سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طی آن، نیسان تیانا صدر جدول رده بندی را حفظ کرد، تندر-90 به رده دوم رسید و پراید نیز همچنان در انتها باقی ماند. همچنین پژو 206 ایرانی نیز در اولین حضورش، رده چهارم را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال عجیب‌ترین اتفاق رخ داده در گزارش کیفی فروردین‌ماه را باید کاهش چشمگیر خودروهای تحت بررسی دانست،به نحوی که در آن تنها 12 خودرو به چشم می‌آید. آب رفتن خودروها در گزارش کیفی ارائه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،احتمالا بیشتر با شرایط خاص تولید در فروردین‌ماه در ارتباط است، چه آنکه در این ‌ماه معمولا «تولید» اوضاع مناسبی ندارد و برخی خودروها با کاهش و حتی توقف تولید روبه‌رو می‌شوند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران سطح کیفی خودروهای کم تیراژ و فاقد تیراژ را مورد بررسی ماهانه قرار نمی‌دهد و از آنجا که در فروردین امسال مشکلات تولید بیش از پیش شده و تولید خودروها افت کرده و حتی در برخی موارد متوقف شده است، تنها 12 محصول مورد بررسی کیفی قرار گرفته‌اند.

در گزارش‌های کیفی قبلی معمولا نام خودروهایی مانند «مگان»، «ماکسیما»، «سوزوکی گرندویتارا» و «پژوپارس» در جدول رده بندی کیفی به چشم می‌آمد، اما گزارش فروردین‌ماه خالی از آنهاست و این موضوع اتفاقا با شرایط تولیدشان در‌ماه قبل، همخوانی دارد.

در این بین، ماکسیما که همواره در رده‌های بالای جدول قرار داشت، کلا از رده تولید خارج شده و به همین دلیل دیگر جایی در گزارش کیفی خودروها ندارد. مگان نیز که همواره جزو خودروهای صدرنشین بوده، در فروردین‌ماه هیچ تولیدی نداشته و طبعا راهی نیز به جدول کیفی این‌ماه نیافته است. طبق آمار، سوزوکی ویتارا و پارس نیز تیراژ بسیار پایینی در فروردین‌ماه داشته‌اند و احتمالا از همین رو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نام آنها را در گزارش کیفی خود نگنجانده است.

عدم حضور خودروهایی مانند ویتارا و مگان و البته مزدا، سبب شده تندر-90 و پژو 206 تا رده‌های بالایی جدول صعود کنند، هرچند این دو خودرو در رده بندی‌های قبلی نیز وضع مناسبی داشتند و حالا جایگاه شان را ارتقا یافته می‌بینند.
اما یکی دیگر از نکات عجیب گزارش کیفی فروردین، عدم حضور تیباست، خودرویی که در اولین‌ماه سال حدود 1000 دستگاه تولید داشته و مشخص نیست چرا در جدول رده بندی کیفی جایی ندارد. همچنین هیچ کدام از محصولات ایران خودرو خراسان نیز در گزارش کیفی فروردین‌ماه جایی ندارند و احتمالا این موضوع نیز با وضع تولید در این شرکت مرتبط است. ایران خودرو خراسان علاوه بر ویتارا، پژو پارس و 405 را نیز به تولید می‌رساند که نام هیچ کدام در گزارش فروردین‌ماه به چشم نمی‌آید.

شرکت بازرسی در گزارش جدید خود به بررسی افت و خیز کیفی معیارهای کیفیت نیز پرداخته است. بر این اساس، در بخش عیوب فنی و عملکردی (مانند تعلیق و موتور و ترمز) خودروهای سواری، سایپا X131 و لیفان 620 بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند. از طرفی شاهد بهبود 5/27 درصدی میانگین نمره منفی در این بخش، نسبت به‌ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای تندر-90 پارس خودرو و MVMX33 است.

در بخش تزئینات و مونتاژ نیز خودروهای سمند، MVMX33 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را به خود می‌بینند. در ضمن شاهد بهبود 5/6 درصدی میانگین نمره منفی این معیارها نسبت به‌ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر را تندر-90 ایران خودرو و MVM530 دارا هستند.

در بخش بدنه، اما سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند. در این بخش میانگین کیفیت نسبت به گزارش اسفند ماه، 2/12 درصد افت کرده است که تندر-90 ایران خودرو و MVM530 بیشترین سهم را در این ماجرا داشته‌اند. در بخش رنگ نیز سایپا X131 پارس خودرو ، MVMX33 و Voleex C30 بیشترین نمرات منفی را به خود می‌بینند. در این بخش نیز شاهد تنزل 6/9 درصدی نسبت به‌ماه قبل هستیم که خودروهای MVMX33 و پژو 405 نقش بسزایی در این روند نزولی دارند.

ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به رشد 5/60 درصدی داشته‌اند که عمدتا به خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو می شوند. در کل، اما میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در فروردین نسبت به اسفند ماه، رشدی 3/3 را تجربه کرده است.

صعود تندر به رده دوم
اما ببینیم روند کیفی خودروها در فروردین‌ماه امسال به چه شکل بوده و چه افت و خیزی گریبان 12 خودرو تحت ارزیابی را گرفته است.

در این بین، نیسان تیانا باز هم صدر جدول را در اختیار گرفته و تنها 3/3 نمره منفی دارد که همه آن به بخش رنگ مربوط می‌شود. پشت سر تیانا به تندر-90‌ها می‌رسیم و این در شرایطی است که مدل پارس خودرویی تندر تنها با نیم نمره منفی کمتر، دوم شده و همتای ایران خودرویی‌اش نیز رده سوم را در اختیار دارد. تفاوت کیفی میان این دو تندر باز هم به چشم می‌آید به نحوی که مثلا تندر ایران خودرو کیفیت بهتری در «تزئینات داخلی و خارجی» نسبت به تندر پارس خودرو دارد، اما از آن سو پارس خودرویی‌ها نیز توانسته‌اند تندر بهتری را از لحاظ «رنگ» تولید کنند.

رده چهارم جدول رده بندی کیفی اما به پژو 206 ایرانی اختصاص یافته، خودرویی که هنوز به خیابان‌های کشور نرسیده است. این محصول تنها در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند و در معیارهای فنی مانند موتور و ترمز و تعلیق هیچ نمره منفی کسب نکرده است. نمره منفی بدنه این خودرو 9 گزارش شده و رنگ و تزئینات آن نیز به ترتیب نمره‌ای برابر با 3 و 15 کسب کرده‌اند. 206 ایرانی اگر 15 نمره منفی فعلی را در تزئینات داخلی و خارجی نداشت، حالا بالاتر از تندر-90 قرار می‌گرفت و دومین خودرو باکیفیت داخلی به شمار می‌رفت. با این حال باید دید 206 ایرانی چه زمانی به بازار می‌آید و اقبال آن نزد مشتریان تا چه اندازه بلند خواهد بود؟ این خودرو البته هنوز تعیین قیمت نشده و ایران خودرو و مشتریان منتظر شورای رقابت هستند تا قیمت نهایی آن را مشخص کند، هر چند ظاهرا بحث بر سر 31 میلیون تومان است.

از پژو 206 که بگذریم، با چهار محصول چینی در رده‌های پنجم، ششم، هفتم و دهم روبه‌رو می‌شویم که بهترین آن Voleex مدل C30 است. این محصول که رده پنجم جدول رده بندی را در اختیار دارد، البته در تمام معیارها نمره منفی کسب کرده و بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود. این محصول همچنین در بخش رنگ نیز نمره منفی بالایی به خود می‌بیند، هر چند بهترین سیستم تعلیق و موتور را بین خودروهای چینی تحت ارزیابی داراست. پس از Voleex، به لیفان مدل 620 در رده ششم جدول برمی‌خوریم، خودرویی که علاوه بر نفوذ آب، در تجهیزات الکتریکی نمره منفی به خود نمی‌بیند و در بین معیارهایی که امتیاز منفی کسب کرده، بدنه و رنگ رکورددار به حساب می‌آیند. نمره منفی سیستم تعلیق این محصول مانند بیشتر خودروهای چینی بالاست.

جدول کیفی فروردین‌ماه البته دو خودرو چینی دیگر را به نام‌های MVM مدل 530 و MVM مدل X33 نیز در خود جای داده است که اولی در رده هفتم و دومی در رده دهم جای دارد. مدل X33 تنها در سه معیار بدنه، تزئینات و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند که در این بین، تزئینات و بدنه رکورددار هستند.

همچنین مدل 530 نیز که رده دهم را در اختیار دارد، تنها در سه معیار سیستم موتور، تزئینات داخلی و خارجی و بدنه حائز نمره منفی شده است که بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود.

سری هم اما به پژو 405 و سمند بزنیم و سپس سراغی از پراید بگیریم. سمند که رکورددار کاهش تولید خودروهای سواری در فروردین‌ماه است، رده نهم جدول را در اختیار دارد و به جز ترمز و نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. جدول کیفی فروردین‌ماه دیگر دو مدل پژو 405 را مهمان خود نمی‌بیند و تنها 405 تولید جاده مخصوص در آن به چشم می‌آید. این محصول به جز نفوذ آب، موتور و صداهای غیرعادی در سایر معیارها نمره منفی دارد و بیشترین آن به تزئینات داخلی و خارجی مربوط می‌شود. اما به انتهای جدول برویم و ببینیم میهمانان همیشگی آن در فروردین‌ماه چه شرایط کیفی داشته‌اند.

در گزارش جدید، تنها دو مدل از پراید یعنی 131 پارس خودرو و 131 سایپا حضور دارند که اولی کیفیت بهتری را داراست. پراید پارس خودرو نه تنها در تمام معیارها نمره منفی به خود می‌بیند بلکه بیشترین آب نیز در آن نفوذ می‌کند و بیشترین صداها نیز در آن می‌پیچد. رنگ این محصول نیز کمترین کیفیت را بین خودروهای تحت ارزیابی فروردین‌ماه داراست. همچنین پراید سایپا نیز که آخرین عضو جدول کیفی فروردین‌ماه به شمار می‌رود، در تمام معیارها نمره منفی کسب کرده است. این خودرو در تجهیزات الکتریکی و سیستم موتور بیشترین نمرات منفی را بین خودروهای تحت ارزیابی به خود اختصاص داده است. f





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

سعید ابوطالب از چهره‌های فرهنگی که دستی هم بر سیاست دارد با نگاهی به وضعیت فرهنگی کشور از دولت سازندگی تا امروز گفت: هنوز گفتمان فرهنگی در کشور حاکم نشده و گفتمان غالب، جاده‌سازی و در نهایت سینماسازی است. ب
 
علمدار بصیر:سعید ابوطالب کارگردان و فیلمساز فیلم‌های مستند و از اصولگرایان مستقل محسوب می شود."رقص فقر" و "اقلیت و اکثریت" از جمله فیلم های مستند وی است و هم‌اکنون هم مجموعه "رالی ایرانی" را به عنوان تهیه‌کننده راهی بازار کرده است.
 
ابوطالب پس از حمله آمریکا به عراق به همراه یک گروه فیلمبرداری به این کشور رفت و همراه یکی دیگر از اعضای گروه، توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد. دوران بازداشت این مستندساز حدود چهار ماه طول کشید و پس از آزادی و بازگشت به ایران به عنوان یک چهره فرهنگی اصولگرا معرفی شده و در مجلس هفتم به کرسی نمایندگی رسید.
 
وی در این گفتگو گفتمان غالب کشور را توسعه ابزارها معرفی می کند که منجر به توسعه فرهنگ نمی‌شود و معتقد است مدیران و مسئولانی که در عرصه فرهنگ و هنر کشور فعال هستند تخصص و اطلاعات لازم را ندارند. این مستندساز همچنین درباره نامزدهای ریاست جمهوری و اینکه تقریبا هیچ یک از آنها برنامه مشخصی در حوزه فرهنگ ارائه نکرده‌اند، می‌گوید معیشت مردم در این سال‌ها آنچنان سخت شده است که همه کاندیدها تمرکز خود را بر رفع مسایل اقتصادی و در نهایت سیاست خارجه گذاشته‌اند و فرهنگ برای آنها امری ثانویه محسوب می‌شود.
 
به همین بهانه و برای مروری بر کارنامه فرهنگی دو دلت نهم و دهم با او گفتگویی داشته‌ایم.
 
آقای ابوطالب وضعیت فرهنگ و هنر کشور را در شرایط موجود چگونه ارزیابی می‌کنید و به نظر شما عرصه فرهنگ و هنر در این سال‌ها چقدر رشد کرده است؟
ما در عرصه فرهنگ و هنر در هشت سال گذشته نه تنها رشد نداشتیم بلکه در حوزه‌های مختلف هنری مثل سینما، تئاتر، موسیقی و ... سقوط هم کرده‌ایم.
 
اگرچه در دولت‌‌های قبل از دولت نهم، برنامه‌های توسعه‌ای اقتصادی و در خوشبینانه‌ترین حالت اجتماعی و یا سیاسی بود ولی بعضی از برنامه‌ها تا حدی به توسعه ابزار فرهنگ و هنر مثل ساخت سینماها، واردات لوازم صوتی و تصویری و ایجاد شرکت های تصویری منجر شد که البته این امر هم ربطی به توسعه فرهنگی ندارد و بیشتر در عرصه توسعه کمّی و ابزاری شاهد توسعه فرهنگی بودیم البته مدیران بهتری هم مسئولیت داشتند.
 
توسعه فرهنگی یعنی تعمیق باورها و ارزش‌های ملی و اسلامی مردم اما در دولت‌های نهم و دهم اقتصاد فرهنگ و مسایل فرهنگی توسعه‌ای نداشت و حتی برنامه و اصلا تعریفی از فرهنگ نداشتیم. صداهای متفاوتی از مسئولان دولت فعلی شنیده می‌شود. یک نفر از خواننده‌های لس آنجلسی دعوت می کند، روزنامه‌ای ار طرف وزیر ارشاد بسته می شود، شخص دیگری از کوروش و داریوش می گوید. هر کسی حرفی می‌زند. این حرف‌های متناقض به نوعی آنارشیسم و هرج و مرج فرهنگی را در بر داشت. افرادی که هیچ شان و جایگاه و تخصصی در امور فرهنگی ندارند پول گرفتند و تریبون بدست آوردند. از آن طرف فیلمسازان، موزیسین‌ها و سایر هنرمندان و افراد آکادمیک عرصه هنر مهجور ماندند.
 
مجلس چطور عمل کرده است؟ آیا همه مشکلات و کمبودهایی که در عرصه هنر وجود دارد به دولت‌ها مربوط می‌شود؟
مجلس شان تقنینی و نظارتی دارد و به اندازه دولت مقصر است. کمیسیون فرهنگی در این هشت سال فقط گه‌گاهی اعتراض کرده است. اعضای کمیسیون فرهنگی از مسایل فرهنگی کمتر اطلاع و تخصص دارند. فرهنگ به حال خودش رها شده است. اگر هم کاری در حوزه موسیقی و فیلم و... انجام می‌شود به خاطر خون جگر خوردن‌های اهالی فرهنگ و هنر است و فقط ذوق و انگیزه هنرمندان این عرصه بوده که باعث شده فعالیت‌های هنری شکل بگیرد.
 
اگر بخواهید به نوعی حوزه فرهنگ و هنر را در این سال‌ها آسیب‌شناسی کنید و برای دولت‌های بعد راهکار بدهید چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
حوزه فرهنگ فضایی باز و آزاد البته در چارچوب قوانین را می‌طلبد. فضایی که نیازمند فکر و مباحثه و تضارب آرا و افکار است. دولت نباید درباره بسیاری از موضوعات فرهنگی سخت گیری می‌کرد و یا برخوردهای انتظامی و امنیتی نشان می‌داد. حوزه فرهنگ باید مدیران و متخصصان خود را داشته باشد. رییس‌جمهور در حوزه فرهنگ صاحب تئوری نبود. از طرف دیگر هنرمندان انتظار دارند افرادی را از خودشان در بدنه دولت ببینند. رییس جمهور باید به جامعه هنری متصل باشد و مشاوران متخصص در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد. اما آنچه که در کارنامه دولت دیده می شود این است که مدیران تجربه و سابقه ارزشمندی ندارند و این به سطوح پایین تر هم سرایت می کند. بیان این حرف ها به معنای دفاع از دولت های قبلی نیست اما در دولت‌های قبلی مدیریت به دست افرادی بود که با مسایل و موضوعات فرهنگی در ارتباط بودند.
 
با توجه به اینکه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک هستیم از نامزدهای فعلی هم هیچ برنامه منسجم فرهنگی دیده نمی شود. کاندیداها بیشتر به مسایل اقتصادی و سیاسی متمرکز شده‌اند و فرهنگ در اولویت برنامه‌هایشان قرار ندارد. شما چه انتظاراتی از دولت یازدهم در امور فرهنگی دارید؟
کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های فرهنگی مشخص در حوزه کتاب، تلویزیون، سینما و ... داشته باشند. باید این حوزه‌ها را آسیب‌شناسی کرده و تئوری داشته باشند. در حال حاضر در اطراف کاندیداها چهره ها و شخصیت های فرهنگی دیده نمی‌شود و کاندیداها تیم‌های فرهنگی خود را معرفی نمی کنند. مسایل اقتصادی آنقدر اهمیت پیدا کرده است که مردم به مسایل دیگر نمی‌رسند. دولت در این سال‌ها آنچنان عمل کرده است که برای توده مردم هم مسایل اقتصادی اولویت بیشتری دارد.
 
مردم کسی را می خواهند که به نیازهای اقتصادی آنان توجه کند و بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود را رفع کند. برای همین هم کاندیداها فرهنگ را یک نیاز ثانویه فرض می‌کنند. آنها توجه نمی‌کنند که فرهنگ و هنر ابزار توسعه کشور و یا ایجاد یک تمدن بزرگ است بنابراین ما بیشتر افرادی را در کنار کاندیداها می‌بینیم که تکنوکرات و عملگرا هستند.
 
به نظر شما با شرایط موجود در عرصه فرهنگ و هنر چقدر به تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب نزدیک هستیم؟

فرهنگ در راس انقلاب ما قرار داشت. مشکل ما نان و آب نبود و شعارهای اقتصادی شعارهای توده‌ای‌ها بود بنابراین انقلاب ما یک انقلاب کاملا فرهنگی است و نه طبقاتی. متاسفانه این زیرساخت‌ها از دوران سازندگی بنا نشد و در دولت‌های بعدی و مخصوصا دولت دهم به انحراف رفت زیرا رییس‌جمهور و اطرافیانش شناخت کافی از فرهنگ ندارند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فرهنگ بسیار مظلوم واقع شده است. البته نهادهای دیگر هم کم‌کاری می‌کنند حوزه هنری، کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... اما این میان دولت به دلیل اینکه ابزار و بودجه در اختیار دارد بیشتر مسئول است.
 
خود شما هم زمانی در مجلس بودید آیا توانستید در آن زمان کاری را پیش ببرید؟
من در مجلس هفتم به همراه عماد افروغ تلاش های زیادی کردیم و به نظرم دوران موفقیت‌آمیزی بود اما بدنه کمیسیون فرهنگی با ما همراه نبود. کسانی که در کمیسیون فرهنگی فعالیت دارند باید در حوزه فرهنگ تخصص داشته باشند اما این امر در میان نمایندگان مجلس کمتر دیده می شود. گفتمان فرهنگی هنوز در کشور حاکم نشده است. گفتمان غالب، جاده‌سازی و حداکثر سینماسازی است. مدیران و مسئولان فکر می‌کنند توسعه فرهنگی یعنی توسعه ابزار فرهنگی و بعد نهایتا شروع می کنند به ساخت سالن سینما و یا موسسات فرهنگی بر پا می کنند.

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بر این باور هستیم که دولت مانند ماشینی ضعیف و ناتوان است و باید تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می شود را از سر راه برداریم؛ ماشین دولت باید به گونه ای باشد که ظرفیت آحاد جامعه را در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ در بر بگیرد و بتواند ایجاد فرصت کند. س
 
به گزارش مهر،سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر دیروز با حضور در حسینیه شهدای دوکوهه و در جمع اعضای ستاد دانشجویی "مقاومت رمز پیشرفت" درباره تبلیغات انتخاباتی گفت: توجه داشته باشید که هرگونه رفتار انتخاباتی ما در انتخابات خودش موضوعیت دارد. رفتار ما باید در انتخابات یک رفتار نمونه باشد. اولین گام برای تحقق اهداف انقلاب تبلغات انتخابات است؛ در اولین گام باید تلاش مان را نشان دهیم و ادعاهایی را که داریم باید در اولین گام که همان تبلیغات است نشان دهیم؛ لذا از همه شما عزیزانی که لطف دارید و با یک نگاه تکلیف مدارانه در این جا حاضر شدید، صمیمانه خواهش می کنم در هیچ مسیری از گام هایی که بر می‌دارید و هر حرکتی که انجام می‌دهید آخرت خودتان را به دنیای دیگران نفروشید.

وی افزود: در همین تبلیغات انتخابات که می‌خواهیم وارد شویم باید گفتمان، گفتمانی نمونه باشد تا بتواند الگویی باشد برای دوره های بعد انتخاباتی و یک کار سالم تبلیغاتی انجام دهیم. در این انتخابات دو محور اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و آنچه دنبال می کنیم حول این دو محور است که هم برای شما و هم برای مردم بعدا توضیحات کامل را ارائه خواهم داد.
 
جلیلی عنوان کرد: محور اول این است که ما با این باور وارد انتخابات شده ایم که اعتقاد داریم گفتمان انقلاب اسلامی، همانی است که حضرت امام(ره) به یادگار گذاشته اند و گفتمانی که مقام معظم رهبری علمدار آن هستند و دنبال می کنند. این گفتمان برای شئون مختلف جامعه، برای نسل های مختلف به خصوص در عرصه حکومت حرف دارد و ما بر این باور هستیم که این گفتمان هر میزان که تحقق و عینیت پیدا کند در مقابل گفتمان های رقیب می تواند موجب تعالی و پیشرفت شود، می­تواند خیر دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد. این یک باور است و حتی می‌توان گفت که باور نیست و عینا یک تجربه است. این باور در عرصه های مختلف به تجربه ثابت شده است. باور ما بر این است  «استجیبوا لله و لرسول و اولی الامر منکم» و می­توان گفت که این گفتمان، حیات را می­تواند برای ما به ارمغان بیاورید.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجربه سی و چند سال اخیر نشان داده است هرچه ما به این باور نزدیک تر شده ایم به همان مقدار حیات مان در مسائل مختلف بیشتر بوده است. اما هنری که ما باید داشته باشیم،  این است که تلاشمان  فقط در حد باور  نباشد؛ بلکه باید به عنوان یک موضوع راهبردی به آن نگاه کنیم. باید تلاش ما این باشد که این باور با مثال های عینی و در حوزه های مختلف تحقق پیدا کند و اگر کاری کنیم که افکار عمومی نسبت به این باور اقناع شود پیروزی را به دست آورده ایم.
 
وی با طرح این سوال که آیا امروز مقاومت می تواند برای کشور ما پیشرفت به همراه بیاورد یا مصالحه؟ افزود: این خودش یک بحث جدی است و بحث های زیادی می توان بر روی آن انجام داد و تقاضا دارم خود شما به عنوان نخبگان این جامعه روی این موضوع بحث کنید و در هر جا که لازم است روی آن صحبت کنید و این بحث را در عرصه های  مختلف پیش بکشید و از آن دفاع کنید.
 
جلیلی گفت: ما به این باوریم که گفتمان هایی که از این بحث زاویه می‌گیرند؛ زاویه از همان چیزی که باید مبنای انقلاب اسلامی باشد، این زاویه گرفتن از خط اصلی، به همان نسبت موجب پس رفت، ارتجاع و عقب ماندگی جامعه ما می شود. اتفاقا تجربه چندین ساله انقلاب نشان می‌دهد که هر چقدر به خط اصلی نزدیک تر شدیم تعالی و پیشرفت ما نیز  بیشتر بوده است. گفتمان انقلاب اسلامی، همیشه تعالی و پیشرفت را برای ما به همراه داشته است و ان شاءلله باید در عرصه انتخابات به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد.
 
وی افزود: محور دیگر که اهمیت ویژه دارد و از شما عزیزان هم می خواهم که در این موضوع تأمل داشته باشید توجه به جایگاه و کارآیی دولت است. ریاست جمهوری در حقیقت رئیس قوه مجریه است و قوه مجریه یا همان دولت به مثابه ماشین است که این ماشین باید برنامه ها، حوادث، و همین گفتمان انقلاب اسلامی که امروز شکل پیدا کرده است را در قالب قانون، برنامه، چشم انداز، سیاست های کلی درآورد و آنها را به نتیجه برساند.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت آینده باید کارهای زیادی انجام گیرد و ما بر این باور هستیم که این ماشین ضعیف و ناتوان است و برنامه اول ما باید این باشد که تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می شود را از سر راه برداریم و ثانیا ظرفیت هایی را به کار بگیریم که این ماشین با سرعت بیشتری در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند. امروز ماشین دولت باید به گونه ای باشد که ظرفیت آحاد جامعه را در صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ در بر بگیرد و بتواند ایجاد فرصت کند.
 
جلیلی گفت: ما معتقدیم اگر این نگاه در سیاست خارجی وارد شود، موجب پیشرفت کشور در همه عرصه ها می شود. همین موضوع باید در اقتصاد، در بانک‌های ما و سایر عرصه‌های کشور ما نیز وارد شود. ظرفیت های دولت نباید به مثابه ماشینی باشد که تمام بودجه کشور صرف یک بخش خاصی از آن شود. باید به گونه ای باشد که برای بخش های مختلف مثالهای مشخص و عینی ارائه داد. ما معتقدیم این گفتمان کاراست و وقتی که در ارگانی کاری انجام نمی شود یا ادعا می کنند که این گفتمان جواب نمی دهد؛ مطمئنا ساختار آن سازمان تناسبی با این گفتمان نداشته است.
 
وی ادامه داد: این بحث بسیار مهم است و باید هدفی را که داریم تبیین کنیم، سپس باید باور عمومی ایجاد شود تا گامی که بر می داریم گامی در جهت پیشرفت و تعالی کشور باشد. از شما خواهش می کنم بر رو ی این سه محوری که دوباره خلاصه اش را برای شما می گویم تأمل کنید.
 
اولین محور: در بحث های تبلیغات و انتخابات تمام تلاش تان را بگذارید که یک مدل نمونه و الگو را ارائه دهید. تبلیغاتی که از واقعیت و حقیقت به دور است و نیز از تبلیغات کاذب که بر پایه ثروت درست شده باشد به شدت اجتناب نمایید؛

دومین محور: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی است که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف با مثال های عینی نشان دادند که این گفتمان می‌تواند در جهت پیشرفت و تعالی کشور با یک سرعت مناسب کاربرد داشته باشد؛

سومین محور: رئیس جمهور که در رأس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید بتواند آنچه موجب عدم پیشرفت این گفتمان است و ایرادهایی را که مانع تحقق آن می شود را بر طرف کند و آن مواردی را که موجب سرعت و شتاب برای دستیابی به این گفتمان است فراهم نماید.  امیدوارم که این سه محور را در این مدت مانده به انتخابات به صورت گفتمان عمومی در آورید.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

رئیس جمهور سوریه با اعلام اینکه غرب و آمریکا حق ندارند درباره بقا و یا عدم بقای او در قدرت اظهار نظر کنند" گفت: تنها مردم سوریه هستند که در انتخابات سال 2014 در این باره تصمیم می گیرند. ی
 
علمدار بصیر: بشار اسد در گفتگو با روزنامه آرژانتینی "کلارین" اعلام کرد که سلاح شیمایی سلاح کشتار جمعی است و سوریه از آن استفاده نمی کند. رئیس جمهور سوریه گفت: کسانی که فکر می کنند از این نوع سلاح در سوریه استفاده می شود پس چرا تعداد کشته ها تنها در 10 نفر خلاصه می شود؟ این در حالی است که در صورت استفاده از این نوع سلاح، هزاران نفر کشته می شوند.

وی با تاکید بر اینکه "در مقابل آمریکا و غرب خواهد ایستاد و کناره گیری نخواهد کرد" گفت: من نمی دانم که جان کری و یا هر مسئول دیگر غربی چگونه به این نتیجه رسیده است که می تواند به جای ملت سوریه درباره کناره گیری و یا عدم کناره گیری یک نفر سخن بگوید. وی با بیا اینکه "تنها مردم سوریه هستند که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2014 می توانند بقا و یا عدم بقای یک نفر را تعیین کنند" تاکید کرد: این انتخابات در فضای دموکراتیک و با حضور ناظران بر انتخابات از کشورهای دوست مانند چین و روسیه برگزار خواهد شد.
 
اسد گفت: دولت‌های غربی بدون توجه به تلفات و خسارات جنگ داخلی در سوریه به دنبال براندازی دولت وی هستند و به جای توقف درگیری ها به دنبال شعله ور کردن آتش بحران هستند. بشار اسد در ادامه اخبار منتشر شده درباره تعداد 70 هزار کشته در سوریه طی دو سال گذشته و همچنین تجهیز ارتش سوریه به سلاح های روسی را تکذیب کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: مخالفان هسته واحدی ندارند  بلکه متشکل از گروه‌ها و باند‌های متفاوت هستند که هر یک برای خود فرمانده و رئیس دارند.  اسد ادامه داد: چه کسی می‌تواند هزاران گروه را با هم متحد کند؟ ما نمی‌توانیم درباره برنامه کاری یک حزبی که نمی شناسیم و نمی دانیم آنها چه کسانی هستند،بحث و گفتگو کنیم.
 
رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: دمشق از کنفرانس بین المللی آینده درباره سوریه موسوم به "ژنو2" حمایت می کند هرچند نسبت به نتایج این گفتگو تردید داریم.  بشار اسد ادامه داد: آنچه که در کشور سوریه اتفاق می افتد پیدایش گروه تروریستی بین المللی با حمایت کشورهای غربی، ترکیه، قطر و عربستان است.
 
وی در  ادامه اعلام کرد که اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی می کند و مداخله نظامی یک احتمال روشنی است به خصوص اینکه ما گروه‌های مسلح را در بسیاری از نقاط سوریه شکست دادیم وسپس اسرائیل برای تقویت روحیه گروه‌های مسلح دست به این مداخله می زند.  وی همچنین اعلام کرد که عناصری از حزب الله و ایران در سوریه حضو دارند اما آنها برای جنگ و مبارزه در سوریه حضور ندارند بلکه پیش از بحران سوریه در این کشور سکنی گزیده بودند و اکنون از ساکنان منطقه هستند.

اسد در جواب سوال خبرنگار این روزنامه آرژانتینی درباره خبرنگاران ربوده شده در سوریه گفت: دولت دمشق اطلاعات کافی در این زمینه ندارد.  "دومنیکو کریکو"، خبرنگار ایتالیایی حدود یک ماه گذشته در شمال این کشور به هنگام عبور از مرزهای لبنان و همچنین "جیمز فولی"، خبرنگار آمریکایی از سه ماه گذشته در مکان نامعلومی ربوده شدند.

منبع:تسنیم





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، مهمترین دلیل برکناری اش از تامین اجتماعی را، اختلاف نظر او با وحیددستجردی عنوان کرد و گفت: اجرای طرح پزشک امین در تامین اجتماعی، باعث شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کنار گذاشتن بنده از این سازمان تحت فشار قرار بگیرد و در نهایت با دستور رئیس جمهور، از سازمان تامین اجتماعی برکنار شدم. ب
 
علمدار بصیر:دکتر رحمت الله حافظی به مدت 4 سال معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت دولت نهم بود. به دنبال تغییر کابینه دولت دهم و روی کار آمدن دکتر مرضیه وحیددستجردی،به مدت 5 ماه نیز در کنار او بود اما در نهایت با تشدید اختلافاتش با خانم وزیر، از سمت خود استعفا داد. بعد از مدتی، با حکم صادق محصولی وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی، به سازمان بیمه خدمات درمانی رفت و 100 روز نیز آنجا بود.

پس از آن بار دیگر با حکم محصولی، بر مسند مدیریت سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و 535 روز نیز مدیرعامل این سازمان بود تا اینکه ریشه اختلافاتش با خانم وزیر در وزارت بهداشت، به تامین اجتماعی کشیده شد و در نهایت به دستور رئیس جمهور از این سمت کنار گذاشته شد.
 
حافظی در ارتباط با ماجرای رفتنش به سازمان بیمه خدمات درمانی و سپس سازمان تامین اجتماعی، به خبرنگار مهر گفت: وقتی آقای محصولی گفت که بروم سازمان بیمه خدمات درمانی، گفتم که بعد از استعفا از وزات بهداشت، مدیریت این وزارتخانه میانه خوبی با من ندارد و از طرف دیگر، سازمانهای تامین اجتماعی و خدمات درمانی به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی هایشان به بیمارستانهای وزارت بهداشت همیشه مورد حمله وزارت بهداشت بوده اند. بنابراین انتصاب من به عنوان مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی باعث فشار بیشتر وزارت بهداشت به مجموعه تحت امر شما خواهد شد، اما آقای محصولی گفت که این موضوع را خودم مدیریت خواهم کرد و بالاخره خرداد 89 در خدمات درمانی شروع به کار کردم.
 
وی در مورد دلایل مخالفت وحیددستجردی با حضور او در سازمان بیمه خدمات درمانی، اظهارداشت: روز قبل از مراسم معارفه من در سازمان بیمه خدمات درمانی، خانم وزیر بدون اطلاع قبلی به دفتر آقای محصولی رفت که مانع این انتصاب شود اما ایشان موافقت نکرد.
 
حافظی ادامه داد: من در دورانی که دکتر لنکرانی وزیر بهداشت بود، 48 ماه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بودم. بعد از تغییر کابینه دولت دهم و انتصاب خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت، ایشان از من خواست که همچنان در این سمت باقی بمانم اما بنده برای ادامه همکاری با وزارت بهداشت، چند شرط را با خانم وزیر مطرح کردم.
 
وی در ارتباط با شروط ادامه همکاری با وحیددستجردی چنین گفت: یکی از شروط من به خانم وزیر این بود که اجازه ورود دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به امور اجرایی ستاد وزارتخانه را ندهید که خانم دکتر هم پذیرفتند و کار را ادامه دادم. اما بعد از نزدیک به 5 ماه، دخالتها شروع شد.
 
معاون وزیر بهداشت دولت نهم در ارتباط با نوع دخالتهایی که باعث استعفای او از معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت شد، اظهارداشت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساختار تمام دستگاههای اجرایی کشور باید تا شهریور سال 88 بازنگری می شد و دستگاهها موظف بودند پیشنهادات خود را به معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری ارسال کنند تا مصوب و ابلاغ شود. لذا در وزارت بهداشت از یک سال و نیم قبل کار را شروع کردیم. در این مطالعه با چند کشور هم مطالعه تطبیقی صورت پذیرفت و نهایتا با حدود هفت هزار صفحه مستندات و در هشت جلد کتاب چند سناریو برای اصلاح ساختار ارائه شد تا وزیر مطالعه کند، اما اواخر دولت نهم بود و دکتر لنکرانی ترجیح دادند که وزیر جدید حسب نظر خودش ساختار را ابلاغ کند.
 
حافظی ادامه داد: خانم وزیر در ابتدای شروع کار، زیاد به موضوع اولویت ندادند تا اینکه دی ماه در مکاتبه ای از معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیگیر موضوع شد که ایشان هم موضوع را به دکتر لاریجانی ارجاع داد و دکتر لاریجانی هم پس از یک هفته تغییراتی را اعمال و اعلام کرد. یکی از حوزه ها در وزارتخانه، حوزه معاونت توسعه بود که دکتر لاریجانی یکی از مدیران کل آن را بدون مشورت با معاون مربوطه حذف و آن را به مشاور معاونت تنزل داد. این اداره کل که 50 پرسنل مهندسی داشت و با 450 نفر مهندس نیز در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تمام مصوبات استانی دولت و برنامه های ساخت و ساز وزارت بهداشت را اعم از بیمارستانها، کتابخانه ها، دانشکده ها و خوابگاهها را مدیریت می کرد یک شبه و بدون پشتوانه و توجیه کارشناسی حذف شد. خانم وزیر نیز بالای این چارت تشکیلاتی با تایید آن، دستور ابلاغ صادر کرد. این اتفاق یعنی از بین بردن یک سال و نیم تلاش کارشناسی و هزینه.
 
وی گفت: زمانیکه این اتفاق افتاد من مسافرت بودم که تصویر دستور وزیر را رویت کردم بلافاصله در کنار آن یادداشتی به این مضمون برای دکتر لاریجانی ارسال کردم " این ساختار غیر علمی و غیر استاندارد است، توصیه می کنم کار را به اهل فن بسپارید تا قابلیت دفاع داشته باشد" رونوشت این متن را به خانم وزیر فرستادم. بلافاصله پس از سفر به خانم وزیر مراجعه و اعتراض کردم که نباید عنوان این اداره کل تغییر کند و این اقدام غیر کارشناسی است و علت آن را پیگیریهای این مدیر کل در تعلل دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازسازی 15 ساله پروژه بیمارستان سینا ذکر کردم در حالی که بیمارستان شهید بهشتی قم با همین وسعت ظرف 3 سال بازسازی، تجهیز و راه اندازی شد.
 
حافظی ادامه داد: تفاوت دیدگاه دو وزیر یعنی دکتر لنکرانی و دکتر دستجردی قابل تامل است. تیمی که کار را به عهده گرفته بودند بر اساس نظر دکتر لنکرانی انقباضی و با هدف کوچک سازی، ساختار را مطالعه و ارائه کردند اما بعد از تغییرات در راس وزارتخانه و آمدن خانم دستجردی، این دیدگاه مورد پذیرش او قرار نگرفت و حتی معاونت سلامت به دو معاونت درمان و بهداشت تفکیک شد.
 
وی افزود: بعد از اتفاق بود که بنده از معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت استعفا دادم و خانم وزیر هم بدون تامل پذیرفت. اما نکته قابل توجه این بود که پس از موافقت با استعفای بنده، به اشتباه خود واقف شده و مجددا آن اداره کل احیا شد.
 
حافظی همچنین در توضیح دلایل دیگری که باعث استعفای او از معاونت وزارت بهداشت شد، گفت: نیمه دوم سال 88 قرار بود بودجه سال بعد نوشته شود. پیشنهاد بودجه فرمول خاصی دارد که بر اساس یکسری شاخصها این کار انجام می شود. هر سال به همین گونه است و تیمهای تخصصی وزارتخانه مانند سالهای قبل کار خود را انجام دادند و سهم هر دانشگاه مشخص شد. در جلسه ای در محل دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور خانم وزیر و دکتر لاریجانی دستور صادر شد که بودجه دانشگاه علوم پزشکی تهران که طبق شاخصها 82 میلیارد تومان بود به 100 میلیارد تومان افزایش یابد که طبعا سهم سایر دانشگاهها کاهش یافته و نهایتا 99 میلیارد تومان منظور شد. این دخالتها سبب شد تا استعفا دهم چون تفاهم اولیه با خانم دکتر نقض شده بود.
 
مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با اختلافاتش با دکتر دستجردی در زمانی که در تامین اجتماعی بود، و همچنین دلایل برکناری او از تامین اجتماعی گفت: آنچه که تاثیر زیادی در برکناری بنده از سازمان تامین اجتماعی داشت، اجرای طرح پزشک امین در سازمان تامین اجتماعی بود. اما وزارت بهداشت به شدت با اجرای طرح مخالفت می کرد. در حالی که ما می خواستیم با اجرای طرح پزشک امین، پاسخگوی بیمه شدگان تامین اجتماعی باشیم که متاسفانه اجازه ندادند.
 
وی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار نباید در حوزه اجرا وارد شده و بدنه دولت را سنگین کند، افزود: بهترین اجرا کننده نظام ارجاع و پزشک خانواده، سازمانهای بیمه گر هستند. این نظر کارشناسی بنده با بیش از 20 سال حضور در نظام سلامت و همچنین 3 سال حضور در سازمانهای بیمه گر است.
 
حافظی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه اعلام شده بیمه ها تجمیع شوند و بیمه سلامت ایرانیان تشکیل شود، اما در تبصره 4 بند مربوطه برای سازمان تامین اجتماعی استثنا قائل شده است. بنابراین ما می توانستیم برنامه پزشک امین را داشته باشیم مضافا اینکه به استناد مصوبه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی که جایگاه قانونگذاری سازمان را داراست، مدیر عامل موظف بود نظام ارجاع و پزشک امین را در سال 89 و حداقل در سه استان کشور اجرا کند.
 
وی افزود: پزشک خانواده در مدت 3 سال اجرای پایلوت در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال بختیاری، فقط 60 نفر پزشک قرارداد داشتند. تامین اجتماعی به هیچ وجه قصد تقابل با وزارت بهداشت را نداشت، هر وقت پزشک خانواده اجرا می شد ما آمادگی الحاق به آن را داشتیم، چه بسا اجرای پزشک امین راه اجرای پزشک خانواده را هم باز می کرد. مشکل اساسی این بود که پزشک خانواده مطالعه و کارشناسی شده نبود و اشکالات زیرساختی عمده ای داشت.
 
حافظی ادامه داد: استان گیلان را به عنوان اولین استان برای اجرای پزشک امین انتخاب کردیم، نکته قابل توجه این بود که از حدود 750 پزشک عمومی شاغل در این استان 540 نفر اعلام آمادگی کرده و ثبت نام کردند. از مزایای پزشک امین این است که برای افراد مسن بالای 60 سال که به صورت اختیاری به نظام پزشک امین وارد می شدند درمان رایگان بود. برای بیماران دیابتی، فشار خون، هموفیلی، تالاسمی و دیالیز، دارو رایگان بود. این طرح پرداخت از جیب مردم را که تکلیف مندرج در برنامه های چهارم و پنجم توسعه است، کاهش می داد
 
وی گفت: برای این طرح 10 ماه مطالعه انجام شد. با کانونهای بازشستگی، شوراهای شهر و روستا، مجمع نمایندگان استان در مجلس، استاندار و فرمانداران، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها جلسات توجیهی گذاشته شد. از طریق برنامه زنده تلویزیونی در استان گیلان، اطلاع رسانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفت اما شنیدیم که وزارت بهداشت از نمایندگان مجلس خواسته که جلوی این کار را بگیرند، برای همین از دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وقت گرفتیم و به ایشان توضیحات لازم ارائه شد.
 
حافظی اظهارداشت: در تامین اجتماعی تلاش بر این بود که رضایت پزشکان در اجرای طرح پزشک امین جلب شود. برای ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به آن دسته از پزشکان که فاقد رایانه بودند وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی با بازپرداخت یک ساله در نظر گرفته شد که 120 نفر از این تسهیلات استفاده کردند. وقتی اجرای پزشک امین به این مرحله رسید و تهدید جدی برای حیثیت وزارت بهداشت محسوب شد فشارهای آن مجموعه به رئیس جمهور برای حذف مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تشدید شد تا اینکه در نهایت آقای شیخ الاسلامی بنده را احضار کرد و گفت که رئیس جمهور گفته است حافظی و خانم دستجردی نمی توانند با هم کار کنند و چون جابه جایی وزیر هزینه دارد، آقای حافظی را حذف کنید.

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش، اکران عمومی "گذشته" اصغر فرهادی بعد از تعطیلات خرداد ماه خواهد بود. ف
 
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: این فیلم بعد از تعطیلات خرداد ماه در گروه سینمایی آفریقا اکران عمومی می‌شود. هم اکنون فیلم "یکی برای همه" به کارگردانی محمد آهنگرانی در این گروه روی پرده است و پس از اینکه به کف فروش رسید،"گذشته" به جای آن روی پرده می‌رود.
 
وی درباره خبر امروز یکی از رسانه‌ها که اعلام کرده بود این فیلم 14 خرداد مصادف با رحلت امام خمینی (ره) روی پرده می‌رود،توضیح داد: این یک اشتباه رسانه‌ای بوده و هرگز این اتفاق در تعطیلات مربوطه به رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی نمی‌افتد.
 
"گذشته" اولین تجربه فرهادی برای ساختن فیلمی در خارج از ایران است که این فیلم در پاریس فیلمبرداری شده است. این فیلم عصر دیروز در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. این درام که زندگی مردی ایرانی و زنی فرانسوی را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازی برنیس بژو بازیگر آرژانتینی-فرانسوی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی الجزایری و علی مصفا بازیگر و کارگردان ایرانی ساخته شده است.
 
"گذشته" در ایران برای اکران عمومی زیرنویس می‌شود. سرتیپی پخش‌کننده فیلم پیش از این گفته بود که فیلم باید زیرنویس شود و به همین دلیل اکران آن بلافاصله بعد از نمایش آن در جشنواره کن میسر نمی‌شود.

منبع:مهر





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

ماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از موافقت آژانس امدادرسانی و کار وابسته به سازمان ملل (UNRWA) به علت درج نام فلسطین روی نقشه به جای نام اسرائیل انتقاد کرد. ف
 
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، "ران بروس" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از تصمیم این نهاد وابسته به سازمان ملل در لبنان به شدت انتقاد کرد. وی در اظهاراتی که بیانگر خشم تل آویو از این اقدام نهاد وابسته به سازمان ملل است،افزود: این اقدام آنروا در لبنان درباره وقایع تاریخی و جغرافیایی از خیال سرچشمه گرفته است.
 
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پیش از این در اظهاراتی به شدت از "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل به علت اقدامات "آن دیسمور"رئیس آنروا در لبنان انتقاد کرده بود. این انتقادات به این علت مطرح شده بود که دیسمور اخیرا نقشه ای را از گروهی فلسطینی به عنوان هدیه قبول کرده بود که در آن نامی از اسرائیل وجود نداشت.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

ورود گردشگران خارجی به ایران طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی در هشت سال اخیر روند بسیار کندی داشته است به طوریکه تقریبا هر سال تنها 400 هزار نفر به تعداد آن اضافه می شوند. گ
 
علمدار بصیر:در سالهای آغاز دولت نهم و ورود رحیم مشایی به سازمان میراث فرهنگی، آماری از گردشگران ورودی به کشور اعلام شد که از همان ابتدای مبنای  آن برای کارشناسان و فعالان این صنعت مبهم بود به همین دلیل زمانی که اعلام شد تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال 84 یک میلیون و 162 هزار و 14 نفر است، عده ای مخالفت کردند و گفتند چطور می شود که هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی از وضعیت ورود گردشگران ناراضی هستند اما این سازمان اعلام می کند، یک میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده است؟
 
با وجود گذشت هشت سال از آن زمان، این روند همچنان ادامه دارد و هر سال آماری که از تعداد گردشگران خارجی توسط  این سازمان اعلام می شود مورد انتقاد قرار می گیرد از سوی دیگر برخی از صحبت ها و نقل قولها توسط متولیان گردشگری در سازمان میراث فرهنگی زمینه را برای دامن زدن به این انتقادات بیشتر می کند. به عنوان مثال در بسیاری از اوقات معاونان گردشگری این سازمان اگرچه ادعا می کردند که آمارشان بسیار دقیق است و یکان این عدد میلیونی را نیز اعلام می کردند اما در مصاحبه های دیگرشان این اعداد را تغییر می دادند.
 
به عنوان مثال اسفند ماه سال 89 شهباز یزدانی معاون وقت گردشگری اعلام کرد که در سال 88 دو میلیون و 590 هزار گردشگر خارجی به ایران آمدند اما در فروردین ماه گفت: در این مدت دو میلیون و 272 هزار و 575 نفر گردشگر ورودی به ایران داشته ایم.
 
حتی تناقض گویی و اصرار بر شمارش گردشگر آخر سال، امسال هم تکرار و در همایشی که نوروز 92 برگزار شد، محمدشریف ملک زاده که اکنون ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده دارد، اعلام کرد تعداد ورود گردشگران خارجی در سال 91، سه میلیون و 800 هزار نفر بوده است اما منوچهر جهانیان، معاون گردشگری وی، چند روز بعد آمار سه میلیون و 729 هزار نفری را بیان کرد.
 
با این حال در طول هشت سال اخیر، هفت نفر از جمله شهباز یزدانی، رضا موسوی، محمدشریف ملک زاده، منوچهر جهانیان، حسین فاضلی، دهقانان، علیرضا عامری برای پست معاونت گردشگری انتخاب شدند و اگر عمر مدیریتی آنها اجازه می داد می توانستند آمار گردشگری سالیانه را ارائه کنند بدون توضیح چگونگی به دست آوردن این آمار از مراجع رسمی.
 
در هر حال طبق آنچه سازمان ارائه کرده است، در سال 85، یک‌ میلیون و 816 هزار و 905 نفر، در سال 86، یک‌ میلیون و 925 هزار و 192 نفر، سال 87، دو میلیون و  35 هزار و 518 نفر، سال 88،  دو میلیون و 276 هزار و 575 نفر، سال 89، سه میلیون و 121 هزار و 282 نفر، سال90، سه میلیون و 200 هزار نفر و در سال 91، سه میلیون و 729 هزار نفر به ایران آمدند.
 
این آمارها نشان می دهد که تقریبا سالی 400 هزار نفر به صورت میانگین بر آمار گردشگران سالهای قبل اضافه شده است. به این معنا که تمام برنامه ریزی های سازمان میراث فرهنگی در بحث جذب توریست خارجی منجر به رشد تنها چهارصد هزار نفر در هر سال شده است البته با این فرض که همه این افراد گردشگر باشند.

گ

آمار گردشگران خارجی بسیاری از اوقات با آمار مسافران ترکیب و ارائه می شود. همچنین سازمانهایی از جمله، گمرک، نیروی انتظامی، امور اتباع و ... که برای بدست آوردن آمار به سازمان میراث فرهنگی کمک می کنند هر یک تعاریف جداگانه ای برای گردشگر دارند و بسیاری از آنها مسافر را همان گردشگر می دانند. با این حال طبق گفته، اردشیر اروجی، کارشناس اسبق آمار و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، در حال حاضر آمار گمرک از تمامی سازمانهای موثق تر است. به همین دلیل بررسی آمار یکی از سالهای اخیر نشان می دهد که تراز خروج گردشگران ایران از ورود گردشگرانی خارجی بسیار بالاتر است.

ترغیب گردشگران ایرانی برای سفر به خارج از کشور بیشتر از جذب گردشگران خارجی در دستور کار این سازمان قرار دارد به نحوی که از سه هزار و 500 آژانس موجود در کشور تنها 50 آژانس در بحث تورهای ورودی فعالیت می کنند و جوایز صادراتی در نظر گرفته شده برای ترغیب به ورود گردشگر برای آژانسها کارساز نبوده است.

به عنوان نمونه، مسافران ایرانی خارج شده از کشور در سال 1387 از سوی گمرک 6?196?371 نفر اعلام شده که نسبت به سال قبل از رشد 14 درصد برخوردار بوده حال اگر ضریب تبدیل مسافر به گردشگر را در آن اعمال کنیم ؛ برآورد می‌شود: در سال 1387 حدود 5?576?734 نفر گردشگر ایرانی از کشور خارج شده اند در مقابل سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود که سال 87 دو میلیون و 35 هزار نفر گردشگر خارجی وارد ایران شده اند. به عبارت دیگر تقریبا تعداد گردشگران خروجی نسبت به گردشگران ورودی دو برابر بوده است.

تحلیل این آمار حاکی از آن است که نه تنها در جذب گردشگری خارجی موفقیت چندانی بدست نیامده بلکه تمایل مردم ایران برای سفر به خارج از کشور بسیار بیشتر از تبلیغ برای ورود گردشگران خارجی است. چرا که اکنون تنها نیم نگاهی به تبلیغات تورهای گردشگری نشان می دهد که کشورهای همسایه نه تنها در نشریات ملی بلکه در بیلبوردهای سطح شهرهای ایران نیز تبلیغ جاذبه های کشورشان را کرده اند اما ایران چنین راهکارهایی را در همان کشورها دنبال نکرده است به همین دلیل است که روند ورود گردشگران خارجی به ایران لاکپشت وار حرکت می کند!

منبع:مهر





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: سربازان غایب و فراری پس از اعلام سازمان وظیفه عمومی توسط کلانتری ها دستگیر می شوند.
 
سردار حمید صدرالسادات اظهار داشت: مشمولانی که وارد غیبت خدمت وظیفه شوند براساس ماده 58 ،این سازمان وظیفه شناسایی و برخورد قانونی با آنها را دارد. به دلیل اینکه ما متوجه غیبت مشمولان یا فرار از خدمت می شویم پیگیری های لازم را براساس قانون انجام می دهیم.
 
وی ادامه داد: کلانتری ها در قانون جدید در صورت اعلام مکان فرد غایب موظف هستند برای دستگیری این فرد وارد عمل شوند. ضمن اینکه قبل از دستگیری برگه اخطار قرمز از طریق کلانتری محل برای فرد غایب ارسال می شود. به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی،مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان سه ماه باشد،سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. مشمولانی نیز که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالحه قضائی معرفی می شوند.
 
صدرالسادات با اعلام تبعات غیبت سربازان افزود: سربازان غایب اجازه تحصیل، خروج از کشور، دریافت وام و درخواست معافیت کفالت را ندارند.

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: آنچه تا امروز در جریان تصویب لایحه بودجه دولت در مجلس گذشته است، این لایحه را به طرح مجلس تبدیل می کند، سئوال ما در دولت این است که چرا؟، ضمن اینکه تغییراتی که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در باره بودجه 92 می بینیم، یک تغییرات اساسی است و به اعتقاد دولت، این تغییرات یک تغییرات ساختاری است.
 
علمدار بصیر:بهروز مرادی دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: تغییراتی که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس درباره بودجه 92 می بینیم، یک تغییرات اساسی است و به اعتقاد دولت این تغییرات یک تغییرات ساختاری است.
 
وی با بیان اینکه شاکله بودجه پیشنهادی دولت در مجلس تغییر کرده است، افزود: وفق اصل 52 قانون اساسی مسئول تنظیم و تدوین بودجه دولت است و به همین خاطردر قالب لایحه بودجه را به مجلس ارائه می دهد.  مرادی اظهارداشت: دولت در صحنه اجرا است، مشکلات را می بیند و بودجه ای را در قالب لایحه تنظیم می کند تا بیاید در مجلس یک مقدار کارشناسانه تر با آن برخورد بشود و موارد مدنظر مجلس را هم ببینیم و بعد به دولت ابلاغ شود.
 
وی گفت: ما لایحه را با 98 بند تنظیم و به مجلس تقدیم کردیم اما 26 بند از این لایحه حذف شد، 35 بند دچار تغییرات اساسی و 68 بند نیز به آن اضافه شده است.  مرادی تصریح کرد: درباره آنچه مربوط به درآمدهای لایحه به مجلس شورای اسلامی دادیم، یکسری از درآمدهای ما درآمدهای مالیاتی، گمرک و حقوق ورودی است.
 
وی افزود: ما این درآمدها را تخمین می زنیم و پیش بینی می کنیم اما یک پیش بینی قریب به یقین یعنی با 10 درصد اختلاف ممکن است اجرا شود.  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: این اعداد و ارقام دقیقاً محاسبه شده است و هیچ رقمی نیست که مبنای آن محاسبه نشده باشد، به طور مثال در خصوص حقوق ورودی که در گمرک می گیریم، میزان واردات ارزی ما چقدر است؟ نرخ تعرفه موثر ما چقدر است نرخ هر دلار برای واردات چقدر است؟ می آیند در چارچوب مشخصی یک عدد به ما می دهند.
 
وی افزود: البته در این مورد هرچند تغییراتی در مجلس داده شده اما چندان نگران کننده نیست.  مرادی گفت: خوشبختانه در زمینه میزان فروش روزانه نفت، میزان قیمت نفت را براساس چه عددی محاسبه کنیم، نگاه مجلس و دولت به هم نزدیک بود که جای خوشوقتی دارد.  وی افزود: براساس آنچه در قالب بودجه پیشنهادی سال 92 به مجلس دادیم، میزان وابستگی  هزینه های جاری و اعتبارات هزینه ای بودجه به درآمد حاصل از صادرات نفت نسبت به سال 91 ، 12 درصد کمتر شده است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: در سال 91 ، 64 درصد از درآمدهای واقعی و هزینه های جاری خود را پوشش می دادیم و در بودجه پیشنهادی سال 92 ، 76 درصد از اعتبارات هزینه ای ما توسط منابع درآمدی مطمئن ما که از نفت و عایدات نفت جدا است تامین می شود.  وی تاکید کرد: اینکه این بودجه یک قدم به اقتصاد غیر متکی به نفت نزدیکتر می شود، یک قدم به جلو  و اساسی ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی است.
 
مردای گفت: در واگذاری و فروش سهام و اوراق مشارکت که با اخذ مجوز از مجلس انجام می شود، اتفاقی که در مصوبات مجلس رخ داده و شاکله بودجه را به هم ریخته، این است که براساس لایحه پیشنهادی دولت در یکی از بندهای درآمدی 6 هزار و 200 میلیارد تومان در ازای فروش سهام به دست می آید که کمیسیون تلفیق این میزان را به 42 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش جهشی داده است که تعادل و تراز بودجه را به طور کامل به هم زده است.
 
وی با اشاره به اینکه ما در تخمین درآمدها باید بسیار دقت کنیم که آیا این تخمین قریب به یقین هست یا نه؟ گفت: از این 6 هزار و 200 میلیارد تومان که برای واگذاری‌های مالی در بودجه پیشنهاد دادیم، 5 هزار و 900 میلیارد تومان برگشت اقساط واگذاری‌های گذشته، یعنی عملاً فقط 300 میلیارد تومان ناشی از فروش نقدی است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: یعنی مجلس افزایش درآمد عمومی کشور را 36 هزار و 400 میلیارد تومان بالاتر از لایحه بودجه دولت برده و یعنی بودجه عمومی کشور از 167 هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی دولت به 203 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.  وی با بیان اینکه این عمل شدنی نیست، گفت: عملکرد فروش اوراق مالی سال گذشته فقط 515 میلیارد تومان بوده است.  مرادی اظهارداشت: این دیگر یک درآمد محتمل نیست بلکه یک حدس بسیار ضعیف با 95 درصد عدم احتمال وقوع است.
 
وی گفت: علاوه بر این، 5 هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری پروژه های نیمه تمامی که انتفاعی است و مشتری هم دارد آورده بودیم که البته انتظار هم نداشتیم اجرای این بند تماماً به پول نقد منجر شود اما این رقم را به 30 هزار تومان قبلی اضافه کرده اند.  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: یک مجوز دیگر از مجلس گرفتیم برای فروش 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین دولت برای اینکه در بودجه عمومی قرار بگیرد.
 
وی گفت: همین پارسال 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین دولت ارائه کردیم اما فقط هزار و 266 میلیارد تومان از سوی مردم خریداری شد که نشان دهنده این است که همیشه انتظار ما برای خرید اوراق مشارکت از سوی مردم به طور کامل برآورده نمی شود.  مرادی تصریح کرد: هم اکنون با درنظر گرفتن شرایط سال 91 برای سال 92، مجلس 38 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی را دیده است که وجود خارجی ندارد و با احتمال بالای 95 درصد محقق نمی شود.
 
به گفته وی، نکته دوم این است که برای این 38 هزار میلیارد تومان که یقین داریم محقق نمی شود، آمده اند 38 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دیده اند و از درآمدی که وجود ندارد، ایجاد تعهد شده است.  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: اگر مصوب شد و تعهد مالی ایجاد شد و خلق انتظار شد که قسمت عمده آن در پرداخت پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش نیروهای مسلح و ایثارگران است این امر منجر به بی انضباطی مالی و نگرانی مجریان دستگاههای اجرایی و کسری بودجه خودساخته می شود.
 
وی گفت: چند راه جلوی پای ما هست یا اینکه محل درآمد این 38 هزار و 500میلیارد تومان را که 23 درصد بودجه عمومی کشور است، به طور دقیق مشخص کنیم یا بیاییم پروژه ها را تعطیل کنیم که هیچ کس این را نمی پسندد و راه حل سوم این است که قانون را اجرا نکنیم که این هم نشدنی است.  مرادی گفت: هدفمندی یارانه که اجرا شد، کاهش معنا داری در مصرف حامل های انرژی اتفاق افتاد و بنزین از 65 میلیون لیتر مصرف روزانه به 59 میلیون لیتر بعد از هدف مندی کاهش یافت.
 
وی افزود: اما در 10 ماه اول سال 91 دوباره مصرف روزنانه بنزین به 64 میلیون لیتر رسیده است که حتماً امسال رشد مصرف خواهیم داشت.  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: الان وزیر نفت می گوید برای یک نیاز 8.5 میلیارد دلاری ایجاد منبع کنید تا این روند رشد مصرف را پاسخ گو باشیم، سئوال ما از مجلس این است که این 8.5 میلیارد دلار کجاست؟ نمی توان صورت مسئله را پاک کرد و باید جواب داد.
 
وی گفت: اگر فاز دوم هدفمندی اجرا نشود، 12.4 میلیارد دلار درآمد ناشی از صرف جویی حامل‌های انرژی از بین می رود، یعنی نه فقط صرفه جویی 12.4 میلیارد دلاری اتفاق نمی افتد بلکه باید 8.5 میلیارد دلار هم خلق کنیم تا فرآورده های جدید را برای بازار مصرف بیاوریم.  مردای با بیان اینکه هم اکنون صندوق توسعه ملی 50 میلیارد دلار منابع دارد، اظهارداشت: ما امسال گفتیم جهت تحرک جدی در صنعت و معدن و کشاورزی و خدمات و مسکن از منابع ریالی صندوق توسعه استفاده کنند.
 
وی گفت: در لایحه پیشنهادی ما 15 درصد برای بخش صنعت، 10 درصد برای کشاورزی و 10 درصد برای بخش خدمات و دفاع از منابع این صندوق درنظر گرفته بودیم اما در مجلس سهم صنعت به 10 درصد کاهش یافت، بخش مسکن حذف شد و 10 درصد برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: پیش بینی ما تحقق 8 میلیارد دلار برای بخش صنعت و معدن بود که در مرکز مبادله بفروشیم و صرف تحرک اقتصادی کنیم و 5 میلیارد دلار هم برای کشاورزی اما مجلس سهم صنعت را به 1.1 میلیارد دلار رساند و سهم کشاورزی هم فقط یک میلیارد دلار شد.  وی گفت: درحالی که صندوق توسعه ملی باید  13 میلیارد دلار برای رونق تولید آن هم در شرایط تحریم کمک می کرد اما مجلس این رقم را به 2.1 میلیارد دلار رساند که قطعاً بخش تولید را به یک چالش جدی دچار می کند.
 
مرادی با اشاره به اینکه ما هدفمندی را در لایحه بودجه 92، 120 هزار میلیارد تومان دیده ایم، گفت: 90 هزار میلیارد تومان از این رقم برای مردم،15 هزار میلیارد تومان برای تولید و 15 هزار میلیارد تومان برای هزینه های دولت بوده است. وی افزود: ما برای اینکه می خواستیم قیمت حاملهای انرژی را آنهم در حد کف، افزایش دهیم دریافتی مردم را دو برابر کردیم به گونه ای که 70 درصد مردم زندگی شان بهتر شود اما مجلس با آن موافقت نکرده است که تبعات مخربی بر اقتصاد دارد.

منبع:الف





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/2/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون