سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
والیبال قهرمانی آسیا - دبی
ایران باز هم کره را برد و قهرمان شد
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر کره‌جنوبی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا، برای دومین بار روی سکوی قهرمانی قرار گرفت.

به گزارش علمدار بصیر: تیم ملی والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا است در دیدار پایانی هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برای دومین بار در این پیکارها مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد. در این مسابقه ملی‌پوشان ایران در 3 ست متوالی و با نتایج 25 بر 19، 25 بر 22، 25 بر 19 شاگردان پارک کی‌وون را از پیش‌رو برداشتند.

تیم ایران پیش از این هم در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی قرار گرفته بود که در آن مسابقه هم ایران با نتیجه 3 بر یک پیروز شده بود. همچنین سرمربی تیم ملی والیبال کر‌ه‌جنوبی گفته بود که ایران بهترین تیم قاره آسیاست و من فکر می‌کنم این تیم به راحتی به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود ‌کند که نه تنها پیش‌بینی وی درست از آب درآمد، بلکه ایران به راحتی توانست قهرمانی خود را تکرار کند.

خولیو ولاسکو در این مسابقه سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور، حمزه زرینی، عادل غلامی و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب اولیه تیم ملی در نظر گرفت.

شهرام محمودی، مهدی مهدوی، رحمان داودی، آرمین تشکری و علیرضا مباشری نیز بازیکنان ذخیره تیم ملی در این مسابقه محسوب می‌شدند.

میانگین قدی شاگردان ولاسکو در این دوره از رقابت‌ها 194 سانتی‌متر بود و میانگین قدی کره‌ای‌ها هم 192 سانتی‌متر بود. همچنین میانگین سنی ایران 26 سال بود و چشم‌بادامی‌ها با میانگین سنی 25 سال وارد این مسابقات شده بودند.

بلند قامتان ایران در حالی در این دوره از مسابقات قهرمان شدند که در سال 2011 با واگذاری تنها دو ست رکورد جالب توجهی از خود به جا گذاشته بودند، اما در این دوره از رقابت‌ها رکورد قبلی خود را شکستند و تنها با واگذاری یک گیم به کره‌جنوبی آنهم در مرحله دوم مسابقات روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی برای دومین بار توانست بر بام قاره کهن قرار بگیرد و دست شاگردان پارک‌کی وون را از رسیدن به مدال طلا کوتاه کند. شاگردان ولاسکو با این قهرمانی جواز حضور در رقابت‌های قهرمانان قاره‌ها که 28 آبان تا 3 آذر ماه سال جاری در ژاپن برگزار می‌شود را کسب کردند.

پیش از این تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی 31 بار برابر هم قرار گرفته بودند که 8 مسابقه را ایران به سود خود رقم زده بود.

* نتایج کامل آخرین روز مسابقات قهرمانی آسیا پیش از برگزاری دیدار نهایی به این شرح است:

چین 3 – ژاپن یک

(25 به 18، 25 به 22، 22 به 25 و 25 به 20)

استرالیا 3 – تایلند یک

(26 به 28، 25 به 14، 25 به 18 و 26 به 24)

هند 3 – لبنان 2

(27 به 25، 25 به 23، 25 به 23، 21 به 25 و 17 به 15)

تایوان 3 – قزاقستان 1

(25 به 23، 25 به 21، 17 به 25 و 25 به 16)

قطر 3 – بحرین 2

(19 به 25، 25 به 27، 25 به 23، 25 به 23 و 15 به 12)

امارات یک – عراق 3

(19 به 25، 25 به 15، 23 به 25، 22 به 25)

سریلانکا 3 – ازبکستان صفر

(25 به 19، 25 به 17 و 25 به 20)

* رده‌بندی پایانی تیم‌های به این شرح است:

1- ایران

2- کره‌جنوبی

3- چین

4- ژاپن

5- استرالیا

6- تایلند

7- هند

8- لبنان

9- تایوان

10- قزاقستان

11- قطر

12- بحرین

13- عراق

14- امارات

15- سریلانکا

16- ازبکستان

17- کویت

18- میانمار

19- عمان

20- افغانستان

21- عربستان

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/7/15 | نویسنده : alamdarbasir
نظرروحانی درباره شعارمرگ بر آمریکا?

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
همزمانی تحریف نظر امام راحل(ره) با گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که آقای هاشمی و دوستان ایشان نیز در نسنجیده بودن مکالمه یاد شده تردیدی ندارند
مدیر مسوول کیهان نوشت: بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است.

به گزارش علمدار بصیر: مدیر مسوول کیهان در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت: بعد از سفر رئیس‌جمهور محترم کشورمان به نیویورک و گفت‌وگوی تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از چند اقدام نابجای این سفر - در کنار اقدامات مثبت آن - بود و هزینه کردن از عزت مثال زدنی ایران اسلامی در جهان و منطقه را به دنبال داشت، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نقل از ایشان نوشت «امام موافق حذف شعار مرگ‌بر آمریکا بودند»! این ادعا که همزمانی آن با مکالمه تلفنی دکتر‌روحانی و اوباما، هماهنگ شده به نظر می‌رسید، در فاصله‌ای کوتاه به تیتر و خبر اول روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد. رسانه‌های مورد اشاره با استناد به ادعای آیت‌الله رفسنجانی، اصرار داشتند که از یکسو، گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما را قابل توجیه! جلوه دهند و از سوی دیگر، ابراز امیدواری می‌کردند شعار مرگ بر آمریکا از فرهنگ سیاسی و اعتقادی مردم حذف شود!
در این که آقای هاشمی‌رفسنجانی نظر صریح و بارها اعلام شده حضرت‌امام(ره) را تحریف کرده است، تردیدی نیست و در همین نوشته به آن خواهیم پرداخت، اما، ابتدا بایستی درباره این تحریف و مسائل پیرامونی آن به چند نکته اشاره کرد.
1- همزمانی تحریف نظر امام راحل(ره) با گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که آقای هاشمی و دوستان ایشان نیز در نسنجیده بودن مکالمه یاد شده تردیدی ندارند و از آنجا که می‌دانند این اقدام نابجا و خسارت‌آفرین با هیچ منطق علمی، سیاسی و اسلامی همخوانی ندارد، برای توجیه آن به گناه نابخشودنی تحریف‌ نظرات حضرت امام(ره) روی آورده‌اند.
2- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، پیش از این نیز نمونه‌هایی از تحریف نظرات حضرت امام(ره) را در کارنامه سیاسی خود ثبت کرده است از جمله آن که گفته بود در نامه‌ای خطاب به حضرت امام(ره) از ایشان خواسته بودند در زمان حیات خویش مانع «رابطه با آمریکا» را بردارند و برای نشان‌دادن این که امام راحل(ره) با نظر ایشان موافق بوده‌اند! اعلام کرده‌بود «اگر بحث‌هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می‌دادند»! و توضیح نداده بود که آیا حضرت امام(ره) بعد از نامه ایشان، نظر خود را درباره رابطه با آمریکا تغییر داده بودند؟! و آیا اصرار بعدی و پی‌درپی حضرت امام(ره) بر نظر خود پاسخ منفی به پیشنهاد ایشان نبوده است؟!
3- تحریف نظرات حضرت امام(ره) برای اثبات اقدامات نابجا که ادعای موافقت امام راحل(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا تازه‌ترین نمونه آن است، اگرچه تلخ و ناگوار است ولی از واقعیت شیرین و روح‌نوازی حکایت می‌کند و آن، این که؛ در میان مردم خون داده و خون دل خورده ایران‌اسلامی، اصلی‌ترین شاخصه و معیار برای ارزیابی امور و قضاوت درباره درستی و نادرستی آن، رهنمودهای امام راحل(ره) و خلف حاضر ایشان است و اگر چنین نبود، کسانی که در پی انجام اقداماتی بیرون از بستر تعریف شده آن بزرگوار هستند، ناچار نبودند برای موجه جلوه دادن اقدامات خود به تحریف رهنمودها و نظرات حضرت امام(ره) روی آورند. این واقعیت که مردم شریف این مرز و بوم همه حرکت‌ها و اقدامات مسئولان را با شاقول و معیار نظرات امام راحل(ره) و حضرت آقا ارزیابی می‌کنند، هشداری جدی به کسانی است که خیال خام دور زدن خط نورانی حضرتش را در سر می‌پرورانند.
4- کسانی که برای توجیه اقدامات و مواضع انحرافی خود نظرات حضرت‌امام را تحریف می‌کنند، بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند، به این واقعیت اعتراف کرده‌اند که در نگاه مردم بدون پیوند با امام راحل(ره) و پیروی از نظرات و رهنمودهای آن بزرگوار، اهمیت و ارزش قابل ذکری ندارند و فقط «صفر»هایی هستند که با «یک» امام راحلمان(ره) تبدیل به‌عدد می‌شوند. اگر غیر از این بود - که نیست- چرا دیدگاه‌ها و خواسته‌های خویش را از قول خود مطرح نمی‌کنند؟!
5- و اما، بی‌اساس بودن این ادعا که «امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند» به اندازه‌ای واضح و آشکار است که نیاز چندانی به توضیح و استدلال ندارد ولی آن گونه که در صدر این نوشته اشاره داشته‌ایم به نکاتی در این باره می‌پردازیم؛
الف: تنها سندی که برای این ادعا ارائه شده، اظهارات آقای هاشمی‌رفسنجانی است و حال آن که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود - که نشان می‌دهد تحریف‌های این روزها را نیز مانند بسیاری از رخدادهای دیگر پیش‌بینی کرده بودند - تاکید می‌فرمایند؛ «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».
بنابراین باید از جناب هاشمی پرسید؛ ادعای حضرتعالی با کدامیک از معیارها و ملاک‌هایی که حضرت امام(ره) بر آن تاکید ورزیده‌اند همخوانی دارد؟! پاسخ یک کلمه بیش نیست و آن؛ هیچکدام!
ب: آقای هاشمی بارها و از جمله در نامه‌ای که به امام راحل(ره) نوشته بودند تاکید کرده‌اند مذاکره و رابطه با آمریکا از مهم‌ترین مسائلی است که حل و فصل آن فقط از جانب حضرت امام(ره) امکان‌پذیر است و باید در زمان حیات خود ایشان به صراحت درباره آن تصمیم گرفته شود. بنابراین باید پرسید چگونه است که حضرت امام درخصوص این موضوع به قول خود آقای هاشمی «بسیار مهم» هیچ‌ نظری که موافق ادعای اخیر جناب رفسنجانی باشد، ارائه نفرموده‌اند؟ و چنانچه مدعی هستند امام راحل(ره) اعلام برخی نظرات مهم و حساس نظیر حذف شعار مرگ بر آمریکا را به آیت‌الله هاشمی واگذار کرده‌اند! تناقض در پذیرش این ادعا با بند یاد شده از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) چگونه قابل حل است؟!
ج: و اما، فقط با یک مراجعه گذرا به رهنمودها و نظرات مبارک امام‌‌راحل(ره) که تمامی آن موجود و مکتوب است، می‌توان توصیه‌های فراوانی از حضرتش را مشاهده کرد که در آن بر ضرورت شعار مرگ برآمریکا تأکید شده است، از جمله و به عنوان اندکی از بسیارها؛
? حضرت امام(ره) خطاب به یکی از مفتی‌های آل‌ ‌سعود که شعار مرگ بر آمریکا در مراسم برائت از مشرکین را خلاف اسلام دانسته بود؛ می‌فرمایند؛
«باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق‌تعالی را برخلاف می‌دانید؟»
بدیهی است که فقط نقل نظر حضرت امام(ره) در میان است و هرگز در‌پی آن نیستیم که خدای نخواسته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را با مصداق این نهیب امام راحل مقایسه کنیم.
? «از خدا می‌خواهیم این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم»
? «همین قول مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی برای آنها مرگ می‌آورد» و نمونه‌های فراوان دیگری که بیرون از محدوده این وجیزه است.
گفتنی است حضرت امام(ره) تاکید می‌فرمایند که «احساسات ایرانیان علیه ملت آمریکا نبوده، بلکه علیه دولت آمریکاست» یعنی دقیقا برخلاف دولتمردان آمریکا نظیر «واین برگر» وزیردفاع وقت آمریکا که می‌گفت؛ «ریشه ایران به عنوان یک ملت باید کنده شود» و یا خانم کلینتون که درباره اثر تحریم‌ها بر مردم ایران گفته بود «به هر حال، مردم ایران هستند که از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند» و...
6- و بالاخره باید گفت؛ بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است. کیهان در چند مورد به نمونه‌هایی از این تحریف‌ها و نشان دادن تفاوت فاحش آن در مقایسه با متن بیانات امام راحل(ره) پرداخته بود و در تمامی این موارد واکنش «موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره)» فقط سکوت بوده است. این سکوت و بی‌تفاوتی نیاز به چاره‌جویی دارد.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
حضور روز شنبه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در این دانشگاه مهم نیروهای مسلح، فرصت و بهانه ای است برای آشنایی بهتر با این مرکز علمی. همان ابتدا نمونک (ماکت) یک جنگنده ایرانی از نوع «صاعقه» خود را به چشم می‌کشد که گویای نبوغ و هنر ایرانی است.
دانشجویان رشته خلبانی زمانی که موقع پروازشان فرا برسد ابتدا به کوشک نصرت می‌روند و با هواپیمای موسوم به «بونانزا» یک دوره از پروازهای آموزشی را طی می‌کنند و پس از طی موفقیت‌آمیز این دوره هنرنمایی خود را از طریق پرواز با هواپیمای موسوم به «پی.7» شکل متعالی‌تری می بخشند؛ از آن هنگام است که به درجه ستوان‌دومی مفتخر می‌شوند و در گردان‌های شکاری تقسیم می‌شوند.

به گزارش علمدار بصیر: وقتی از میدان آزادی به طرف میدان شمشیری - در جنوب غرب تهران - حرکت می‌کنی، در میانه راه سر درِ یک دانشگاه، خود را بزرگ و با شکوه به چشم می‌کشد؛ دانشگاهی که یکی ازتفاوت‌هایش با دانشگاه‌های دیگر «نظامی بودن» آن است؛ تفاوت دیگرش شاید آن باشد که در کشور نمی‌توان نمونه‌ای برای آن در نظر آورد؛ از آن جهت که در این دانشگاه مباحث علمی در حوزه دانش‌ هوایی هر چه بیشتر تجزیه و واکاوی می‌شود که هر کدام از دانشجویانش در آینده، رکنی از نیروی هوایی به شمار می‌روند که امور این نیرو باید با تدبیر آنان سامان داده شود.

حضور روز شنبه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در این دانشگاه مهم نیروهای مسلح، فرصت و بهانه ای است برای آشنایی بهتر با این مرکز علمی. همان ابتدا نمونک (ماکت) یک جنگنده ایرانی از نوع «صاعقه» خود را به چشم می‌کشد که گویای نبوغ و هنر ایرانی است.

برای ورود به درون باید «شناخته» شوم، اما این دست از هماهنگی‌ها از پیش صورت گرفته و من خیلی زود، در دفتر رئیس عقیدتی  سیاسی دانشگاه، حاج‌آقا «سیدان» نشسته‌ام و در حال گفت‌وگو از گشتاگشت روزگار هستیم. محوطه دانشگاه به طرز تحسین برانگیزی طبق همه ایام سال، تمیز و گلکاری شده است.

آفتاب نمی‌تواند از شکنج درختان که در دوسوی خیابان‌ها قد کشیده‌ و در آسمان به هم پیوسته‌اند، رخنه‌ای به درون بگشاید؛ رخنه‌ای که تنها نسیم صبحگاهان این امکان را می‌یابد که آن‌هم لطفی دوچندان ایجاد می‌شود. این‌گونه است که چتری سبز و خوش رنگ تمام طول خیابان‌ها را در خود گرفته است. با خود می‌اندیشم: «خوش به‌حال دانشجویی که خاطرات دوران دانشجویی‌اش با چنین فضایی گره خورده باشد»

حاج‌آقا سیدان چندی بیش نیست که بر این منصب تکیه زده و از این جهت که به فضایی «پژوهش‌محور» گام نهاده بسیار خوشحال است؛ با شور خاصی از برنامه‌‌هایش برای آینده می‌گوید. عقیدتی سیاسی به عنوان یک «پای ثابت» در غالب برنامه‌‌های دانشجویی دخیل و خود بنیان‌گذار بسیاری از این برنامه‌هاست، اما من نخست می‌خواهم با فرمانده این دانشگاه هم سخن شوم و حرف‌های او را بشنوم که گفته‌اند:

«حال از دهان دوست شنیدن چه خوش بُوَد          یا از دهان آنکه شنید از دهان دوست...»

امیر دوم ستاد «محمد بخشنده» که بیشتر از ده سال است تا از پایان نامه‌اش در دوره دانشکده فرماندهی و ستاد با موضوع «ایمنی در پروازها» دفاع کرده است. او از سلحشوران خطه آذربایجان است. روی بازوی سمت راستش، نشانه‌ای از تصویر یک جنگنده «اف-5» دیده می‌شود که نشانگر تخصص او در حرفه خلبانی است.

هم صحبتی با امیر بخشنده، شکل آشکاری از وضعیت دانشگاه هوایی را برای ما مجسم می‌کند؛ اینکه دانشگاه چه خاستگاهی داشته و امروز در چه شرایطی است؛ او می‌گوید: دانشگاه هوایی شهید ستاری، یکی از توفیقات انقلاب است که به‌صورت رسمی در سال 1367 برای نخستین بار در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو کرد و این هنر شهید ستاری بود؛ خوشبختانه امروز در شرایطی قرار گرفته که در مقطع کارشناسی ارشد هم به تربیت دانشجو می‌پردازد و... .

اقدام جسورانه‌ای به نظر می‌رسد. راه‌اندازی یک دانشگاه در حوزه تربیت خلبان و با محوریت گسترش دانش بومی کشور در زمینه هوا و فضا- آن‌هم در شرایطی که آتش جنگ همچنان شعله‌ور است- انصافاً اقدام جسورانه‌ای است. به این می‌اندیشم که سامان‌دهی یک دانشگاه در حوزه سخت‌افزار و نرم افزار تا چه اندازه دشوار و با چه مصائبی می‌تواند همراه باشد.

امیر بخشنده صحبت‌هایش را پی می‌گیرد: رفته‌رفته، هر چه رشته‌های آموزشی در دانشگاه گسترده‌تر شد، تعداد دانشجویان هم فزونی گرفت؛ به گونه‌ای که امروز حجم انبوهی از دانشجویان را همه ساله تحت تعلیم علوم هوایی قرار می‌دهد. امیر بخشنده در ادامه سخنان خود با مجله صف می‌گوید: تا سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد تنها رشته رمز و سوانح تدریس می‌شد و از امسال رشته‌های دیگری نظیر: آمار، هوافضا و... به مجموعه رشته‌های دانشگاه در این مقطع افزوده شده است.

خدایش بیامرزد؛ شهید ستاری را می‌گویم. حضورش در ارتش با اثرات و برکات بسیار همراه بوده و یکی از آن، تأسیس و بناگذاری همین دانشگاه است که من تا این موقع آن را نمی‌دانستم. دانشگاهی با اهداف بسیار والا که آن اهداف را در قالب تربیت دانشجویانی متخصص و متعهد دنبال می‌کند. این محصول همان اراده‌ای است که شهید ستاری با تلاش شبانه‌روزی در پی نهادینه کردن چنان فرهنگی بود که امروز این‌گونه به بار نشسته است. چنان‌که فرمانده دانشگاه می‌گوید عنقریب است که با برخی پیگیری‌ها دانشگاه در مقطع دکتری نیز به تربیت دانشجو بپردازد. این در شرایطی است که کوچک‌ترین دوره‌های آموزشی از آن پیش، نیازمند اعزام به خارج بوده است.

در دانشگاه شهید ستاری، هر دانشجو برای آنکه بتواند دوره کارشناسی را با موفقیت سپری کند، باید از 140 واحد آموزشی با موفقیت عبور کند. رئیس عقیدتی به نکات دیگری هم اشاره می‌کرد: دانشجویان در عین آنکه دروس تخصصی را طی می‌کنند، برنامه‌ها و دروس عقیدتی را نیز می‌گذرانند؛ برنامه‌هایی که در تلاش است تا به اعتلا و ارتقای معنویت و تفکر مذهبی در دانشجویان شکل عمیق‌تری ببخشد.

دانشگاه، همه روزه با صدای تکبیر و یا اشعار حماسی که از اعماق وجود دانشجویان بر می‌خیزد، بیدار می‌شود و تا شامگاه میزبان فعالیت‌های گوناگون و متنوع دانشجویان است. سختی‌هایی که یک دانشجو در طی دوران دانشجویی سپری می‌کند، از او دانشجویی متفاوت و آبدیده می‌سازد.

فرمانده دانشگاه هوایی با من هم عقیده است: دانشجویانی که در مجامع علمی بیرون از ارتش تحت تعلیم قرار می‌گیرند، بیشترین تمرکزشان حول تخصصی است که در آن رشته داوطلب شده‌اند؛ این خوب است، اما حسْن دانشگاه هوایی آن است که علاوه بر تخصصی که در یک فرایند انتقالی دانشجو از آن بهره‌مند می‌شود، از شرایطی که در مجموع به او شیوه‌های مبارزه با دشواری را می‌آموزاند هم برخوردار است؛ در همین دوره ابتدایی که به سال تهیه‌گی موسوم است، دانشجو زیر یک دوره فشار، شرایطی را تجربه می‌کند که عملاً درمجامع علمی از این شرایط اثری دیده نمی‌شود.

اگر این دوره سال تهیگی را در کنار دیگر دوره‌هایی بگذاریم که اهدافی از قبیل ورزیدگی دانشجو را دنبال می‌کند، به این واقعیت دست می‌یابیم که موضوع ورزیدگی در کنار تخصص که دانشجو باید آن را تحصیل کند، دو رکن از سرشاخه‌های مهم هستند؛ از اتفاق، زمانی که من سرگرم تهیه همین گزارش بودم، این رئیس عقیدتی سیاسی بود که از من دعوت می‌کرد برای تکمیل گزارش در مناطقی حضور پیدا کنم که دانشجویان دانشگاه سرگرم گذراندن دوره‌هایی نظیر: «جنگل»، «کوهستان» و... هستند؛ شک نداشتم که شور و حال دیگری آنجا حاکم است؛ از گونه‌ای که «طراوت» و «شادابی» نخستین ارمغان حضور در آن مناطق است.

محیط آرامی که در تمام فضای دانشگاه حاکم است، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به تحصیل علوم مورد علاقه خود بپردازند؛ این موضوع را تعداد مقالاتی که دانشجویان این دانشگاه - در مقاطع گوناگون - در مجله‌‌های علمی - پژوهشی و یا بین‌المللی منتشر کرده‌اند، تأیید می‌کند و بنا بر روایت فرمانده دانشگاه - دست‌کم - تنها در سال گذشته، دانشجویان این دانشگاه بیشتر از 102 مقاله با درجه علمی - پژوهشی به همایش‌های علمی داخلی ارائه کرده‌اند.

روایت دیگر، دم از ارائه 90 مقاله به مجله‌های داخلی و خارجی می‌زند؛ چنان‌که دانشگاه از رهگذر همین مقالات و با تکیه بر دانش بومی دانشجویان توانسته است 18 عنوان کتاب در همین زمینه‌ها منتشر کند. همین تعلق خاطر به علم آموزی و دانش اندوزی به آنان توفیق داد که در باشگاه دانشجویی نمونه‌هایی از گونه‌های مختلف پهپادها را بسازند و یا اینکه پروژه‌‌های صنعتی متعددی را در حوزه «هوافضا» در دستور کارخود قرار دهند. به گزارش صف، دانشگاه، اساساً خود از دو مجله علمی با درجه‌های «علمی- پژوهشی» و «علمی- ترویجی» برخوردار است که به مقالاتی که شایستگی انتشار در این مجله‌ها را پیدا کنند، درجه «پذیرش» (Accept) می‌دهد.

این سیر پژوهش گرایانه، اثر تلاشی است که دو معاونت «آموزش» و «پژوهش» در دانشگاه هوایی شهید ستاری به موازات یکدیگر دنبال می‌کنند و می‌توان گفت به مثابه دو بال برای پرواز سیمرغ تحقیق هستند؛ بدان امید که به تسخیر قله «قاف» دانش منجر شود.

دانشگاه هوایی، از استادان کارکشته و مجربی برخوردار است و این خود باعث می‌شود آنان مدام دانشجویان را به پژوهش‌های دانشجویی ترغیب و مشتاق کنند.

از زبان فرمانده دانشگاه در این زمینه بیشتر بشنویم: ما در دانشگاه هوایی از دو گونه استاد استفاده می‌کنیم؛ یک دسته آنان هستند که به شکل مدعو از ایشان استفاده می‌شود و گروه دوم، در واقع تربیت شدگان همین دانشگاه هستند که مراتب و درجات علمی و آموزشی را طی کرده و این افتخار را یافته‌اند که در شمار هیئت علمی دانشگاه درآمده، دانشجویان را از داشته‌های خود بهره‌مند کنند و حرف من بر سرِ همین گروه اخیر است: این هم از الطاف الهی است که ما به چنان مرتبه‌ای رسیده‌ایم که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم دانشجویان این دانشگاه تحت تعلیم کسانی هستند که زمانی خود در همین دانشگاه کسوت دانشجویی پوشیده‌اند و این افتخار کوچکی نیست؛ از این پیش مجبور بودیم نیازمندی‌های مان را از طریق بورسیه تأمین کنیم که هزینه‌هایی ایجاد می‌کرد و به لطف خدا امروز در مرتبه دیگری قرار گرفته‌ایم.

امیر بخشنده، برای تأیید گفته‌های خود به مصداق‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد این مصادیق چگونه سیر و مراتب علمی را از آغاز تا پایان با حمایت دانشگاه به پایان برده‌اند و امروز در شمار افتخارات نیروی هوایی به شمار می‌آیند؛ درست می‌گوید؛ این را وقتی بیشتر متوجه شدم که گفت‌وگوی مختصری با دیگر کارکنان داشتم. مدام نام کسانی برده می‌شد- و مدام اهمیت و نبوغ آن افراد مورد تأکید بود- که از افتخارات دانشگاه به حساب می‌آیند و مواردی از این دست.

موضوع برای خودم هم جالب شده بود. دوست داشتم بیشتر از کیفیت شرایط آموزش دانشگاه هوایی بدانم و به همین خاطر سماجت کردم: چون موضوع تربیت خلبانی با دانشگاه هوایی عجین شده و شنیدن نام هر یک آن دیگری را به خاطر می‌آورد، دوست دارم در این زمینه بیشتر بشنوم!

فرمانده دانشگاه هوایی نفسی تازه می‌کند و من فکر می‌کنم به من حق می‌دهد که چنین سؤالی از او بپرسم؛ چه بشر از دیرباز دوست داشته رمز و رازهای آسمان خداوند را بیشتر بداند و هرچه در این باره بشنود، تو گویی تشنه‌تر شده است: در دانشکده خلبانی، دانشجویانی که حائز شرایط پرواز می‌شوند، ابتدا تحت تعلیم برخی از دروس قرار می‌گیرند و زمانی که باید درس‌های تخصصی را بگذرانند، به دانشکده پرواز منتقل می‌شوند؛ آنجا باقی می‌مانند تا آن موقع که زمان پرواز برفرازشان فرا برسد: ابتدا به کوشک نصرت می‌روند و با هواپیمای موسوم به «بونانزا» یک دوره از پروازهای آموزشی را طی می‌کنند و پس از طی موفقیت‌آمیز این دوره به اصفهان می‌روند تا هنرنمایی خود را از طریق پرواز با هواپیمای موسوم به «پی.7» شکل متعالی‌تری ببخشند؛ از آن هنگام است که به درجه ستوان‌دومی مفتخر می‌شوند و در گردان‌های شکاری تقسیم می‌شوند.

اجمالاً می‌توان از این حقیقت دفاع کرد که همت دانشگاه هوایی بر بومی سازی دانش در این حوزه بوده است. نفْس تأسیس دانشگاه - طبیعی است- که باید محصولی از این دست داشته باشد و حال آنکه از آن پیش چنین نبوده است. یک نگاه مختصر به تاریخچه پرواز در کشورمان - پرواز با جنگنده‌ها را می‌گویم - ما را به این واقعیت می‌رساند که در دوران پیش از انقلاب دانشجویان- ضرورتاً- برای طی دوره خلبانی و برخی دیگر از رشته‌ها باید به کشورهای دیگری اعزام می‌شدند و باز نمی‌گشتند؛ مگر در قامت یک خلبان!

مفهومش این است که کشور اساساً توانایی و ظرفیتی برای تربیت و قدرت‌نمایی در این دست رشته‌ها نداشت. شاید از این رو بوده است که پس از انقلاب وقفه‌ای یکی، دوساله در موضوع تربیت خلبان ایجاد شده و به این وقفه زمانی پایان داده شد که اراده‌ای از نوع «دانستن و توانستن» شکل گرفته تا در سال 1361 نخستین دوره تربیت خلبان در کشورمان راه‌اندازی شود. گویا شهید بابایی طرحی مبنی بر «خرید هواپیماهای پی.7» را مطرح می‌کند که به عنوان پایه‌ای برای شکل‌گیری دانشکده خلبانی در ایران قلمداد می‌شود؛ آفرین بر همت و درایت آن شهید بزرگوار.

بنیان‌گذاری دانشکده خلبانی همان بود و توسعه و تکامل دانشگاه- در گذار زمان- همان. امیر بخشنده می‌گوید: ما- فی‌ذاته- این توانمندی را داشتیم و به همین خاطر است که اشارات زیادی در این زمینه از زبان خلبانان می‌شنویم که استادان خارجی همواره به هوش و درایت خلبانان ایرانی آفرین گفته و آن را ستوده‌اند.

فرمانده دانشگاه هوایی درست می‌گوید و کارنامه نیروی هوایی در جنگ هشت ساله بهترین مصداق برای این گفته است. به راستی طرح و اجرای عملیات بزرگی که به «اچ.3» موسوم است، به چه میزان از توانمندی و تدبیر نیازمند است؛ عملیاتی که بزرگانی نظیر: برات‌پور و... مجریانش بوده‌اند. دانشگاه هوایی همتش را جزم کرده که این توانمندی‌ها را در یک قالب متحد دراختیار پیشبرد اهداف کشور ایران قرار دهد و باید گفت که موفق هم بوده است. شهید دوران، شهید بابابی، شهید ستاری و... جزو سرمایه‌های معنوی ارتش ما به شمار می‌آیند که باید از آنان استفاده کرد.

به طور مشخص در هر اتاقی که پا می‌گذاری، به نمادی از «پرواز» بر خواهی خورد. نمادی که نخستینش را در ورودی دانشگاه مستقر کرده‌اند؛ برای نشان دادن توانمندی‌های ایرانی در عرصه پرواز؛ یعنی نمونکی از جنگنده صاعقه. این نمادها جلوه یکسان و متحدی را به مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری بخشیده است. به آن مفهوم که «عنقریب است که همه مرکب‌های آهنین‌مان بومی باشد!» این تعالی را بگذارید در کنار تلاش‌هایی که عقیدتی سیاسی که با برنامه‌های فرهنگی و تدریس دروس عقیدتی در دانشگاه، جنبه‌های عمیق فرهنگی، سیاسی و عقیدتی دانشجویان را اعتلا می‌بخشد.

تعجب‌آور است. دانشجویان- در عین تحریم‌ها- از پیشرفته‌ترین وسایل آموزشی و کمک آموزشی بهره‌مند هستند و این موضوع بسیار شادی‌‌آفرین و امیدوار کننده است؛ شادی آفرین از آن جهت که این آموزش‌ها- در شکل دراز مدتش- محصول اقتدار این سرزمین را در پی دارد و امیدوار کننده از آن روی که می‌توان در هر شرایطی به تکامل پیشرفت اندیشید و به آن دل بست.

این جوانان مشعل پرافتخار ایران و ایرانی را در آینده در چشم جهانیان برای همواره روشن و برافروخته نگاه خواهند داشت.

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
وزیرامورخارجه کشورمان گفت: اولین روز بازگشتم به میهن با ملاقات و مصاحبه سپری شد و دغدغه‌های کاری‌ام حتی فرصت سر زدن به دفترم را نمی‌دهد.
به گزارش علمدار بصیر: "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان پس از یک دوره طولانی سفر به نیویورک، امروز (یکشنبه 14 مهرماه) ضمن تسلیت به مخاطبین خود در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: ساعت 5 و ربع صبح یکشنبه است؛ شهادت "امام جواد علیه‌السلام" را تسلیت عرض می‌کنم.دیروز که اولین روز کاری پس از بازگشت به تهران بود روز شلوغی بود و به ملاقات و مصاحبه سپری شد.

وی افزود: مصاحبه‌های آخر شب با برنامه شب آفتابی شبکه 5 و گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 فرصت خوبی بود که گزارش مفصل‌تری را خدمت شما ارائه کنم؛ امیدوارم که مفید بوده باشد. شاید باور نکنید که در تمام روز شنبه حتی فرصت نکردم به دفترم در وزارت امورخارجه بروم.

وزیرامورخارجه افزود: امروز هم شاید فقط نیم ساعت بتوانم به دفتر بروم و بقیه را باید در جلسات بیرون از وزارت امور خارجه انجام وظیفه کنم.به هرحال مقصود فقط تقدیم سلام و ادب و اظهار خوشحالی از بازگشت به ایران عزیز بود.

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
13 نماینده مجلس در خصوص لزوم اعمال رعایت قانون به طور مساوی برای همه، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی در مورد ممیزی کتاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند.

به گزارش علمداربصیر: مهدی کوچک‌زاده، اسماعیل کوثری، جواد کریمی قدوسی، احمد آریایی‌نژاد، بهرام بیرانوند، حمید رسایی، ابوالقاسم جراره، بیژن نوباوه، نصرالله پژمان‌فر، سید محمود نبویان، محمد علی موسوی و احمد سالک کاشانی نمایندگان تهران، مشهد، ملایر، بروجرد، گرگان، تهران، بندرعباس، تهران، مشهد، تهران، خدابنده و اصفهان به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لزوم اعمال رعایت قانون به طور مساوی برای همه، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی در مورد ممیزی کتاب تذکر دادند.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: چهار کارگروه در دولت تشکیل شده که نقش آنها شناسایی دقیق خانوارها برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است.

به گزارش علمدار بصیر: محمدباقر نوبخت که در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حضور داشت، افزود: به طور قطع در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تغییراتی خواهیم داشت اما نباید شتابزده عمل کنیم بلکه با جمع آوری اطلاعات کامل همه ابعاد و تأثیرات اجتماعی آن را با توجه به اینکه یارانه ها از نوزاد تازه متولد شده تا افراد کهنسال را در بر می گیرد، بررسی و سپس تصمیم گیری کنیم.

وی همچنین گفت: درباره افزایش قیمت‌های حامل های انرژی نیز کارگروه تلفیقی پی گیر جمع آوری اطلاعات و تأثیرات اقتصادی حاصل از این افزایش است.

سخنگوی دولت افزود: هم اکنون آمارهای بانک مرکزی از تورم بیش از 40 درصدی حکایت دارد، بنا براین می طلبد در تصمیم گیری های کلان اقتصادی دقت نظر را بالا و نگاهها را عمیق کنیم.

منبع:مهر





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
در کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی‌ها، سن 24 سالگی برای ازدواج در نظر گرفته شده است.
به گزارش علمدار بصیر: در کتاب مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی‌ها که امسال جدیدالتألیف است، درسی به نام «من بزرگتر شده‌ام» وجود دارد.
 
در این درس روند رشد افراد نشان داده شده و سن 24 سالگی نیز برای ازدواج در نظر گرفته شده است.
 
 کتاب قبلی تعلیمات اجتماعی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند و در خلال این سفر، نکات آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
 
کتاب جدیدالتألیف مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی دارای موضوع جدیدی است که با توجه به نیازهای عمومی تألیف شده است؛ به عنوان مثال درباره هویت شخصی، هویت خانوادگی و هویت اجتماعی در این کتاب به دانش‌آموزان مطالبی ارائه می‌شود.

 
فارس

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
53 سال پیش زمانی که یک دختر بچه سیاه پوست راه مدرسه اش را می رفت از آرامش و آسایش همیشگی خبری نبود ،در اطراف این کودک خردسال جمعیت های عظیمی آن هم عصبانی وی را بدرقه می کردند.
به گزارش علمدار بصیر:  داستان تبعیض نژادی از آن داستان هایی است که همیشه دل را می آزارد اما اتفاقاتی که برای منع این ظلم صورت گرفته بسیار جالب است.
 53 سال پیش زمانی که یک دختر بچه سیاه پوست راه مدرسه اش را می رفت از آرامش و آسایش همیشگی خبری نبود ،در اطراف این کودک خردسال جمعیت های عظیمی آن هم عصبانی وی را بدرقه می کردند.




همین امر عاملی شد تا آن روز این کودک تنها به مدرسه نرود و چند مارشال نیز وی را همراهی کنند.




علت این همه شلوغی چیزی نبود جز ورود یک سیاه پوست در مدرسه سفید پوستان ،از آن روز ها در ایالات متحده 53 سال گذشته و تنها یکی از مارشال ها به نام چارلز بورک 91 ساله زنده مانده است ،تا دست دختر 6 ساله ی آن روز ها که الان 60 سال سن دارد را گرفته و به طور نمادین سالگرد این اتفاق شکوهمند را برای همه زنده نماید.

 

باشگاه خبرنگاران





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir
کوثری خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: من از آقای هاشمی می‌خواهم مثل سال 68 که من را به خاطر ماجرای پادگان کرج به سازمان نیروهای مسلح معرفی کردند خود ایشان مهدی هاشمی را به قوه قضاییه بدهند تا به موضوعات رسیدگی شود.

به گزارش علمدار بصیر: اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به سخنرانی های روحانی در سفر به نیویورک و قدردانی از مواضع مطرح شده توسط وی، گفت: در این مساله لازم است که رفتارها به گونه ای نباشد که آمریکایی ها احساس کنند که ما به آنها نیاز داریم و باید از کارهای نابه جا جلوگیری شود.

کوثری جنایات آمریکا در حق ملت ایران را یادآور شد و تصریح کرد: 28 مرداد، تاسیس ساواک،‌ تحمیل کاپیتولاسیون، حمایت از ضدانقلاب، حمله به طبس و کودتای نوژه چند نمونه از دشمنی آمریکاست.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب 50 تا 80 هزار مستشار آمریکایی در ایران کار کرده و حکومت شاه را اداره می کردند اما امام (ره) قطع روابط با آمریکا را به فال نیک گرفت.

کوثری با بیان اینکه بعد از آن آمریکا از صدام حسین حمایت کرد اما ملت با رهبری امام(ره) با حضور در دفاع مقدس اجازه نداد که استکبار جهانی به هدف خود برسد و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن بماند، ادامه داد: پس از این اتفاقات آمریکایی ها تلاش کردند از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کنند و حتی پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و کشور را تحریم کردند.

این نماینده مجلس افزود: اما به لطف خدا امروز ما 18 هزار سانتریفیوژ داریم و اورانیوم با غنای بین 3.5 تا 20 درصد تولید می‌کنیم و تمام کشورهایی که برای انرژی هسته‌ای با ما قرارداد داشتند علی‌ر‌غم قراردادشان به تعهداتشان عمل نکردند و دادگاه‌های بین‌المللی هم که در اختیار ابرقدرت‌ها بودند به این مساله رسیدگی نکرد ولی ما خود چرخه سوخت را تامین کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکا چه کرده است که بعضی از ارتباط بین آمریکا و ایران ذوق زده می‌شوند؟ آمریکا در حال حاضر در منطقه در اوج ضعف و ناتوانی است و موقعیت خود را از دست داده است.

کوثری اظهار داشت: چرا عده‌ای می‌گویند که تماس تلفنی اوباما و حسن روحانی و مذاکره ظریف با کری عنایت خدا بوده است؟ بعضی‌ها که خود را پدرخوانده دولت می‌دانند باید ببینند که ملت تصدیق می‌کند که تصمیم شورا در رد صلاحیت عده‌ای درست بوده است.

کوثری همچنین از قوه قضائیه خواست تا اصول قانونی را در مورد مهدی هاشمی اجرا کند و خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: من از آقای هاشمی می‌خواهم مثل سال 68 که من را به خاطر ماجرای پادگان کرج به سازمان نیروهای مسلح معرفی کردند خود ایشان مهدی هاشمی را به قوه قضاییه بدهند تا به موضوعات رسیدگی شود.

وی همچنین مساله نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا را مدنظر قرار داد و گفت: آنها که به دنبال نظرسنجی هستند بدانند که آن 36 میلیون نفری که پای صندوق‌های رای آمدند به ایستادگی به آرمان‌های انقلاب رای داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امام فرمودند باید به آن آخوند مزدور آمریکایی که شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی را تخطئه می‌کند گفت که آیا نباید به رسول خدا تاسی کرد؟ آیا تاسی به رسول خدا خلاف است؟

وی مسائل اقتصادی کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مساله اقتصاد در کشور فقط مساله تحریم‌ها نیست و بخشی از مشکلات ما به کارهای مسوولان برمی‌گردد که در همین راستا باید از دولت‌های دهم و یازدهم سوال کرد که در مورد اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند که حالا صحبت از تاثیر تحریم‌ها می‌کنند.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/14 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون