تبلیغات انتخابات پا را از حدود قانونی تعیین شده فراتر نگذارند و با احترام به قانون یک انتخابات قانونمدار را به نمایش بگذارند.یکی از مواردی که این روز ها پیرامون آن بحث می شود استفاده کاندیداها و ستاد های انتخاباتی آنان از رنگ های خاص است.در این باره این سئوال مطرح می شود که موضع قانون در خصوص به کارگیری رنگ چیست؟

به نظر می رسد قانون در این زمینه سکوت کرده است و موضعی ندارد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتخاب رنگ از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفته قانون نسبت به این مسئله ساکت است و خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد.

شاید علت این سکوت این باشد که استفاده از رنگ در تبلیغات انتخاباتی از سال 88 در کشور باب شد و تا آن زمان نمودی در فضای انتخاباتی کشور نداشت.در انتخابات سال 88 یک کاندیدای ریاست جمهوری رنگ سبز را برای خود برگزید و این رنگ به عنوان نماد آن کاندیدا به جامعه معرفی شد و بعد در جریان اغتشاشات و فتنه مورد سوء استفاده قرار گرفت.از آن زمان تا کنون که دوباره بحث انتخابات رونق گرفته و بحث رنگ برای کاندیداها مطرح شده قانونگذار در قبال آن موضعی نگرفته است.

با توجه به اینکه در انقلاب های مخملی اروپای شرقی از یک رنگ خاص برای سازماندهی مخالفان علیه حکومت استفاده شد و همچنین در انتخابات و فتنه سال 88 همان سناریو در کشور ما به اجرا درآمد باید به این موضوع به دیده تردید نگریست.همین تجربیات تلخ و ناگوار استفاده از رنگ های خاص در اغتشاشات اجتماعی باعث می شود که استفاده از رنگ در تبلیغات سیاسی کاندیداها شبهه ناک تلقی شود و باید نسبت به آن حساس بود.

اگر انتخاب رنگ مسبوق به سابقه نبود، تداعی جریان فتنه نمی‌شد اما این کار سابقه دارد و در کودتاهای مخملی صورت گرفته و جریان فتنه نیز در ایران رنگ سبز را انتخاب کرد و منتج به فتنه‌ای بزرگ شد.رهبری معظم از فتنه 88 به عنوان عمل زشتی یاد می‌کنند که خسارات زیادی را به نظام وارد کرده است؛ انتخاب رنگ که در سال 88 برگرفته از کودتاهای مخملی بود توسط جریان سبز استفاده شد و این جریان تمام مقدسات را از عاشورا گرفته تا آرمان قدس زیر پا گذاشت.

کسانی که در این انتخابات برای خود رنگ انتخاب کرده‌اند از همان جریان الگو می گیرند که کار غلطی است چرا که انتخاب رنگ از سوی کاندیداها میراث جریان فتنه است.اگر افرادی که برای خود رنگ انتخاب کرده‌اند چنانچه نظری هم نداشته باشند اما جامعه برداشت می‌کند که امری برگرفته از فتنه در حال وقوع است.

تجربه استفاده از نمادهای رنگین در کشور تجربه خوبی نبوده است.ریشه استفاده از رنگ قابل اتکا نیست.شاید اولین باری که از نمادهای رنگین استفاده شد در جریان‌های انقلاب‌های مخملین بود و گروه‌های مختلف شروع به استفاده از رنگ‌های خاصی کردند.

در ایران نیز در انتخابات 1388 از نمادهای رنگین استفاده شد که آثار خوبی را به همراه نداشت.از نظر قانونی هم‌اکنون منعی برای استفاده از نمادهای رنگین در انتخابات پیش‌بینی نشده است.خود نامزدهای انتخاباتی باید برآورد کنند و نسبت به آثار استفاده از رنگ به تحلیل درستی دست یابند و برای تبلیغات در انتخابات به جای رنگ از ابزارهای دیگری استفاده کنند.

تجربه ثابت کرده است که تحقق انقلاب رنگی در ایران امری محال است و دشمنان انقلاب از این مسیر به موفقیت دست پیدا نخواهند کرد.

انتخاب رنگ و برپایی انقلاب‌های رنگین در انتخابات نسخه‌‌ای کاملاً سطحی و بدلی برای نظام سیاسی کشور است که در هیچ دوره‌ای نمی‌تواند موفق باشد.کشورهای غربی و بیگانه هرچه تلاش کنند و برنامه‌هایی را طراحی کنند برای اینکه با بازی‌گردانی، صحنه‌آرایی و ابزار قراردادن عده‌ای مردم را از فضای شور و حماسی خارج و در نهایت تبدیل به مهره‌ای برای اهداف خود کنند،موفق نخواهند شد.

مدل‌هایی مانند انقلاب‌های رنگین که در کشورهای شرق اروپا جواب داده است به هیچ عنوان نسخه قابل اجرایی در کشور ما نخواهد بود، چراکه مردم کشور هوشیار و بیدار هستند و می‌توانند دست‌های پنهان را تشخیص دهند. ضمن آنکه مقام معظم رهبری روشنگرایانه موضوعات را تبیین می‌کنند و بصیرت مردم را افزایش می‌دهند.به دلیل هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت شریف ایران هیچ زمانی استفاده از رنگ و انقلاب‌های رنگین در کشور به بار نخواهد نشست.

استفاده از رنگ خاص به عنوان نماد در تبلیغات انتخاباتی برخاسته از فرهنگ سیاسی بومی ما نیست بلکه امری وارداتی و مختص دموکراسی های غربی است. حبیب الله عسگراولادی در این باره معتقد است:"انتخابات سال 88 نشان داد‏ رنگ‏‎‌‎آمیزی یک یا چند نامزد چه خساراتی برای «امنیت ملی» و «اقتدار ملی» دارد ما باید از میان رقابت‎‌‎های آ‎‌‎زاد، قانونی و سالم تصویری از یک نظام با ثبات و پرقدرت را در منظر جهانیان به نمایش بگذاریم. رنگ‎‌‎آمیزی کردن رقابت‎‌‎ها یک تئوری و نظریه داخلی نیست. این نظریه از اتاق‎‌‎های جنگ نرم دشمنان نظام علیه ملت ایران سر در می‎‌‎آورد و معنا و مفهوم آن آشتی‎‌‎ناپذیری اضلاع رقابت است".

از آنجا که نظام جمهوری اسلامی مفتخر به مردم سالاری دینی است و بنیانگذار یک نظام سیاسی دینی و نوین در جهان است نمی تواند این گونه مدل های انتخاباتی غربی را در دل خود هضم کند.بازی با رنگ ها در نظام مردم سالاری دینی جایگاهی ندارد و مردم هم از کاندیداهای ریاست جمهوری رنگ نمی خواهند بلکه از آنان برنامه و ارائه طریق برای حل مشکلات کشور می خواهند.انتخاب رنگ دردی را از دردهای جامعه ما دوا نمی کند بلکه به تفرقه و هرج و مرج و توجه اذهان به ظواهر کار منجر می شود و این برای کشور مضر است.

نماد هر فرد و کاندیدایی خودش است و پیام‌های افراد می‌تواند بهترین نماد باشد چرا که مردم به کاندیدا و برنامه‌های آن رأی می‌دهند.استفاده از نمادهای رنگین بوی کهنگی می‌دهد.از این رو بهترین اقدام تبلیغاتی ارائه برنامه‌ها از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری است.

کاندیداها باید در این میان به هواداران خود اعلام کنند که نیازمند انتخاب رنگ نیستند در صورتی که کاندیداها نخواهند کسی نمی‌تواند برای آنها رنگی را انتخاب و جعل رنگ کند.بی‌ تردید استفاده از رنگ منشاء کدورت‌ها و اختلافات می‌شود چراکه لزومی ندارد در سطح جامعه شهروندان از انتخاب و سلایق یکدیگر به واسطه استفاده از رنگ بخصوصی مطلع شوند.

غوغاسالاری و تشنج‌آفرینی مختص افرادی است که حرف مردم پسند ندارند.برخی سعی می‌کنند تا جو جامعه را متشنج و از این روش به حرف‌های غیر‌واقعی خود شکل واقعی ببخشند و شدت این جنجال‌آفرینی به اندازه‌ای پیش می‌رود تا قدرت تشخیص بین حقیقت و غیرحقیقت در میان مردم کاملا از بین برود.این‌گونه رفتار، شیوه‌ای است که احزاب غربی از آن استفاده می‌کنند و با ایجاد جو شانتاژ و دادن شعار‌هایی که اصلا قابل تحقق نیست، تنها برای عوام‌فریبی سعی می‌کنند که مردم را به سمت خود جلب کنند.

به‌ کارگیری این شیوه‌ها توسط هر فرد، جریان و گروه از دیدگاه دینی محکوم است و جامعه باید با طرد این مسائل، این افراد را از عرصه سیاست داخلی منزوی کند.

بر کاندیداها لازم است تا گفتمان خود را به طور شفاف برای مردم بیان کنند و برنامه های خود را برای اداره کشور اعلام نمایند و از غوغا سالاری و هیاهو بپرهیزند و اجازه ندهند در یک فضای آرام انتخاب خود را انجام دهند.تعیین این تیپ نمادها برای هواداران برگرفته از فعالیت احزاب سیاسی در غرب است و برخی بازیچه‌های سیاسی برای جلب مشارکت جوانان، اقشار سطحی و عادی از آن استفاده می‌کنند.این در حالی است که ما دارای فرهنگی دینی و منطقی انقلاب اسلامی هستیم و تمایز کاندیدا بر اساس گفتمان آنها تعیین می‌شود نه رنگ انتخاباتی، چراکه رنگ یک نماد کاملا بچه‌گانه و سخیف است و تعیین‌کننده هیچ چیز دیگری نیست.

رئیس جمهور آینده باید برنامه متقنی برای حل مشکلات جامعه داشته باشد.مردم کاندیدا را به واسطه جاذبه گفتمان می‌پذیرند و نشاط حمایت از آنها در ارتباط با رنگ، برنامه سیاسی آنهاست و آن برنامه است که در میان مردم تحرک ایجاد می‌کند نه تفاوت‌های ظاهری، آن هم با روبان‌های رنگی بر سر و دست.انتخاب رنگ نه تنها یک رفتار کودکانه، سخیف و فاقد ارزش است بلکه یک تقلید شکلی کاملا غیر موجه برای احزاب سیاسی در جامعه دینی محسوب می‌شود.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir
ســاده زیستی کلمه ای که دراین روزهای کشور، برخی سیاستمداران تنها با عنوان شعاری برای پیشبرد اهداف...
نامزدهای ریاست جمهوری با چه خودروهایی آمدند؟
علمدار بصیر:ســاده زیستی کلمه ای که دراین روزهای کشور، برخی سیاستمداران تنها با عنوان شعاری برای پیشبرد اهداف خود اســتفاده می کنند. این که ســاده زیستی یک رئیس جمهور چقــدر می تواند در پیشــرفت کشورى مانند ایران کمک کندپرسشی است که باید پاسخ آن را با کمی تامل پیدا کرد.

بسیاری از افراد که این دیدگاه را دارند با این تفکر پاســخ می دهند و می گویند شخصی که زمام امور مردم را در دست می گیرد باید از حال و روز افرادی که در ســطوح پایین جامعه نیز زندگی می کنند خبر داشته باشــد و حال آن ها را درک کند،که قطعا یک معیار وامتیاز برای هرجامعه انسانی است ودر این رابطه بی شک امام اول شیعیان، امیرالمومنین (ع) الگوی راستین ساده زیستی برای همه اعصارونسل های بشریت است.



ولی آنچه امروزه باید پرســید نسبت ساده زیستی در مسئو?ن کشور از حرف تا عمل است، اینکه از بین کسانی که در حرف وشعار خود را ساده زیست معرفی می کنند واقعا چقدر در عمل به آن پایبندند؟آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.

وقتی ســال 84 احمــدی نژاد با ماشــین پژو 504 خــود را وارد صحنه سیاســت کردوشــعار های عدالت محورانه را مطــرح کرد،در بخشی ازجامعه امید به بهبود اوضاع اقتصادی ایجادشــدو هیچ کس فکــرش را نمی کرد بعد از گذشت هشت ســال اوضاع کشور به سمتی رود که فشار اقتصادی منجر به اعتراض بخش زیادی ازجامعه و به ویژه مراجع عظام شــود.


معیارهای جدید انتخاب
 این در حالی اســت که "آیت ا... جنتی دبیر شــوراى نگهبان قانون اساســى در نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به اینکه صفاتى که در اصل 115 بــراى رئیس جمهور آمــده صفات خوبىاست؛ در آنجا گفته شده رئیس جمهور مذهبى و سیاسى باشد و تقوا را رعایت کند و مدیر و مدبر باشد،افزود: اگر این صفات را در حد با? بخواهیم، باید ســفارش بدهیم تا خدا با این خصوصیات چند نفر را براى ما بسازد و بفرستد.

آیت الله جنتی ادامه داد: شوراى نگهبان مى گردد کسى که حداقل شرایط را داشته باشــد انتخاب مى کند؛ کسى که همه این صفات را داشته باشد فکر نمى کنم پیدا شود.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور باید ساده زیست باشــد؛ این نمى شود که با بنز برود و بیاید و خانه آنچنانى داشته باشد؛ همچنین باید به طبقات محروم توجه کند و دلش به حال محرومان بسوزد".

کاندیداهای ریاسـت جمهوری چه خودروهایی وار می شوندچندی پیــش دروزارت کشــور نامزدهای ریاســت جمهوری از پیاده گرفته تا بنز ســوار برای ثبت نام، همه آمــده بودند.

برخی ها نیز ازوسایل «نقلیه دولتی» برای ثبت نام در وزارتکشور استفاده کردند. درجدول، خودروهایی که کاندیدها با آن تردد دارند و برخی به وزارت کشور آمدند را نشان می دهد.

از مردم اصرار از سیاستمداران انکار آن چه کــه در پی آمــد وســایل نقلیه ای است که سیاستمداران نامبرده با آن در انظار عمومی دیده می شــوند، اما آنچه که نا معلوم اســت حقیقت ماجراســت. در حالی که بارها توسط مقامات کشــور اع?م شــده است که مسئو?ن موظف هستند در آغاز کار در سمت جدید تمامى امــوال خود را اعــ?م کرده و در پایان نیز این مورد باید بررسی شود. 

این قانونی اســت که تا کنون مهجور مانده است و توجه چندانی به آن نمی شــود. البته نباید از یاد برد که تنها معیار ساده زیستی افراد مدل ماشین آن ها و آنچه کــه در مقابل چشــمان همگان است نمی تواند باشد.

کمااینکه نباید از یاد برد سمت های تعدادی از افراد قید شده با? از بابحفاظــت و امنیت جانی آن ها، وســیله نقلیه خاصی را می طلبد. اما همچنان شفاف نبودن وضعیت مالی سیاستمداران در کشور یکی از معض?ت قوه قضاییه اســت و عجیب نخواهد بود که این امر و ثبت نکردن اموال و دارایی های اشــخاص، نتیجه ای چون اعتراض بی صدای یک نامزد از میان مردمان عادی که با اســب و درشــکه در مقابل تا?ر ثبت نام از نامزدهای ریاســت جمهوری یازدهم حضــور یافت.

در همین حال افکار عمومی همواره نشــان داده است که می خواهد حیاط خلوتی را که جمعیاز سیاســتمداران برای خــود تعریف کرده اند رمز گشــایی کند و ت?ش چندباره تعدادی از مسئو?ن که در پی تقاضای افکار عمومی برای ثبت اموال سیاســتمداران ت?ش کــرده اند، بی نتیجه باقی مانده است.

دکتریـن سـاده زیسـتی از دیدگاهامام(س)
در رابطه با ساده زیستی امام راحل(س) نیز تاکید فراوانی داشته اند و بارها براى اثبات این دکترین خود، سندى به گویایى تاریخ داشتند.

سندى که برگ برگ تاریخ دیروز و امروز مهرتأیید بر آن مى زند. طبق این دکترین، هرکس طعم رنج را نچشــیده باشــد، نمى تواند طعم عدالت و مساوات را به جامعه بچشاند؛ و هرکس خوى کاخ نشینى داشته باشد، نمى تواند درد و داغ کوچ نشینان را احساس کند.

امام راحل در یکى از ســخنرانى هایش، نگرانــى خود را از مســئو?نى که در خانه هاى مجلّل آرمیده و رنج پابرهنگى را نکشــیده انــد، ابراز نموده، حضور آنان را در پست هاى کلیدى، خطرناک خوانده و مى فرماید: نباید به مســئولیت هاى کلیدى تکیــه کنند که اگر بــه آن جا راه پیدا کنند، چه بســا انق?ب را یک شبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند.

براساس شیوه هاى امام، ســاده زیستى رابطه اى تنگاتنگ با مبارزه و جهاد دارد و کسانى کهّ جامعه را به ســوى تجم ّ ل گرایى و لذت طلبى رهنمون مى کننــد در حقیقت بر اســتق?ل، جهاد و فداکارى براى اســ?م و ایــران نقطة پایان مى گذارند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیا خواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شــوند و تنها آن هایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعافرا چشیده باشند. فقرا و متدیّنین بى بضاعت، گردانندگان و برپادارنــدگان واقعى انق?ب ها هستند.

مرجع : روزنامه قانون




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/2/28 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون